2011-05-13, 10:12
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2007
|
Är jag rasist?
Ja, rubriken har jag väl överdrivet en aning för att fånga uppmärksamhet till tråden... Eller?
Jag håller med om väldigt mycket av vad det SD står för. Känner mig nästan skamsen för att jag många gånger håller med i deras ståndpunkter. Har Jimmy lyckats hjärntvätta mig? Har jag läst för mycket vinklat skit på Politiskt Inkorrekt (PI)? Jag kommer ofta på mig att bli lite putt när jag läser nyheter på PI som inte uppmärksammas i tex. Aftonbladet eller Expressen, är detta fel eller är det, åter igen, för att jag läser för mycket på PI?
Jag har mer och mer börjat se Islam som något annat än en religion efter alla varianter av olika länders "Uppdrag granskning"-program (som jag ofta hittar på PI - så klart..). Jag respekterar religionsfrihet och alla ska ha rätt att tro på det dom vill, men det finns mycket i koranen jag inte gillar - även om jag själv är för dåligt påläst för att egentligen uttrycka en åsikt. Litet axplock av det senaste från PI och även sådant som påverkar mig väldigt mycket:
Citat:
En av de tonåringarna fick frågan om det är fel att slå ett barn.
-Nej, det är inget fel. Jag kommer nog också slå mina barn.
|
Aga barn.
http://politisktinkorrekt.info/2011/...odda-svenskar/
Citat:
Även i dagens århundrade är den sexuella åldern låg på flera platser. I Japan kan man lagligt ha sex vid 13 års ålder, i Spanien är det lagligt att ha sex vid 12 års ålder (9). En 40-årig man som har sex med en 14-åring kvinna kan anses vara en pedofil i USA men varken i Kina idag där åldern är 14, eller i USA under det senaste åhundradet. Biologin är en bättre normgivare när det gäller att bestämma dessa ting, och inte godtyckligt enligt kulturen.
|
Sexuell debut:
http://islam-svarar.se/pages/content/view/191/74/
http://politisktinkorrekt.info/2011/...jande-av-barn/
Citat:
”Av allt att döma har Abbas Rezai först fått kokande olja hälld över sig från någon meters håll i vardagsrummets soffa. Sedan har han tvingats dricka het olja, vilket fått hela nedre delen av ansiktet och halsen att brännskadas svårt. Därefter tycks Abbas Rezai ha försökt fly men stoppats vid ytterdörren. I hallen har han sedan dels slagits upprepade gånger med ett bollträ, dels huggits med en lång kniv tio gånger i ryggen och tretton gånger i bröstet. En del hugg har trängt hela tjugo centimeter in. Efter det har han dragits ner från halvsittande ställning till ryggläge. Tre knappar i skjortan tycks ha knäppts upp metodiskt, bröstet blottats och sedan har han fått ytterligare två djupa knivhugg där. Han var dessutom halvt skalperad och hade i liggande ställning fått ännu ett knivhugg genom handen som satt märken i hallmattan.”
|
Hedersbrott:
http://politisktinkorrekt.info/2011/...hd/#more-85234
Kvinnor under sharialagar:
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=e6vD6Xwcgrs
Islam is Failing Europe:
http://www.youtube.com/watch?v=tX_DE...layer_embedded
Och nej, jag trollar inte - detta ämne känns alldeles för svårt att dra upp till diskussion bland vänner IRL. Tankar och kommentarer på detta?
|
|
|
2011-05-13, 10:16
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Nej. Du har inget emot muslimer, kineser och japaner som inte ägnar sig åt barnaga, pedofili, hedersbrott och kvinnoförtryck. Eller?
|
|
|
2011-05-13, 10:23
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Spartansk
Nej. Du har inget emot muslimer, kineser och japaner som inte ägnar sig åt barnaga, pedofili, hedersbrott och kvinnoförtryck. Eller?
|
Exactamento.
EDIT: Men eftersom det är så fruktansvärt många som framhåller att SD är främlingsfientligt - jag sympatiserar med många av SD ståndpunkter = jag främlingsfientlig. Det så mina tankegångar går. Vad är det jag missar, eller stämmer min ekvation?
Senast redigerad av jikajd den 2011-05-13 klockan 10:25.
|
|
|
2011-05-13, 10:24
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2006
|
Misstaget är väl att du förväxlar individer med en folkgrupp. Alltså precis det som Spartansk påpekar.
