Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-12, 08:38   #1
Storoxen
Registered User

Reg.datum: Aug 2009
går inte ner pga kreatin?

Har deffat två veckor, första veckan ner 1 kg men denna vecka 0,1 kg upp!

Har inte fuskat eller så men har börjat en kreatin kur, kan den vätskan man lägger på sig av det ha hindrat viktnedgången ? då jag tycker jag ser smalare ut....
Storoxen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 08:40   #2
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Du vill gå ned i vikt och då antar jag att du vill minska på underhudsfettet.
Kreatin lagrar in vatten i musklerna och ger dig större muskler som kan arbeta lite extra i träningen.

Kasta alltså ut vågen och använd spegeln.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 10:03   #3
cakehole
Registered User

Reg.datum: Mar 2010
Precis som Sverker skriver så bör du kasta ut vågen om du ska behöva noja över 100g hit eller dit. Väg dig MAX en gång i veckan, vid samma tidpunkt (innan dagens första måltid). Anteckna sedan din vikt veckovis och följ på så sätt din progression.
cakehole är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 11:03   #4
Chaliza
Registered User

Chalizas avatar

Reg.datum: Sep 2010
Kunde inte säga det bättre än Sverker, du har gått upp 100 gram? Big deal, du tycker ju själv du ser smalare ut, en vanlig våg visar inte din fettförlust utan bara vad din vikt är.
Chaliza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 11:42   #5
Sheogorath
Förslag?

Sheogoraths avatar

Reg.datum: Aug 2004
Jag laddar alltid in kreatin innan jag börjar deffa för att slippa detta du nojjar över. Då bär man redan på allt extravatten när man kör igång. Jag tycker absolut inte att man behöver (eller ens bör) slänga ut vågen, inte heller bara väga sig en gång i veckan. Jag väger mig samma tid under samma förutsättningar varje dag, sen utvärderar jag huruvida jag behöver lägga till eller dra ifrån kalorier med medianvikten för varje vecka, samt kastar ett getöga på om jag kan se en trend under veckan som gått. Alltså: vägning varje dag, men justeringar en gång i veckan.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2011-02-12 klockan 11:46.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 15:26   #6
collieweed
Registered User

Reg.datum: Oct 2009
Lånar tråden lite!
Sverker, alltså om jag förstår dig rätt så sätter sig inte kreatin alls på på det fläsk man redan har och man kommer inte bli pluffsigare/mjukare?

Mvh Martin
collieweed är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-12, 16:02   #7
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
Finns säkert några på Kolozzeum som tycker att de blir lite vattniga/pluffsig i huden av kreatin. Men jag tror de flesta är rätt nöjda med resultatet.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 02:26   #8
noob76
Registered User

noob76s avatar

Reg.datum: Feb 2011
Citat:
Ursprungligen postat av Sheogorath Visa inlägg
Jag laddar alltid in kreatin innan jag börjar deffa för att slippa detta du nojjar över. Då bär man redan på allt extravatten när man kör igång. Jag tycker absolut inte att man behöver (eller ens bör) slänga ut vågen, inte heller bara väga sig en gång i veckan. Jag väger mig samma tid under samma förutsättningar varje dag, sen utvärderar jag huruvida jag behöver lägga till eller dra ifrån kalorier med medianvikten för varje vecka, samt kastar ett getöga på om jag kan se en trend under veckan som gått. Alltså: vägning varje dag, men justeringar en gång i veckan.
Jag gör exakt likadant, det är ju roligt och se trender över dagar ! Det sporrar iaf. mig,
noob76 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-13, 14:12   #9
AlmostRipped
Registered User

AlmostRippeds avatar

Reg.datum: Jan 2010
Jag deffar också och kör kreatin denna gång, skiter fullständigt i vågen för tillfället och äter det jag ska, tränar som jag ska och låter spegeln avgöra om jag bättrar mig eller inte! Känner mig bra mycket mer deffad nu på 1 månad och gått ner ca 2kg...

"Sålänge det funkar" tycker jag är ett bra uttryck, kör på vågen och fortsätt med din kreatinkur om det funkar för dig, känner man inte att det fungerar så tappar man lätt motivation!
Gammal 2011-02-13, 18:06   #10
dennipavlovic
Registered User

Reg.datum: Jan 2011
Kreatin innehåller ju också kalorier, kolhydrater och socker. När jag bulkade körde jag med kreatin och kre-alkalyn.. nu har jag slutat med både(är inne i en deff) men funderar endå att börja med kre-alkalyn igen, då den inte binder vatten och man behåller styrkan mer(enligt mig)
dennipavlovic är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:15.