Nä, du behöver inte primärt tips på konditionsträning (armcykling är väl iofs inte ett jättedumjt tips om du har tillgång till sådan maskin). Du behöver lära dig ta råd från andra, även när de råden inte är vad du själv skulle vilja. Om du fick fotleden uppskuren för två veckor sedan är det inte direkt sjukt konstigt att du inte får belasta den nu, och att försöka gå runt läkarens rekommendationer genom att hitta en träningsform där du tycker att du inte belastar så mycket att det "räknas" är ENBART DUMT. Risken att du genom att fippla på det sättet halkar ett steg fram och två bakåt är typ gigantisk (jag vet av erfarenhet hur överjävla störande det är när läkningen saboteras p.g.a. ens egen dumhet, så du kan tro mig på detta).
Jag fattar att det inte är kul att tvingas avstå om du är van vid en hög träningsdos, men försök se det i ett livsperspektiv. Det är ingen som ger dig rekommendationer om att avlasta foten för att de är elaka och missunnar dig träning. Några veckor nu är, i det långa loppet, INGENTING. Jag tror att du faktiskt redan vet det här, om du funderar seriöst på saken och inte bara låter känslorna tala. Det kommer också att kännas mindre gräsligt att vila om ett tag, om du kan bita ihop om frustrationen just nu; man dunkar inte huvudet i väggen mer än ett par veckor.
|