Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-03-20, 12:18   #1
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Reg.datum: Dec 2009
Gym i Luleå

Då var det dags för min första trådstart, bara att hoppas att jag inte gör bort mig. Jag har sökt lite men inget ämne som var aktuellt eller passade mina syften.

Jag är tillbaka i Luleå efter mina äventyr i Japan. Lite strålning dör man inte av, man kanske börjar lysa grönt eller gud förbjude blir katabol. Så nu måste jag hitta ett gym. Jag har inga tävlingsambitioner överhuvud taget utan mer att fortsätta omvandlingen från sjukligt fet, via mitt nuvarande blek och småfet till något mindre anskrämligt. hade tänkt börja köra Stonglifts 5x5 vilket utsluter Nautilus, som jag i och för sig helst sluppit gå tillbaka till i vilket fall. Så lite tips från de Luleåbor som gömmer sig här skulle vara uppskattat.

Grottan (LAK) har allt jag behöver i utrustningsväg och viktigast en fungerade bastu om man nu vågar in i den efter alla skräckhistorier i "The Hybrid Theory". Priset är överkomligt vilket är viktigt då jag eventuellt bara blir kvar fram i maj eller troligare till hösten och inte vill betala multum för strax under ett halvår. Jag har hört att det dock brukar kunna vara lite väl mycket folk då gymmet är rätt litet. Eller gäller det bara på de gemensamma tiderna?

På Inpuls kunde jag få en gratis månad av min mor som tränar där. I övrigt så är det lite dyrt för de rätt begränsade ambitioner och krav jag har. Men vet någon hur det ser ut med utrustning för Böj och marklyft? Jag vet att inte alla "gym" ser med blida ögon på just marklyft.

StiL har jag inte varit på sedan de byggde om och höjde priserna men kan vara värt då jag fortfarande räknas som student och får rabatt. Samma där som ovan är gymmet Stronglifts vänligt?

Alla tips mottages med tacksamhet.

Raketforskning och järnkirurgi, nu med Proactive Warrior System
LoveMachine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 12:23   #2
Doggeh
Dat dere celltech

Doggehs avatar

Reg.datum: Nov 2009
Jag säger att LAK är det bästa för dig som vill köra Stronglifts! Det finns ju bara Helex som du inte har nämnt och det är dyrt, men möjlighet till stronglifts finns.

För övrigt, var det du som var med i tidningen idag? Han som var i Sendai alltså.
Doggeh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 12:25   #3
jokem
Registered User

jokems avatar

Reg.datum: Jan 2008
Det brukar i överlag vara mycket bättre stämning på en atletklubb, flest som tränar under de gemensamma tiderna såklart men skulle du råka vara där samtidigt är det bara att dela med någon. Garanterat att de flesta är villiga att dela med sig!
jokem är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-20, 12:26   #4
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Satan det gick snabbt. Tack för rådet. Nej jag var inte han som var med idag. Men jag figurerade i NSD och Kuriren tidigare under veckan. Du kan nog räkna ut vem som är jag från mitt användarnamn.

Gammal 2011-03-20, 13:03   #5
emi23j
Registered User

emi23js avatar

Reg.datum: Apr 2008
Om du inte är i behov av "konditionsapparater" så är nog grottan det bästa alternativet. Jag vet dock inte riktigt hur deras öppet tider är, har för mig att de är ganska limiterade men "quota" mig inte på detta. Annars är det som du säger ganska trångt.

Helex - Har tränat där under ett antal år när det kallades step-in. Ombyggnationerna som skedde i samband med att gymmet bytte namn vette fan om de var för det bättre. Personligen gillar jag inte helex då jag upplever att de blivit ett gym där folk och personal inte uppskattar att man väsnas lite. Men detta är en högst subjektiv uppfattning.

Inpuls - inte varit där på riktigt länge. Men antar det är i stort sett samma som helex.

Stil - ett bra alternativ helt klart. Hade nog satsat på detta gym om jag behövde konditionsmaskiner. Dock så känns det, trots utbyggnaden, som att gymmet är ganska trångt..
Tror dock pga atlernativen med porsöhallen att jag kommer att köpa ett kort här under sommaren.

Det är mina lilla recenssion av Luleås gym. I övrigt tränar jag själv på SSAB då jag upplever att detta gym utan tvekan är det bästa Luleå har att erbjuda. Även väldigt trevlig atmosfär med gamgubbarna!
emi23j är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-21, 21:11   #6
LoveMachine
Not that kind of doctor

LoveMachines avatar

Tack för svaren. Jag har fått en veckas provträning på Inpuls men efter det så blir det nog att teckna medelmskap och börja träna i grottan. Jag är varken villig eller har råd att betala Inpuls avgift när bara avser att börja med stronglifts. Hade jag varit intresserad vad deras gruppträning så hade det varit en annan sak.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:50.