2011-11-04, 00:18
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Gjorde en midi låt, vad tycks?
Satt och lekte med logic då några kompisar ville ha en intro låt till deras band när dem skall knalla på scenen.
Resultatet blev detta...
Konstruktiv kritik tack!
http://soundcloud.com/blackened57/ri...rk-in-progress
|
|
|
2011-11-04, 09:14
|
|
|
Hissen går inte alls
Reg.datum: Mar 2005
|
Vad lirar bandet för musik?
|
|
|
2011-11-04, 09:32
|
|
|
Registered User
|
Nån sorts metal är det väl iallafall. Är inget fan av deras sound men roligt att komponera!
|
|
|
2011-11-04, 09:33
|
|
|
Horny user
Reg.datum: Jan 2011
|
I like!
|
|
|
2011-11-04, 09:38
|
|
|
Hissen går inte alls
|
Helt okej intro såvida de bygger på kraftfullt direkt de börjar lira, annars tappar det liksom syftet med tanke på upptakten du anspelat på.
|
|
|
2011-11-04, 10:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Grotesk
Helt okej intro såvida de bygger på kraftfullt direkt de börjar lira, annars tappar det liksom syftet med tanke på upptakten du anspelat på.
|
Tackar, Komponerade det på dryga 6 timmar och gav fan i att mixa det.
Jo tanken är väl att dem skall köra nån metal låt ssom går undan, tyvärr tycker jag introt låter aningen för maffigt för det som dem sen skall spela.
|
|
|
2011-11-04, 10:36
|
|
|
Hissen går inte alls
|
Citat:
Ursprungligen postat av Blackened57
Tackar, Komponerade det på dryga 6 timmar och gav fan i att mixa det.
Jo tanken är väl att dem skall köra nån metal låt ssom går undan, tyvärr tycker jag introt låter aningen för maffigt för det som dem sen skall spela.
|
Jag anade det. Kanske simplifiera det någorlunda då?
Allt för ofta har man njutit av ett mäktigt intro för att sedan inse att det levererade mer än det faktiska bandet.
|
|
|
2011-11-04, 12:40
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Jag anade det. Kanske simplifiera det någorlunda då?
Allt för ofta har man njutit av ett mäktigt intro för att sedan inse att det levererade mer än det faktiska bandet.
|
Vet precis vad du menar.
Frågan är hur jag kan simplifera det utan att tappa känslan. Tar jag bort elgitarren så låter tonartshöjningen inte som det klimax jag ville ha. Funderar dock på att lägga in nån staccato bas som pumpar i bakgrunden.. Några förslag?
|
|
|
2011-11-04, 15:18
|
|
|
Hissen går inte alls
|
Citat:
Vet precis vad du menar.
Frågan är hur jag kan simplifera det utan att tappa känslan. Tar jag bort elgitarren så låter tonartshöjningen inte som det klimax jag ville ha. Funderar dock på att lägga in nån staccato bas som pumpar i bakgrunden.. Några förslag?
|
Svårt sådant där, speciellt när man inte vet hur bandet i säg ska låta. Just nu är jag ganska torr i skallen.
Men testa basen du talar om, eventuellt en tung gura som kör ackord istället. Tänk typ powerackord. Då kanske du bygger upp ett rejälare klimax varpå du låter gitarren tona ut.
|
|
|
2011-11-04, 21:23
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Svårt sådant där, speciellt när man inte vet hur bandet i säg ska låta. Just nu är jag ganska torr i skallen.
Men testa basen du talar om, eventuellt en tung gura som kör ackord istället. Tänk typ powerackord. Då kanske du bygger upp ett rejälare klimax varpå du låter gitarren tona ut.
|
Skall testa och se vad man kan göra. Svårt är det dock.
|
|
|
2011-11-04, 22:08
|
|
|
pilltjam
Reg.datum: Apr 2010
|
Vad tror du om att tona ut gitarren vid 1:20 nånstans och låta trummorna ta över och avsluta utan åskan?
|
|
|
2011-11-04, 22:16
|
|
|
Steve is teh shit!
Reg.datum: Jun 2005
|
Gillar verkligen melodin och uppbyggnaden men tycker trummorna snor lite väl mycket fokus från det som bandet antas spela efteråt, eftersom det liknar "standardtrummor" så att säga. Kanske ersätta med ett lite tyngre blåsinstrument, gitarr eller ett ensamt slagverk, typ virvel eller puka?
Hädanefter kallar du mig Fjodor!
|
Senast redigerad av Dissector den 2011-11-04 klockan 22:17.
|
|
|
2011-11-04, 22:19
|
|
|
pilltjam
Reg.datum: Apr 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dissector
Gillar verkligen melodin och uppbyggnaden men tycker trummorna snor lite väl mycket energi från det som bandet antas spela efteråt. Kanske ersätta med ett lite tyngre blåsinstrument eller bara en virvel?
|
Nu vet jag inte vad dom ska spela efter, men eftersom det är metal så lär dom mest troligt köra med tunga trummor, så jag tycker att trummorna borde vara som dom är så det blir någon slags "connection" med låten som kommer.
Bara min åsikt.
Edit till din edit: Ensam puka tror jag skulle bli bra.
|
|
|
2011-11-04, 22:31
|
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av willtjam
Vad tror du om att tona ut gitarren vid 1:20 nånstans och låta trummorna ta över och avsluta utan åskan?
|
Det kanske kan funka faktiskt... Frågan är om man hör för lite av det goda då tro? Men det skall ju simplifieras i vilket fall.
Bra förslag =)
Citat:
|
Ursprungligen postat av Dissector
Gillar verkligen melodin och uppbyggnaden men tycker trummorna snor lite väl mycket fokus från det som bandet antas spela efteråt, eftersom det liknar "standardtrummor" så att säga. Kanske ersätta med ett lite tyngre blåsinstrument, gitarr eller ett ensamt slagverk, typ virvel eller puka?
|
Kul att du gillar det!
Jo, men vill fortfarande ha känslan av att det är ett metalband som skall spela, därav trummorna. Kan dock testa att sänka hela kanalen lite?
Har ett jävla ståhej med att få Staccato basarna att göra som jag vill just nu...
|
|
|
2011-11-04, 22:33
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2011
|
Citat:
|
Lät bra!
Gör du någon annan musik, annan genre?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:25.
|

|