Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-07-16, 11:56   #1
Krub
Registered User

Reg.datum: Aug 2003
Ett kilo viktnedgång i veckan utan ansträngning(?!)

Jag noterade något galet idag.

Under våren har jag vägt min mat för att se till att ligga på kcal plus. Därav har jag också gått upp sakta men säkert i vikt till 92kg.

För 6 veckor sedan flyttade jag hem till mina föräldrar för att spara in pengar på boende över sommaren. Sedan jag kommit hit har jag inte tränat och inte räknat kalorier. Jag har inte heller ätit som jag brukar då förutsättningarna för att laga vegetariskt mat är klart sämre här än där jag normalt bor.

För att komma till saken. I början av Juni vägde jag alltså 92kg. Idag när jag av en slump hittade en våg så visar det sig att jag gått ner 6kg till 86kg !!

Är det någon annan som har det på samma vis? Hur fan kan jag gå ner ett kilo i veckan utan att vara hungrig? Jag har svårt att bevisa vad jag säger stämmer. Och diskussionsunderlaget till tråden är väll inte jättestort. Jag bara söker andras erfarenhet av att lätt gå ner i vikt efter att ha läst så mycket om hur jävligt det ska vara.
Krub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 12:02   #2
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Kroppen har en vikt och sammansättning den föredrar. Anledningen till att du vägde din mat för att gå upp i vikt var för att du var tvungen att tvinga i dig ett överskott. När din aptit fick reglera din kropp som den ville gick den sakta men säkert tillbaka mot sin självvalda vikt. Jag är naturligt en liten räka på strax under 70 kg. Skulle jag sluta träna och äta "vad jag ville" hade jag inom loppet av ett fåtal år varit där igen. Andra har uppfuckade reglersystem och äter sig bara tjockare och tjockare. Andra har en självvalv vikt som är osmickrande hög. Vissa behöver aldrig tänka på mat och har ändå en kropp de är helt tillfreds med.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 12:11   #3
z_bumbi
Nallemoderator

z_bumbis avatar

Reg.datum: Feb 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Krub Visa inlägg
Sedan jag kommit hit har jag inte tränat
Minus 3-5 kg

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 13:39   #4
Eddie Vedder
Registered User

Eddie Vedders avatar

Reg.datum: Nov 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Krub Visa inlägg
Är det någon annan som har det på samma vis? Hur fan kan jag gå ner ett kilo i veckan utan att vara hungrig?
Inget konstigt alls. Precis som vissa märker att "Oj, jag har visst lagt på mig fem kilo!" efter en tid. Aptit och hunger är inte korrelerad med viktbalansen, till viss del går de hand i hand men om det varit exakt så skulle ju ingen någonsin ha oönskad vikt.
Eddie Vedder är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-07-16, 13:44   #5
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Och det var säkert även olika vågar vilket kan göra något/några kilon.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:54.