Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-13, 17:23   #1
Tobias5511
Registered User

Tobias5511s avatar

Reg.datum: Jul 2011
Ramlar tillbaka till onyttigheter, vad gör man?

Som min rubrik, om man ständigt ramlar tillbaka till onyttigheter, eller äter för mycket under en deff. Vad gör man?

Senast redigerad av Tobias5511 den 2012-03-13 klockan 17:32.
Tobias5511 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 17:25   #2
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Skärper sig. Ligg inte på för stort kaloriunderskott.
Gammal 2012-03-13, 17:25   #3
Fordon
Lyft! Upp å ner!

Fordons avatar

Reg.datum: Feb 2008
Då kompenserar man genom att röra på sig mer eller skärper sig till sig såklart.

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 17:30   #4
Tobias5511
Registered User

Tobias5511s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av vicarious Visa inlägg
Skärper sig. Ligg inte på för stort kaloriunderskott.
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Då kompenserar man genom att röra på sig mer eller skärper sig till sig såklart.
Tänkte det för 2 dagarsen, man skärper till sig är vad man gör.
Slutade med att igår käkade jag 3 hamburgare till middag (var med flickvännen), varav ca 600kcal. plus frukost musli o fil & kvällsmat 3 knäckemackor.

Idag har jag käkat 3 pannkakor, 2 crepez, spaghetti o köttfärssås.

Det går inte. Det funkar inte längre.

Och om man nu ställer sig på crosstrainern o bränner 500kcal, är det inte sagt att det tar mycket på musklerna?

Senast redigerad av Tobias5511 den 2012-03-13 klockan 17:32.
Gammal 2012-03-13, 17:39   #5
majak0vskij
Tunggung

majak0vskijs avatar

Reg.datum: Dec 2009
Nu påpekade ju vicarious att det kunde röra sig om ett för stort underskott också. Värt att lägga märke till, det blir jättesvårt att hålla en diet som är baserad på ett större underskott. Personlig erfarenhet som talar.

Har du räknat på ditt kcal behov, tagit reda på hur stort underskott du teoretiskt ligger på? Fördelning av makronutrienter?
En del upplever större mättnad på en proteinrik kost t ex.Din kost för dagen ser ju inte så väldigt proteinrik ut, om du inte åt massor av köttfärssås.
Kläm in mat som ger mycket för lite kcal också, broccoli, kål, fluff etc etc drick cola light om du blir sötsugen.
Gör det lite lättare för dig.
majak0vskij är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 17:39   #6
Fordon
Lyft! Upp å ner!

Fordons avatar

500Kcal är inte mer än en timme i lugnt ansträngande tempo. Det förstör inte musklerna.
Använd dig mycket av vardagsmotion och välj vatten/fun light i största möjliga mål som dryck till måltiderna.

Och vill du gå ned i vikt, men inte lyckas, ta dig i kragen och ta reda på varför du inte kan äta mindre än du gör. Ett sätt kan ju vara att skriva ned svart på vitt fördelar/nackdelar med mycket mat och mer vikt kontra mindre mat och lägre vikt.

annars så är 3 pannkakor, 2 crepez, spaghetti o köttfärssås inte jättemycket mat för en dag. Om du nu inte småäter eller kommer äta mer senare.

2019 års journal
Gammal 2012-03-13, 17:49   #7
Tobias5511
Registered User

Tobias5511s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av majak0vskij Visa inlägg
Nu påpekade ju vicarious att det kunde röra sig om ett för stort underskott också. Värt att lägga märke till, det blir jättesvårt att hålla en diet som är baserad på ett större underskott. Personlig erfarenhet som talar.

Har du räknat på ditt kcal behov, tagit reda på hur stort underskott du teoretiskt ligger på? Fördelning av makronutrienter?
En del upplever större mättnad på en proteinrik kost t ex.Din kost för dagen ser ju inte så väldigt proteinrik ut, om du inte åt massor av köttfärssås.
Kläm in mat som ger mycket för lite kcal också, broccoli, kål, fluff etc etc drick cola light om du blir sötsugen.
Gör det lite lättare för dig.

Skulle du kunna länka något bra fluff?
Mitt dagsbehov ligger på cirkus 2150kcal, och jag försöker hamna på runt 1400 per dag.
Oftast går det ju en bit över det, nu det senaste iaf. Då jag gått ner från 85-76.5kg från januari till nu har det gått åthelvete de sista veckorna eftersom att sötsuget börjat trilla in. Inte rört mig nånstans på vikten på 3 veckor, så söt&matsuget har ju drabbat mig väldigt mycket.

Proteinrik mat är jag väldigt usel på, när jag tänker på proteinrik måltid så är det enda jag kommer på typ.. kycklingbröstfilé med ris som tillägg, med självklart broccoli, som är jättegott men mättar ungefär någon halvtimme. Som all annan mat jag stoppar i mig. Jag blir hungrig efter en 15-30minuter, där ligger det största problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
500Kcal är inte mer än en timme i lugnt ansträngande tempo. Det förstör inte musklerna.
Använd dig mycket av vardagsmotion och välj vatten/fun light i största möjliga mål som dryck till måltiderna.

