PS3 -> HDMI -> TV -> Optisk -> Receaver
Försärkaren hittar ingen DTS signal, trots att det är valt samt ikryssat på "ljudinställningar" och tv´n är inställd på att skicka igenom signalerna.
PS3 -> Optisk -> Receaver
Samma problem här, receavern hittar ingen DTS signal trots att det är valt i dvd menyn samt under PS3´s ljudinställningarna är DTS ikryssat.
Vad är det som är galet?? Någon som har någon ide??
Testar du med en orginalfilm eller någon bränd rackare? Det är väl inte helt ovanligt att man tar bort DTS-spåret om man ska få plats med en film som varit på en DVD9 på en DVD5. Om det nu faktiskt finns ett DTS-spår på skivan så har jag tyvärr inte några fler tips då jag bara kör med stereo (4evah).
__________________ Journal - 110 Bänk 150 Böj 195 Mark @ ~90 kilo svag
Jo jag har valt HDMI på bild och Optisk på ljud (när jag kör PS3-> Optisk-> Receaver
Citat:
Ursprungligen postat av Nordenator
Testar du med en orginalfilm eller någon bränd rackare? Det är väl inte helt ovanligt att man tar bort DTS-spåret om man ska få plats med en film som varit på en DVD9 på en DVD5. Om det nu faktiskt finns ett DTS-spår på skivan så har jag tyvärr inte några fler tips då jag bara kör med stereo (4evah).
Nu funkar det, Valde "Multiaudiout" (vad det nu exakt hette) under "Ljudinställningar" på PS3án så att ljudet skulle gå via både hdmi & optiska å vips så fungerade det!
Tack för hjälpen!!
Senast redigerad av Ungrim den 2011-03-07 klockan 18:50.