i flera dagar så görs det speedruns av en hel del utav de gamla liren.
schemat över spelen som har spelats igenom, pågår och som kommer att spelas hittar ni här http://speeddemosarchive.com/marathon/schedule/ och själva live streamen hittar ni här http://speeddemosarchive.com/ enjoy, det har iaf jag gjort sen jag kom hem från jobbet
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
Senast redigerad av mangemani den 2012-01-05 klockan 17:08.
Det här spelet hade jag rekord i en kort stund. Videon jag lade upp då var på 57 minuter. Jag förbättrade sedan mitt rekord till 52, men lade aldrig upp det eftersom en annan snubbe satte 50 minuter och det lyckades jag aldrig slå. Han nämner dock mig i sina tack credits, under mitt gamla namn.
Jävligt kul som sport att försöka rusa igenom spel som egentligen ska ta lång tid.
Hur många timmar la du på det silencer och hur fick du för dig att börja?
jag körde några timmar om dagen i flera veckor. första tiden jag fick när jag väl kunde allt utantill var nog 1:30. Efter några veckors gnetande var jag nere på 52. Började speedrunna silent hill 2 för att det var mitt favoritspel och jag hade spelat det "vanligt" så många gånger att jag var less. det var ett sätt att få mer glädje av mitt favoritspel helt enkelt.
Man ska betänka att spel har varierande svårighetsgrad också. Kolla in half life videosen och liknande spel. Där är det helt sjuka skills.
Den här är frän, speciellt med tanke på att det är i stort sett omöjligt att klara det helt optimalt i och med quakes fysikmotor.
Haha, var precis på väg att länka exakt samma klipp
Det där är iaf sjukt imponerande, försökte mig själv på lite speedruns för sisådär 10-12 år sedan när man lirade men kom aldrig i närheten av dom där tiderna. Hade dock ganska länge ett världsrekord på en populär trickbana, som jag förövrigt själv skapat tills nån galen brasilianare slog mig om jag minns rätt.
Hade dock ganska länge ett världsrekord på en populär trickbana, som jag förövrigt själv skapat tills nån galen brasilianare slog mig om jag minns rätt.
Som quake 3 DeFRaG fast i quake då eller? Aldrig hållt på med quake. Kör dock en del q3 defrag nu. Började i år så är ljusår från rekorden, ligger ungefär 5 sec efter på banan sdc30 som är ungefär 2:55 in i klippet tex.
Den här är frän, speciellt med tanke på att det är i stort sett omöjligt att klara det helt optimalt i och med quakes fysikmotor.
Det här väcker gamla minnen!
Jag var en av dom som satt i flera timmar per dag och försökte slå rekord för tio år sedan. Kollade nu och har tydligen fortfarande kvar flera "världsrekord" på olika Quakebanor, haha!
Att tillägas med Quake Done Quick-filmerna är att de är gjorda en bana i taget och av olika personer. En person kan alltså spela in E1M1 medan en annan tar vid med samma stats på E1M2.
Snabbaste runnet genom Quake genom ovanstående taktik ligger på 10:58 medan det genom att faktiskt springa igenom på det sättet som var tänkt (utan att dö) ligger på smått otroliga 13:46.
Som quake 3 DeFRaG fast i quake då eller? Aldrig hållt på med quake. Kör dock en del q3 defrag nu. Började i år så är ljusår från rekorden, ligger ungefär 5 sec efter på banan sdc30 som är ungefär 2:55 in i klippet tex.
[YT]-T6IAHWMd2I[/YT
Precis, fanns massa trickbanor till quake också. Den här som jag gjorde själv var en av dom populärare, inga flashiga grejer men det är svårare än det ser ut
Haha, nu blir jag lite nostalgisk när Quake kommer på tal. Kan ju knappast finnas något FPS spel där skillnaden mellan eliten och nybörjare är så stor. Finns så många faktorer som måste bemästras i detta extremt snabba spel. Se bara på denna film, och ja, det går verkligen så fort!
Haha, nu blir jag lite nostalgisk när Quake kommer på tal. Kan ju knappast finnas något FPS spel där skillnaden mellan eliten och nybörjare är så stor. Finns så många faktorer som måste bemästras i detta extremt snabba spel.
+1 QW var verkligen ett spel där det krävdes sjuka skills. Brutalt nostalgisk man blev nu
Precis, fanns massa trickbanor till quake också. Den här som jag gjorde själv var en av dom populärare, inga flashiga grejer men det är svårare än det ser ut
[YT]XZ6P7Ezdu7E[YT]
Haha, nu blir jag lite nostalgisk när Quake kommer på tal. Kan ju knappast finnas något FPS spel där skillnaden mellan eliten och nybörjare är så stor. Finns så många faktorer som måste bemästras i detta extremt snabba spel. Se bara på denna film, och ja, det går verkligen så fort!
[YT]5kT_WGrL3Fs[YT]
Grymt! Luftrörligheten gör så sjukt mycket för hastigheten, samma sak i quake 3 modden cpma som är galet mycket snabbare vanliga q3.