Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-04-25, 18:46   #1
Kyroc
Registered User

Reg.datum: Mar 2012
Kreatin från PWO under deff

Hallå allihopa! Som rubriken lyder är jag nyfiken på kreatinet från PWO produkter under deff. Brukar ta en skopa Jack Nitro innan varje styrkepass (5 dagar i veckan.) Det jag nu undrar är vidare denna lilla mängd kreatin binder någon vätska? Ifall den gör det, hur mycket pratar vi om?

//Mvh
Kyroc är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 19:03   #2
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Ja, det gör den. Hur mycket är omöjligt att svara på. Beror på hur mycket du får i dig men även om man vet det brukar det vara svårt att ge några exakta siffror.
Gammal 2012-04-25, 19:08   #3
Dashivas
Registered User

Reg.datum: Apr 2012
Är det inte så att man kan reglera lite hur mycket vatten man binder med kosten tex i och med man deffar så har man lite kolhydrater så binder man mindre samt vid lite/inget salt
Dashivas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 19:09   #4
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Dashivas Visa inlägg
Är det inte så att man kan reglera lite hur mycket vatten man binder med kosten tex i och med man deffar så har man lite kolhydrater så binder man mindre samt vid lite/inget salt
Jo det stämmer men har ju inget med kreatin att göra.
Gammal 2012-04-25, 20:14   #5
azrael109
Registered User

Kreatin binder så gott som alltid vätska, ja.
azrael109 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 20:16   #6
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Kyroc Visa inlägg
Hallå allihopa! Som rubriken lyder är jag nyfiken på kreatinet från PWO produkter under deff. Brukar ta en skopa Jack Nitro innan varje styrkepass (5 dagar i veckan.) Det jag nu undrar är vidare denna lilla mängd kreatin binder någon vätska? Ifall den gör det, hur mycket pratar vi om?

//Mvh
Vad spelar det för roll menar du? Att du binder några gram vätska betyder väl inte att du tappar mindre fett? Den mesta vätskan sitter dessutom i musklerna och kommer bara bidra till ett högre tryck. Man blir inte blöt och svullen av kreatin om du tror det. Jag kör alltid monohydrat under deff och ser allt annat än pösig ut.

Omskrivning: ser du tjock ut så skyll inte på kreatinet utan se till att tappa fläsket istället.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2012-04-25 klockan 20:18.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 20:18   #7
blondyz
Registered User

blondyzs avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Vad spelar det för roll menar du? Att du binder några gram vätska betyder väl inte att du tappar mindre fett? Den mesta vätskan sitter dessutom i musklerna och kommer bara bidra till ett högre tryck. Man blir inte blöt och svullen av kreatin om du tror det. Jag kör alltid monohydrat under deff och ser allt annat än pösig ut.
Finns de som går efter vågen slaviskt. Börjar du trycka i dig kreatin under deffen då, och inte är medveten om/är osäker på om det binder vätska kan man kanske börja tvivla på om deffen verkligen går som den skall..

Förespråkar inget slaviskt vägande, och kreatin kan väl passa bra på deff.
blondyz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 20:19   #8
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av blondyz Visa inlägg
Finns de som går efter vågen slaviskt. Börjar du trycka i dig kreatin under deffen då, och inte är medveten om/är osäker på om det binder vätska kan man kanske börja tvivla på om deffen verkligen går som den skall..

Förespråkar inget slaviskt vägande, och kreatin kan väl passa bra på deff.
Jag går efter vågen slaviskt och därför har jag gjort hela min kreatinladdning under två veckor innan deffen börjar.

Men visst: får man för sig att börja använda kreatin mitt i en deffperiod ska man vara medveten om att man kan lägga på sig vätska som maskerar en viktnedgång i fett.

Citat:
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2012-04-25 klockan 20:20.
Gammal 2012-04-25, 20:21   #9
blondyz
Registered User

blondyzs avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Jag går efter vågen slaviskt och därför har jag gjort hela min kreatinladdning under två veckor innan deffen börjar. Det kan vara ett tips till någon kanske.
Jo, men du förstår säkert logiken jag försöker poängtera i det ologiska.
blondyz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-04-25, 20:21   #10
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av blondyz Visa inlägg
Jo, men du förstår säkert logiken jag försöker poängtera i det ologiska.

Citat:
Gammal 2012-04-25, 20:33   #11
Kyroc
Registered User

Citat:
Jag går efter vågen slaviskt och därför har jag gjort hela min kreatinladdning under två veckor innan deffen börjar.

Men visst: får man för sig att börja använda kreatin mitt i en deffperiod ska man vara medveten om att man kan lägga på sig vätska som maskerar en viktnedgång i fett.
Det var mer i det syftet som du nämnde jag tänkte på. Började nämligen använda produkten mitt i min deff Därav min nyfikenhet om en sådan liten mängd kreatin även den binder vätska.
Gammal 2012-04-25, 20:35   #12
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Kyroc Visa inlägg
Det var mer i det syftet som du nämnde jag tänkte på. Började nämligen använda produkten mitt i min deff Därav min nyfikenhet om en sådan liten mängd kreatin även den binder vätska.
Ah. Jo det kan det göra. Men om du använder PWOn lika ofta varje vecka och i samma dos kommer du snart att stabilisera vikten om det nu ens blir en inlagring som ger utslag på vågen. Många PWOer är nämligen rejält underdoserade i kreatin, kanske så mycket att det varken ger effekt eller vätskeretention.

Citat:
Gammal 2012-04-25, 20:41   #13
Kyroc
Registered User

Okej tack =)

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:04.