Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-01-05, 17:07   #1
mangemani
Amiga forever

mangemanis avatar

Reg.datum: Feb 2003
speedruns

blev lite inspirerad utav super mario speedrun tråden, så när jag såg detta http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20...dagar-pagar-nu på FZ.com så tänkte jag spinna vidare lite.

i flera dagar så görs det speedruns av en hel del utav de gamla liren.
schemat över spelen som har spelats igenom, pågår och som kommer att spelas hittar ni här http://speeddemosarchive.com/marathon/schedule/ och själva live streamen hittar ni här http://speeddemosarchive.com/ enjoy, det har iaf jag gjort sen jag kom hem från jobbet
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information

Senast redigerad av mangemani den 2012-01-05 klockan 17:08.
mangemani är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 17:53   #2
Dödslyft
Registered User

Reg.datum: Mar 2011
Fan vad kul, tack!

Battletoads och Mega Man ska jag kolla på iallafall.
Dödslyft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 18:02   #3
Silencer
Banned User

Reg.datum: Nov 2010
http://speeddemosarchive.com/SilentHill2.html

Det här spelet hade jag rekord i en kort stund. Videon jag lade upp då var på 57 minuter. Jag förbättrade sedan mitt rekord till 52, men lade aldrig upp det eftersom en annan snubbe satte 50 minuter och det lyckades jag aldrig slå. Han nämner dock mig i sina tack credits, under mitt gamla namn.

Jävligt kul som sport att försöka rusa igenom spel som egentligen ska ta lång tid.

http://www.archive.org/details/SilentHill2_SS_5712

Där kan ni se och ladda ner min video om ni vill.
Silencer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 18:05   #4
Drfg
Registered User

Drfgs avatar

Reg.datum: Dec 2003
Hur många timmar la du på det silencer och hur fick du för dig att börja?
Drfg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 18:22   #5
LinusM
assiv

LinusMs avatar

Reg.datum: Feb 2010

Den här är frän, speciellt med tanke på att det är i stort sett omöjligt att klara det helt optimalt i och med quakes fysikmotor.
LinusM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 18:23   #6
Silencer
Banned User

Reg.datum: Nov 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Drfg Visa inlägg
Hur många timmar la du på det silencer och hur fick du för dig att börja?
jag körde några timmar om dagen i flera veckor. första tiden jag fick när jag väl kunde allt utantill var nog 1:30. Efter några veckors gnetande var jag nere på 52. Började speedrunna silent hill 2 för att det var mitt favoritspel och jag hade spelat det "vanligt" så många gånger att jag var less. det var ett sätt att få mer glädje av mitt favoritspel helt enkelt.

Man ska betänka att spel har varierande svårighetsgrad också. Kolla in half life videosen och liknande spel. Där är det helt sjuka skills.
Silencer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 18:29   #7
Zaqwer
Lyft Ät ??? Profit

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av LinusM Visa inlägg

Den här är frän, speciellt med tanke på att det är i stort sett omöjligt att klara det helt optimalt i och med quakes fysikmotor.
Haha, var precis på väg att länka exakt samma klipp

Det där är iaf sjukt imponerande, försökte mig själv på lite speedruns för sisådär 10-12 år sedan när man lirade men kom aldrig i närheten av dom där tiderna. Hade dock ganska länge ett världsrekord på en populär trickbana, som jag förövrigt själv skapat tills nån galen brasilianare slog mig om jag minns rätt.
Zaqwer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 18:37   #8
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3

snejs avatar

Reg.datum: Apr 2004
Haha, helvete vad Quake är snabbt
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 18:37   #9
Jens.Andersson
Registered User

Jens.Anderssons avatar

Reg.datum: Aug 2008
Finns en Q2DQ2 också, fast den är kompilerad av flera spelare så den klassar kanske
inte som en äkta speedrun.

Jens.Andersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 18:50   #10
LinusM
assiv

LinusMs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Zaqwer Visa inlägg
Hade dock ganska länge ett världsrekord på en populär trickbana, som jag förövrigt själv skapat tills nån galen brasilianare slog mig om jag minns rätt.
Som quake 3 DeFRaG fast i quake då eller? Aldrig hållt på med quake. Kör dock en del q3 defrag nu. Började i år så är ljusår från rekorden, ligger ungefär 5 sec efter på banan sdc30 som är ungefär 2:55 in i klippet tex.

Gammal 2012-01-05, 19:17   #11
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:

Alltid när jag funderat på liknande grejer så har jag sett någon sån här video och sen har jag ändrat mig:

C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 19:56   #12
pbiddy
Registered User

pbiddys avatar

Reg.datum: May 2009
Citat:

Det här väcker gamla minnen!
Jag var en av dom som satt i flera timmar per dag och försökte slå rekord för tio år sedan. Kollade nu och har tydligen fortfarande kvar flera "världsrekord" på olika Quakebanor, haha!

Att tillägas med Quake Done Quick-filmerna är att de är gjorda en bana i taget och av olika personer. En person kan alltså spela in E1M1 medan en annan tar vid med samma stats på E1M2.

Snabbaste runnet genom Quake genom ovanstående taktik ligger på 10:58 medan det genom att faktiskt springa igenom på det sättet som var tänkt (utan att dö) ligger på smått otroliga 13:46.
pbiddy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 20:19   #13
Zaqwer
Lyft Ät ??? Profit

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Som quake 3 DeFRaG fast i quake då eller? Aldrig hållt på med quake. Kör dock en del q3 defrag nu. Började i år så är ljusår från rekorden, ligger ungefär 5 sec efter på banan sdc30 som är ungefär 2:55 in i klippet tex.

[YT]-T6IAHWMd2I[/YT
Precis, fanns massa trickbanor till quake också. Den här som jag gjorde själv var en av dom populärare, inga flashiga grejer men det är svårare än det ser ut

Haha, nu blir jag lite nostalgisk när Quake kommer på tal. Kan ju knappast finnas något FPS spel där skillnaden mellan eliten och nybörjare är så stor. Finns så många faktorer som måste bemästras i detta extremt snabba spel. Se bara på denna film, och ja, det går verkligen så fort!

Zaqwer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 20:30   #14
rajjan_dammit
Registerered User

rajjan_dammits avatar

Reg.datum: Sep 2007
Citat:
Haha, nu blir jag lite nostalgisk när Quake kommer på tal. Kan ju knappast finnas något FPS spel där skillnaden mellan eliten och nybörjare är så stor. Finns så många faktorer som måste bemästras i detta extremt snabba spel.
+1 QW var verkligen ett spel där det krävdes sjuka skills. Brutalt nostalgisk man blev nu
rajjan_dammit är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-01-05, 20:50   #15
LinusM
assiv

LinusMs avatar

Citat:
Precis, fanns massa trickbanor till quake också. Den här som jag gjorde själv var en av dom populärare, inga flashiga grejer men det är svårare än det ser ut

[YT]XZ6P7Ezdu7E[YT]

Haha, nu blir jag lite nostalgisk när Quake kommer på tal. Kan ju knappast finnas något FPS spel där skillnaden mellan eliten och nybörjare är så stor. Finns så många faktorer som måste bemästras i detta extremt snabba spel. Se bara på denna film, och ja, det går verkligen så fort!

[YT]5kT_WGrL3Fs[YT]
Grymt! Luftrörligheten gör så sjukt mycket för hastigheten, samma sak i quake 3 modden cpma som är galet mycket snabbare vanliga q3.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:48.