Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-12-23, 22:59   #1
korros
Banned User

Reg.datum: Dec 2011
Måste man träna hårt under deffen?

Börjar min deff 1 jan och undar om man verkligen måste fortsätta att träna så hårt som under bulken? Jag är trött på att träna tungt hela tiden varje pass och vill ta det lite lugnare under deffen. Köra lättare med fler reps och kanske ta bort några övningar. Vill ge min kropp en chans att vila ut också ett tag. Kommer jag förlora mycket massa om jag gör så?
korros är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-23, 23:06   #2
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
under deff är det viktigt att träna för att öka så maninte förlorar muskelmassa.

ta istället en månads kaloribalans där du tränar som du vill
Gammal 2011-12-23, 23:32   #3
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Citat:
Ursprungligen postat av korros Visa inlägg
Börjar min deff 1 jan och undar om man verkligen måste fortsätta att träna så hårt som under bulken? Jag är trött på att träna tungt hela tiden varje pass och vill ta det lite lugnare under deffen. Köra lättare med fler reps och kanske ta bort några övningar. Vill ge min kropp en chans att vila ut också ett tag. Kommer jag förlora mycket massa om jag gör så?
Ska du vila ut ett tag med lättare träning görs det bättre på överskott eller kring nollan. Att softa till det på gymmet samtidigt som man lägger sig på ett underskott är ett säkert sätt att förlora mer muskler än nödvändigt.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-24, 09:47   #4
Maverick
Registered User

Mavericks avatar

Reg.datum: Feb 2005
Under deffen är det viktigt att du tränar på bra för att undvika att du tappar mer muskler än nödvändigt.
Maverick är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-24, 10:13   #5
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Träna som du vill men du lär få en större förlust av muskler om du softar iaf.
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-24, 10:28   #6
Ganymedes
winning

Ganymedess avatar

Reg.datum: Jan 2007
Citat:
Ursprungligen postat av korros Visa inlägg
Det är ju nu du ska slita för att behålla så mycket som möjligt av det du byggt upp! Min egen erfarenhet säger dock att man inte behöver köra tungt 1-3 reps under deff. Men man ska absolut belasta musklerna hårt. Jag brukar köra runt 6-8 tunga med ordentliga reps normalt sett.
Ganymedes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-24, 10:53   #7
Fishtank
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Ganymedes Visa inlägg
Det är ju nu du ska slita för att behålla så mycket som möjligt av det du byggt upp! Min egen erfarenhet säger dock att man inte behöver köra tungt 1-3 reps under deff. Men man ska absolut belasta musklerna hårt. Jag brukar köra runt 6-8 tunga med ordentliga reps normalt sett.
This
1-3 blir för lite faktiskt
Fishtank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-24, 11:17   #8
kettlebellGuden
Banned User

Reg.datum: Aug 2010
Hur har du planerat din deff? Är själv rätt förtjust till att gå ner till 2 30-45-minuters pass när jag ligger på minus. Men det valet är lite en funktion av att det rör sig om hyfsat kort period och rätt så ordentligt tilltaget kcal-underskott.
kettlebellGuden är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:25.