Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-03-11, 00:29   #1
Olofsu
Registered User

Reg.datum: Aug 2011
Hjälp med deff, klarar inte av det.

Hej, jag tänker nu gå rakt på sak.. jag har stora problem med onyttigheter och är beroende av socker.
Då jag blir rent av förbannad/frustrerad då jag inte får socker när jag vill ha det, och detta kan vara väldigt jobbigt för mig då folk som känner mig tror jag är en vältränad kille. (eftersom att jag inte ser "tjock" ut med kläder på.)
Dock har jag verkligen en hängig mage.

Men jag vill verkligen, verkligen ta tag i detta nu och det har jag försökt med förut också, då jag hade motivationen och så länge motivationen höll så fungerade det bra.. dock tappade jag den efter 2 veckor då jag tänkte "ett chips kan inte skada".. vilket ledde vidare till en skål chips och sedan var jag fast igen.

Mina mått är 195 cm och 90kg.
Jag tränar innebandy 2 gånger i veckan (detta har jag gjort i 5 år?) och har tillgång till gym24 tills början av sommarlovet, dvs jag har inte en helt värdelös kondition, men efter en fotoperation jag haft så är den faktiskt ganska kass ändå.

Så jag behöver nu extrem hjälp med detta, ge mig alla tips ni har, FÖRUTOM piller och annat trams, det här ska göras på ett naturligt vis.
Jag är även villig att använda mig av metoder där jag förlorar muskler på vägen..

En sak jag har funderat ut är om jag ska starta en blogg om detta, där jag uppdaterar vad jag ätit/hur jag har tränat, åtminstone någon gång då och då.
På så vis kanske någon som "följer" bloggen ser att aktiviteten börjar avta och den påminner mig kanske då om att inte förlora motivationen.

I alla fall, säg till om jag missat någon information jag bör dela med mig av.
Mvh Olof.
Olofsu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-11, 01:26   #2
Denkaman
Registered User

Denkamans avatar

Reg.datum: Feb 2012
Det här med sockersuget finns det ett väldigt lätt sätt att lösa, mer motivation!
Fråga dig själv, vill jag ha den här magen? Kolla på lite träningsvideos och läs lite journaler, Det brukar få mig att hålla motivationen uppe!

Och nån liten godis då och då gör ju inte allt för mycket men man måste kunna behärska sig själv

Så räkna ut ditt energibehov genom deffguiden här på forumet och lägg dig på ett lagom underskott (ca 500kcal) och lev efter det så ska du se att du får resultat!

Mvh Denkaman
Denkaman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-11, 01:38   #3
Olofsu
Registered User

Reg.datum: Aug 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Denkaman Visa inlägg
Det här med sockersuget finns det ett väldigt lätt sätt att lösa, mer motivation!
Fråga dig själv, vill jag ha den här magen? Kolla på lite träningsvideos och läs lite journaler, Det brukar få mig att hålla motivationen uppe!

Och nån liten godis då och då gör ju inte allt för mycket men man måste kunna behärska sig själv

Så räkna ut ditt energibehov genom deffguiden här på forumet och lägg dig på ett lagom underskott (ca 500kcal) och lev efter det så ska du se att du får resultat!

Mvh Denkaman
Enligt den här sidan: http://www.dinbmi.se/kaloribehov.asp#raknare beräknas mitt dagliga kaloribehov vara 3257 kcal enligt Harris Benedict. Och 3066 kcal enligt MD Mifflin and ST Jeor.

Hur räknar jag då ut hur mycket jag äter per dag, finns det någon bra app till android?
Olofsu är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-11, 07:07   #4
Vattukvinnan
Registered User

Reg.datum: Feb 2012
Se till o ha andra saker hemma än chips o sånt....substitut.... Drick grönt te mellan målen o få i dig omega 3 så bör begäret minska....drick massor av vatten!
Vattukvinnan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-11, 07:20   #5
Gober
Surgubbe

Gobers avatar

Reg.datum: Feb 2010
Det gäller att skippa godis och sött helt några veckor för att bli av med beroendet. Dra ner på kolhydrater och öka fett kan också hjälpa till. Shapeup tycker jag är en riktigt bra app för att hålla koll på kcal. Viktigast är vilja och motivation. Lycka till.
Gober är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-03-11, 08:46   #6
vicarious
Proteinbarskonnässör

vicariouss avatar

Reg.datum: Nov 2008
Uteslut sötsaker helt ett tag. Ät mycket protein och grönsaker.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:22.