När det gäller vad som står i koranen så slå upp bibeln någon gång.
|
|
|
2011-05-13, 10:26
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Guddi
|
Varför?
Det gör ju knappast i Koranen mindre vedervärdig.
|
|
|
2011-05-13, 10:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Nej, du är inte rasist för att du håller med om vad SD säger. Dock brukar många folk tro att man är rasist för det, men så får det väl vara. Sen att PI kanske vinklar lite är inget jämfört med Aftonbladet. Dock känns det ganska onödigt att stoppa invandringen helt, istället för att kanske minska lite OCH SPRIDA UT MER!
2011-05-13, 10:29
|
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2011
|
Citat:
Ursprungligen postat av jikajd
EDIT: Men eftersom det är så fruktansvärt många som framhåller att SD är främlingsfientligt - jag sympatiserar med många av SD ståndpunkter = jag främlingsfientlig. Det så mina tankegångar går. Vad är det jag missar, eller stämmer min ekvation?
|
Jag rekommenderar att du läser igenom hela SD:s partiprogram, läser på om fakta du undrar över, och bildar en egen uppfattning.
|
|
|
2011-05-13, 10:30
|
|
Registered User!
Reg.datum: Nov 2002
|
Jag är typ av liknande åsikt, har kommit fram till att jag inte anser mig själv som en regelrätt rasist då jag trots allt vet att det knappast har nått med ras/hudfärg etc att göra. Däremot tycker jag uppenbarligen inte om många andra kulturer och då ffa dom som är jävligt ålderdomliga med mycket heder och taskig kvinnosyn.
SD och liknande partier gillar jag dock icket, om än att jag tycker hetsjakten mot SD är rätt obehaglig.
EDIT: Det är förövrigt väldigt svårt att vara någon form av rasist i universitetsvärlden då man träffar oerhört många sympatiska och duktiga personer som har annat ursprung än det svenska.
Senast redigerad av Fartman den 2011-05-13 klockan 10:32.
|
|
|
2011-05-13, 10:35
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Well, läser man på PI så kanske man ska fundera på varför man söker sin info där och om man har en sunt källkritisk inställning till vad som skrivs.
|
|
|
2011-05-13, 10:38
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av young_george
Varför?
Det gör ju knappast i Koranen mindre vedervärdig.
|
Har du läst koranen? Koranen liksom bibeln kan tolkas på olika sätt, det är därför det t.ex. finns olika muslimska grupper som har helt olika ideal. Det är inte koranens, eller bibelns, fel att det finns religiösa idioter i världen.
|
|
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Guddi
|
Respekterar det faktum att alla har rätt till en egen tro. Själv är jag ateist. Finns en hel del skumma grejer i bibeln också om arbort och homosexualitet jag inte samtycker med. Eller, har ju inte själv läst igenom bibeln, men det är väl det faktum att alla religioner ger rum för så många olika sätt för tolkning som ställer till det i många fall.
|
|
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
Well, läser man på PI så kanske man ska fundera på varför man söker sin info där och om man har en sunt källkritisk inställning till vad som skrivs.
|
Men är det lika vettigt att följa den som skrivs på aftonbladet och expressen? Dom försöker ju vrida det lika mycket åt andra hållet.
Jag kan inte påstå att jag gillar SD, men jag håller med dom till viss del. Tycker invandringen är lite väl hög.
Senast redigerad av StampChamp den 2011-05-13 klockan 10:39.
|
|
|
2011-05-13, 10:39
|
|
OLare
Reg.datum: Oct 2009
|
Om du aktivt försöker förtrycka och få ut invandrare ur Sverige så är du rasist. Annars är du inte det, enligt mig. Rasist uttrycket har förlorat sin innebörd..
|
2011-05-13, 10:40
|
|
Chest&CO
Reg.datum: May 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
|
Inte för att jag tycker PI är så bra så men aftonbladet och expressen är knappast något vidare heller om man letar efter info som är balancerad.
Senast redigerad av BigSpawn den 2011-05-13 klockan 10:42.
|
|
|
2011-05-13, 10:40
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Det hela är mycket enkelt.
Fråga dig själv ifall du tycker att alla personer av en viss ras (etnicitet) är mindre värda än någon annan (vanligtvis din egna). Om svaret är ja så är du en rasist, om svaret är nej så är du inte en rasist.
Den enda folkgruppen som svarar ja på den frågan är judar.
Nästa.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:52.
|

|