2011-07-13, 21:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2007
|
Vad gör man om man inte vet vad man vill jobba med?!
Jo men visst, vad gör man om man vill jobba med nåt annat än det man jobbar med just nu, men man vet inte med vad...
Man börjar närma sig 30, har inte haft särskilt många jobb (tre), och känner inte att jag vill fortsätta med det nuvarande jobbet, eller nåt annat inom samma område (kopplat till utbildningen alltså). Dock så är min utbildning rätt gångbar på andra ställen, tror jag, så man borde kunna hitta nåt intressant.
Vad ska man göra?
Kan man höra av sig till rekryteringsfirmor och säga att man är en duktig och ordentlig person bla bla, med bra betyg bla bla, men att man inte vet vad man vill jobba med? Kan de vara intresserade av att göra en "undersökning" och ta reda på vad jag skulle kunna passa till?!
Any help is much appreciated!!
|
|
|
2011-07-13, 21:22
|
|
Ölkonnässör
Reg.datum: Feb 2004
|
any info would help...
utbildad till?
jobbat med?
bor?
flyttbar?
intressen?
2011-07-13, 21:25
|
|
Registered User
|
tänkte vara lite anonym men jaja...
utbildad till? Tek. kand. i elektroteknik
jobbat med? Teknik, konsult
bor? Norrköping
flyttbar? Inte just nu
intressen? Gym, kläder, mat
|
|
|
2011-07-13, 21:32
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Får man fråga vad du ogillar med ditt nuvarande jobb?
|
|
|
2011-07-13, 21:33
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Förslag:
- Påbörja en utbildning inom träning, kläder eller mat.
- Hoppa på ett annat jobb på måfå.
- Gå till psykolog för att ta reda på mer om vad du vill.
|
|
|
2011-07-13, 21:36
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
Får man fråga vad du ogillar med ditt nuvarande jobb? 
|
1. Har lite svårt för extrem tidspress, svårt att koppla av efter jobbet.
2. Mest en massa gamlingar.
3. Sen så är jag inte så särskilt intresserad av teknik alls egentligen.
|
|
|
2011-07-13, 21:41
|
|
:D
Reg.datum: Apr 2006
|
Testa plugga något annat? Hade jag gjort om min studietid hade jag nog åtminstone testat läsa lite kurser i ett halvår innan jag hoppat på ett program. Direkt från gymnasiet hade man inte så bra koll på vad man tyckte om. Men men.. snart har man en examen i alla fall. Som tur var kan man ju alltid läsa mer om man blir för uttråkad ^^
|
2011-07-13, 21:48
|
|
Registered User
|
Plugga igen finns "tyvärr" inte på kartan, det kommer aldrig hända.
|
|
|
2011-07-13, 21:52
|
|
Korsordet
Reg.datum: Oct 2007
|
Ett sketet "tips" från min sida är att "våga". Du skriver: "Kan de vara intresserade av att göra en "undersökning" och ta reda på vad jag skulle kunna passa till?!" Kanske, men till att börja med så behöver du lite chutzpah och helt enkelt gå till gym eller var du nu hellre vill jobba och submit en jobbansökan.
|
|
|
2011-07-13, 21:57
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av C.E.J.
...gå till gym eller var du nu hellre vill jobba och submit en jobbansökan.
|
Som titeln på tråden, jag vet inte vad jag vill jobba med, så det finns inget "hellre" :-(
|
|
|
2011-07-13, 22:04
|
|
Moralistmoderator
Reg.datum: Aug 2003
|
Man kan ju börja med att ta reda på vad det finns för olika saker man kan jobba med. Scanna av Arbetsförmedlingens hemsida (jobbannonser, yrkesförteckning), registrera dig i "jobbdatabaser" (på min tid var det monster.se och liknande; ingen aning om vilka som är aktuella nu), kolla din fackförenings tidning/hemsida. Kanske ringer det en klocka någonstans.
|
|
|
2011-07-13, 22:10
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Man kan ju börja med att ta reda på vad det finns för olika saker man kan jobba med. Scanna av Arbetsförmedlingens hemsida (jobbannonser, yrkesförteckning), registrera dig i "jobbdatabaser" (på min tid var det monster.se och liknande; ingen aning om vilka som är aktuella nu), kolla din fackförenings tidning/hemsida. Kanske ringer det en klocka någonstans.
|
Det där har jag gjort flera gånger, men kommer tyvärr aldrig fram till nåt.
Tror verkligen att jag behöver nån som säger till mig vad jag "borde" jobba med.
|
|
|
2011-07-13, 22:20
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2011
|
Vad är du bra på? Är du go med folk eller gillar du att vara mer för dig själv? Kanske vara mycket utomhus? Och varför inte plugga igen? Slut på CSN eller skoltrött?
|
|
|
2011-07-13, 22:33
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trouble
Vad är du bra på? Är du go med folk eller gillar du att vara mer för dig själv? Kanske vara mycket utomhus? Och varför inte plugga igen? Slut på CSN eller skoltrött?
|
Bra på? Att komma i tid, rätt snabb på att lära mig nya saker, detaljrikt minne, lätt att kommunicera i tal o skrift, o lite annat.
Jag har aldrig fått höra något om att jag är dålig med folk, ja professionellt alltså. Jag gillar dock att vara själv på fritiden.
Vore nice att vara utomhus, suger hårt att sitta inne framför datan 8 timmar om dagen.
Gillar inte att plugga helt enkelt :-) Gillar att veta saker, men inte att lära mig dem.
|
|
|
2011-07-13, 22:38
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Jag vet! Sök till armén! Det verkar passa.
Senast redigerad av Spartansk den 2011-07-13 klockan 22:39.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:05.
|

|