2011-01-06, 02:05
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2006
|
Jobba med något som du inte brinner för.
Hej hej,
Undrar om någon här jobbar med någonting som du/ni ogillar och inte har något intresse för, eller typ jobbar med någon person ni inte tycker så värst mycket om, just bara för att ni måste jobba för ekonomin eller pga någon annan random anledning? Hur står ni ut isåfall? Vad är era taktiker för att stå ut? Ni som inte är/varit med om detta, kom gärna med tips ni med :=)
Att må bra på jobbet påverkar ju vardagen till 100% ..
Hoppas ni förståd vad jag försökte mena, god kväll.
|
|
|
2011-01-06, 03:03
|
|
|
Worgen priest
Reg.datum: Jan 2005
|
Trivs man inte så får man sluta. Inte lönsamt för någon om man inte gillar att gå till jobbet.
|
|
|
2011-01-06, 03:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Polares farsa är ingenjör och hatar sitt jobb, men jobbar för att få hem pengar till familjen vad jag förstått det.
Kanske inte är så OnT, men intressant tråd, undrar samma sak.
|
Citat:
Ursprungligen postat av xodd
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
|
|
|
|
2011-01-06, 04:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2004
|
Jo, denna fråga är intressant. Jag har själv i mina tidigare år slitit arslet av mig på vissa jobb bara för jag behövde pengarna till hyra, det var ett måste. Har jag däremot ett val med att jobba med något jag verkligen inte trivs med eller inte jobba alls, väljer jag sist nämnda. Om du dock inte kan hitta ett jobb som du trivs med, då är du antingen för kräsen med tanke på dina erfarenheter/utbildning eller så måste du lära dig söka jobb bättre och på bättre ställen.
Nåja, det är förjävligt att jobba på ett tråkigt jobb, thats for sure.
|
|
|
2011-01-06, 08:13
|
|
|
Världens Största Kyk®
Reg.datum: Jan 2004
|
Tycker folk grinar alldeles för lätt. Alla miljarder människor kan inte arbeta med vad som är "jättekul". Man måste försöka anpassa sig lite till situationen. Det kan bli roligare om man själv anstränger sig lite.
|
|
|
2011-01-06, 08:18
|
|
|
Ge mig nått fint nu!
Reg.datum: Feb 2004
|
Jag brinner sjukt mycket för mitt jobb, sitter ofta hemma utanför arbetstid och jobbar.
Däremot tar jag emellanåt enstaka bemanningsjobb, något som oftast är riktigt drygt. Då gör jag det endast för det är såpass bra betalt plus att jag vet att när natten är över så behöver jag inte gå dit igen.
|
|
|
2011-01-06, 08:48
|
|
|
Corporis Majestatis
Reg.datum: Dec 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
Tycker folk grinar alldeles för lätt. Alla miljarder människor kan inte arbeta med vad som är "jättekul". Man måste försöka anpassa sig lite till situationen. Det kan bli roligare om man själv anstränger sig lite.
|
Precis. Verkligheten ser ut så, de flesta jobbar inte med något de brinner för. Nu innebär inte detta att de flesta vantrivs med sina jobb, det tror jag inte. Även om själva jobbet i sig är något man är relativt likgiltig för så betyder ju inte det att man måste ha skittråkigt när man är där. Som du säger så underlättar det mycket om man bara anstränger sig lite, försöker hitta glädjeämnen.
Jag har haft en del jobb som jag bara tog för att jag behövde tjäna pengar. Det har ändå varit ytterst få av de jobben som jag faktiskt vantrivdes på, det har alltid funnits saker som har gjort det ok. Bra jobbarkompisar underlättar alltid.
Går man runt med inställningen att "fy fan vad detta suger" så kommer man garanterat att vantrivas, gör det bästa av situationen i stället.
|
Citat:
Ursprungligen postat av orsor
Det roliga är att du har nästintill samma profilbild som Matsa. En smällfet marklyftare. Det är så man dör alltså 
|
"Små delikata rörelser..."
|
|
|
2011-01-06, 09:38
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Har haft jobb som jag hatat, jobb som jag varit likgiltig inför men stannat för samma sak: pengarna.
Oavsett om jobbet verkligen suger så känns det bättre (för mig) att få in pengar via jobb än bidrag.
Men sen har jag också varit arbetslös och det suger fan mer än vilket jävla sunkjobb som helst.
|
|
|
2011-01-06, 09:39
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2008
|
Jag har arbetat på en arbetsplats i fyra år direkt efter gymnasiet där jag inte trivdes med själva arbetet, var då montör/lackerare på en industri. Dock trivdes jag otroligt bra med mina kollegor.
För min del spelar arbetet i sig tämligen liten roll sålänge man får umgås med vettiga människor.
|
|
|
2011-01-06, 10:22
|
|
|
Jag har klamydia
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief
|
+1
Grundtanken är faktiskt att du får betalt för att göra något du inte har lust med.
|
|
|
2011-01-06, 10:28
|
|
|
James Bond
Reg.datum: Nov 2005
|
Dom flesta älskar inte sitt jobb..det är väl mest mindre eller mer dåligt för de flesta..
Haft lite olika jobb, det blir vad man gör det till och arbetskompisarna är det som spelar roll i slutändan.
|
|
|
2011-01-06, 10:28
|
|
|
Gubbe
Reg.datum: Feb 2007
|
Det är nog få förunnat att alltid ha ett jobb som man brinner för. Att ha skitjobb är förutom lön för mödan även en bra erfarenhet att ha med sig till många andra jobb.
Ursprungligen postat av Pågasnöre efter dagis
Pappa, lejon har inga händer och får inga paket.
|
|
|
|
2011-01-06, 10:34
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2005
|
Man får väl skilja lite mellan att jobba med något man brinner för som är genomintressant hela tiden (vilket är förunnat några få procent av alla som arbetar), å ena sidan, och att inte jobba med något man tycker är pest och pina bara för att tjäna pengar å den andra. De allra flest hamnar väl någonstans mittemellan, d.v.s. de tycker att jobbet är ok men inte jättekul, tycker det är lite trist när helgen är över men har inte ont i magen på söndag kväll, o.s.v. Så gott som alla jobb innehåller också moment som är urjobbiga, ointressanta och repetitiva. Det är de man får betalt för.
|
|
|
2011-01-06, 10:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av pragmatist
Man får väl skilja lite mellan att jobba med något man brinner för som är genomintressant hela tiden (vilket är förunnat några få procent av alla som arbetar), å ena sidan, och att inte jobba med något man tycker är pest och pina bara för att tjäna pengar å den andra. De allra flest hamnar väl någonstans mittemellan, d.v.s. de tycker att jobbet är ok men inte jättekul, tycker det är lite trist när helgen är över men har inte ont i magen på söndag kväll, o.s.v. Så gott som alla jobb innehåller också moment som är urjobbiga, ointressanta och repetitiva. Det är de man får betalt för.
|
Yepp.
|
2011-01-06, 10:46
|
|
|
Kolozzeums hjältinna.
Reg.datum: Dec 2006
|
Brinner absolut inte för det jag jobbar med nu, men som student kan man inte direkt ställa för höga krav heller. Meningen med ett extrajobb är ju först och främst pengarna + erfarenheten (bättra på sitt CV) + nya värdefulla kontakter på olika företag.
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:47.
|

|