Och vill du gå ned i vikt, men inte lyckas, ta dig i kragen och ta reda på varför du inte kan äta mindre än du gör. Ett sätt kan ju vara att skriva ned svart på vitt fördelar/nackdelar med mycket mat och mer vikt kontra mindre mat och lägre vikt.

annars så är 3 pannkakor, 2 crepez, spaghetti o köttfärssås inte jättemycket mat för en dag. Om du nu inte småäter eller kommer äta mer senare.
Problemet med mig och att motionera på en crosstrainer är inte att det är tungt eller jobbigt.
Problemet är att jag blir rastlös, det är så otroligt tråkigt. Inte ens med musik fungerar det längre än 15minuter. (nu blev jag påmind om att ladda ner ny musik, heheh)
Gammal 2012-03-13, 17:56   #8
ChewChew
Registered User

ChewChews avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Tobias5511 Visa inlägg
Skulle du kunna länka något bra fluff?
Mitt dagsbehov ligger på cirkus 2150kcal, och jag försöker hamna på runt 1400 per dag.
Oftast går det ju en bit över det, nu det senaste iaf. Då jag gått ner från 85-76.5kg från januari till nu har det gått åthelvete de sista veckorna eftersom att sötsuget börjat trilla in. Inte rört mig nånstans på vikten på 3 veckor, så söt&matsuget har ju drabbat mig väldigt mycket.

Proteinrik mat är jag väldigt usel på, när jag tänker på proteinrik måltid så är det enda jag kommer på typ.. kycklingbröstfilé med ris som tillägg, med självklart broccoli, som är jättegott men mättar ungefär någon halvtimme. Som all annan mat jag stoppar i mig. Jag blir hungrig efter en 15-30minuter, där ligger det största problemet.

Problemet med mig och att motionera på en crosstrainer är inte att det är tungt eller jobbigt.
Problemet är att jag blir rastlös, det är så otroligt tråkigt. Inte ens med musik fungerar det längre än 15minuter. (nu blev jag påmind om att ladda ner ny musik, heheh)
Skippa riset och ta mer broccoli istället, det har jag livnärt mig på i snart 2v. För mig har det funkat galant, sett till mättnadskänsla.
ChewChew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 18:57   #9
Stor Hård Ådrig
fet hårig åldring

Stor Hård Ådrigs avatar

Reg.datum: Mar 2012
Ät dig proppmätt på havregryn eller kvarg så borde suget försvinna. Om jag blir sugen på onyttigheter beror det oftast på hunger och mättar man den försvinner det. :-)
Stor Hård Ådrig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 20:16   #10
jokem
Registered User

jokems avatar

Reg.datum: Jan 2008
Man skaffar självdisciplin och står över, rör sig extra mycket, dricker vatten etc.
jokem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 20:23   #11
Rusk
Banned User

Reg.datum: May 2009
Kan du absolut inte hålla dig borta från det så rekommenderar jag chokladpudding, hur kalorisnålt som helst och stillar garanterat ditt sug.
2 portioner (60g pulver och 2.5Dl 2.5% mjölk) ger 184,5Kcal och 9,6g protein.
Rusk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 20:38   #12
Fordon
Lyft! Upp å ner!

Fordons avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Tobias5511 Visa inlägg

Om detta är problemet så är du helt enkelt alldeles för lat för dina mål. Shape up eller acceptera ditt öde som soffpotät

2019 års journal
Gammal 2012-03-13, 20:46   #13
Nisseg
Registered User

Reg.datum: Jan 2012
Som sagt tidigare, proteinrik mat gör att jag hittills klarat deffen utan problem, visserligen har jag inte kört länge, men att gå på diet har aldrig varit så enkelt. Det blir mycket kyckling, tonfisk, torsk och annat magert kött. Brukar fördela det hela på ca 250g proteinkälla och 100g ris/pasta. Mättar väldigt bra och innehåller lite kcal vilket gör att man kan kunna sig något gott på eftermiddag/kvällen och ändå ligga på 500-1000 kcal i underskott.
Nisseg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 21:39   #14
abstract
Registered User

abstracts avatar

Reg.datum: Nov 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Rusk Visa inlägg
Kan du absolut inte hålla dig borta från det så rekommenderar jag chokladpudding, hur kalorisnålt som helst och stillar garanterat ditt sug.
2 portioner (60g pulver och 2.5Dl 2.5% mjölk) ger 184,5Kcal och 9,6g protein.
Jag tror vi kom fram till i en annan tråd att chokladpudding i den mängd du anger ligger på cirka det dubbla i kalorimängd? 190kcal/portion. Kan vara värt att kika upp, innan du går lös på det för friskt
abstract är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-13, 22:38   #15
Sportfiskaren
Registered User

Sportfiskarens avatar

Reg.datum: Mar 2009
Jag tycker att LG-approachet hjälper lite under deff. Du behöver ju inte nödvändigtvis fasta hela dagen, men ät 80% av ditt dagliga kaloriintag till t.ex middag (det är väl generellt kvällen som folk brukar börja vilja småäta) så ska du se att du kan somna mätt.

Sedan måste jag tillägga att det är ju inte svårt att äta sig mätt på massiva mängder protein. Ändra lite på makrofördelningen.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:13.