Citat:
Ursprungligen postat av SannaK
alla har vi ju en idealkropp i huvudet som vi vill ska matcha det vi ser.
jag försöker tänka o utgå från min egen kropp. jag kör på med min viktnedgång och utvärderar under tiden vad jag tycker och känner. annars är det bara ändra riktning.
bilden på min drömkropp igår ser ut o påminner om min, så det känns inte långtifrån.
|
Men du vet inte om den bilden är på en 16årig tjej eller en 24årig, möjligheterna för en äldre tjej att behålla en fast kropp med låg fettprocent och fortfarande vara muskulös är väldigt dåliga utan hård träning. Inte nödvändigtvis massiva vikter på gymmet, men du når inte låg fettprocent och fasta muskler genom att ligga på kaloriunderskott och köra spinning/crosstrainer/löpband.
Därför kan det vara bra att fråga någon som "gör det som krävs" vad dom behöver göra/har gjort för att behålla sin kropp.
Tränar du på ett större gym där det finns många instruktörer för olika pass, typ aerobics/spinning/vadsomhelst. Har någon av dom typ en sån kropp du vill ha? Fråga hur dom tränar!
Vet inte hur gammal du är heller, och du behöver inte säga om du inte vill då jag lärt mig att det är fult att fråga