Hjälp med deff, klarar inte av det.
Hej, jag tänker nu gå rakt på sak.. jag har stora problem med onyttigheter och är beroende av socker.
Då jag blir rent av förbannad/frustrerad då jag inte får socker när jag vill ha det, och detta kan vara väldigt jobbigt för mig då folk som känner mig tror jag är en vältränad kille. (eftersom att jag inte ser "tjock" ut med kläder på.)
Dock har jag verkligen en hängig mage.
Men jag vill verkligen, verkligen ta tag i detta nu och det har jag försökt med förut också, då jag hade motivationen och så länge motivationen höll så fungerade det bra.. dock tappade jag den efter 2 veckor då jag tänkte "ett chips kan inte skada".. vilket ledde vidare till en skål chips och sedan var jag fast igen.
Mina mått är 195 cm och 90kg.
Jag tränar innebandy 2 gånger i veckan (detta har jag gjort i 5 år?) och har tillgång till gym24 tills början av sommarlovet, dvs jag har inte en helt värdelös kondition, men efter en fotoperation jag haft så är den faktiskt ganska kass ändå.
Så jag behöver nu extrem hjälp med detta, ge mig alla tips ni har, FÖRUTOM piller och annat trams, det här ska göras på ett naturligt vis.
Jag är även villig att använda mig av metoder där jag förlorar muskler på vägen..
En sak jag har funderat ut är om jag ska starta en blogg om detta, där jag uppdaterar vad jag ätit/hur jag har tränat, åtminstone någon gång då och då.
På så vis kanske någon som "följer" bloggen ser att aktiviteten börjar avta och den påminner mig kanske då om att inte förlora motivationen.
I alla fall, säg till om jag missat någon information jag bör dela med mig av.
Mvh Olof.
|