2011-10-25, 14:53
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
NSD - Dopingrazzia
|
|
|
2011-10-25, 14:56
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Det går tydligen inte att bara bruka aas, det är alltid missbruk enligt polisen. Det kommer ju aldrig hända att det blir legaliserat tyvärr.
|
|
|
2011-10-25, 14:57
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
SVD rapporterar om att fyra är gripna i en razzia: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fy...ia_6579829.svd
Citat:
Polisen grep på måndagskvällen fyra personer vid en razzia mot flera gym i Luleå. De är misstänkta för dopningsbrott och det kan medföra fängelse upp till två år. Målet med tillslagen var att avslöja användning av otillåtna preparat, så kallade anabola androgena steroider, skriver Norrbottenspolisen i ett pressmeddelande. Polisen i länet har indikationer som pekar på att problemet är utbrett.
|
Polisen jobbar på tydligen.
|
|
|
2011-10-25, 14:59
|
|
Mjäll & SL
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Det går tydligen inte att bara bruka aas.
|
Jodå, när det används som medicin, på recept av läkare. Vilket är mycket sällsynt i Sverige. Det är inte många tillstånd det används för av våra läkare.
Allt annat bruk är missbruk.
|
|
|
2011-10-25, 15:03
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrometan
Jodå, när det används som medicin, på recept av läkare. Vilket är mycket sällsynt i Sverige. Det är inte många tillstånd det används för av våra läkare.
Allt annat bruk är missbruk.
|
Ja, på samma sätt som att alla som tar dricker en öl i Iran är alkoholmissbrukare.
|
|
|
2011-10-25, 15:28
|
|
Hårdrockare
Reg.datum: Mar 2006
|
Om någon av dem senare blir fälld för brott så kommer de vara svartlistade på alla större gym i stan oavsett var de påträffades
|
|
|
|
2011-10-25, 15:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
|
Skönt att höra iom. att jag tränar på ett gym med såpass stark antidopingpolicy.
|
|
|
2011-10-25, 15:34
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Ja, på samma sätt som att alla som tar dricker en öl i Iran är alkoholmissbrukare.
|
Och på samma sätt som en person som delar ut ett slag är en misshandlare.
Vissa saker är dåliga även när de görs i liten omfattning. Vi kan diskutera om det är sant i vissa enskilda fall, men att det är fel i ett fall ger väl knappast stöd åt tanken att det skulle vara fel i ett annat fal. Eller hur?
|
2011-10-25, 15:37
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
Det här var ta mig fan en av de värsta stavningarna jag sett i en rubrik.
|
|
|
2011-10-25, 15:37
|
|
Äger Strikt!
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Loke
Och på samma sätt som en person som delar ut ett slag är en misshandlare.
|
Då finns det ett offer, en tredje part.
|
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj
Var har jag räknat fel?
|
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
|
|
|
|
2011-10-25, 15:43
|
|
BodyPumpens grundare.
Reg.datum: Nov 2001
|
Det finns nog tyvärr bara en enda utväg för alla nedstämda stackare. Att börja försöka träna utan doping.... Ja, jag vet att det är omöjligt för er... men försök...
|
2011-10-25, 15:53
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Om man nu vill preppa får man väl göra det men hålla sig borta från de anläggningar där man inte är välkommen. Varför grina om det när man vet spelreglerna?
|
|
|
2011-10-25, 17:09
|
|
Fulstygg
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
Det finns nog tyvärr bara en enda utväg för alla nedstämda stackare. Att börja försöka träna utan doping.... Ja, jag vet att det är omöjligt för er... men försök...

|
De kanske är rädda för att bli snordeffad och brutalstor som du, Arne...
|
|
|
2011-10-25, 17:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Om man nu vill preppa får man väl göra det men hålla sig borta från de anläggningar där man inte är välkommen. Varför grina om det när man vet spelreglerna?
|
Antagligen för att ingen vill erkänna att de "fuskar", vilket det antagligen indirekt blir ett erkännande av om man måste hålla sig borta från alla större gym. Trevligt hursomhelst att de åker dit.
Det är lite humor när man ibland får frågan av oinsatta om vad man tror om vissa individer. Ja till 99% är de ju dopade, men har de inte åkt dit så finns det inte så mycket att säga. Brukar svara att antingen är de dopade eller så är de genetiska freaks med de bästa generna i Sverige. För oinsatta är det väl inte lätt att inse hur svårt/omöjligt det är att nå en sådan nivå. Det är väl just det, om det var allmänt känt att fuskarna dopade sig skulle den oinsatta allmänheten bara se dem som drogberoende. För det ses ju, med rätta, inte med så blida ögon i Sverige om man använder droger.
Så länge tvivlet finns så kan de antagligen ändå åtnjuta respekt med sin fysik. Lite irriterande för oss hårt tränande rena atleter att behöva bli uppmätta mot fuskarna, men det är ju iaf skönt att kunna ha ett rent samvete och inte behöva leva i en lögn hela tiden.
|
|
|
2011-10-25, 19:08
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2001
|
Någon som vet vilket/vilka gym dom var på och plockade folk? Jag jobbade kväll igår på Actic men jag såg inte röken av någon polis eller liknande
Det verkar satsas rätt mycket på antidoping-arbete här uppe just nu, både från gymmen, norrbottens idrottsförund och polisen! Får se när nästa razzia blir av
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:18.
|

|