Nytt år- ny journal.
Ser möjligheterna med ett nytt år och startar upp en ny journal här. Kollat i den förra (ser knappt vad jag skrivit) och det har blivit hyfsade styrke-ökningar för de flesta muskelgrupperna men jag är inte nöjd!
Har kört två dåliga pass den här veckan. Men jag vet ju orsakerna, fucked up sömn och mkt dålig kost…Rubbade inte 125 i mark igår. Idag har jag faktiskt träningsvärk i latsen (det händer inte ofta) så jag kanske överdrev en aning. Men idag förmådde jag inte knäcka 80 i bänk, som jag planerat.=( …Att jag sen hade en hade en proteindrink i väskan efteråt gjorde inte saken bättre. (samma sak hände i somras och sen dess har jag alltid drinken i påse men glömde det idag och då jävlar är det klart att det ska hända nåt) Det värsta var att däri låg min mobil och simmade, eller snarare drunknade!
Men det här ska jag vända till nåt positivt, ska inte vika ner mej. Jag ska bli störst i hela stan!
Har lagt in lite mer kondition och gått ner några kg men det ska bli minst 10 till. Räkna kalorier är inget för mej, det lämnar jag åt er andra, tänker fortsätta käka ungefär som vanligt nu och köra cardio istället. Vägning varje måndag, så jag ser åt vilket håll det går.
Lite om mej:
var lite mer än ett år sen jag började känna på lite vikter på fritidsgården där jag bor. I somras började jag läsa på om träning och kost men då spelade jag en hel del boll så det vart inte så mkt öka, alldeles för lite vila...hinner inte dra hela historien nu. får väl editera lite imorron.
Mina mål till skolavslutningen:
Vikt: 75-80
Marklyft: 150/6
Hantelrodd: 40/6
Stångcurl: 45/6
Bänkpress: 90/1, 80/6
Sneda hantelpressar: 27,5/6
Smalbänk: 65/6
Knäböj: 100/6
Militärpress: 50/6
Shrugs: 100/6 (sug på den Erwin!)
Och jag ska klara vartenda jäkla mål och lite till..!
Nytt upplägg:
Ska köra 4-split Måndag-Fredag och lägga in en vilodag där det passar (oftast Torsdag), sen vila från träningen på helgerna.
Pass.1 Rygg, baksida axlar, underarmar
Pass.2 Axlar (mitten),trapz, triceps
Pass.3 Ben,vader
Pass.4 Bröst,biceps,mage (DiscoKungen – thats me.!) =)
Käk och sånt…
Såhär kommer det ungefär bli:
07.00 Frukost: gröt och några ägg eller en proteindrink.
11.00 Skollunch:
14-15.00 Mellanmål: Några ägg, ett par mackor med nåt pålägg, mjölk
18.00 Middag:
22.00 Kvällsmål: Samma som mellanmålet eller vad som nu finns i kylen. =)
Bara 5 mål, men det blir minst 2g/kg iallafall. Sen tillkommer protein och dextro efter passen såklart.
Må detta bli ett ökningarnas år! nej, nu är det allt dags för lite käk och sömn...
Det var allt, Im coming to get ya boooyz!