Känns som att det finns ett behov av en sådan här tråd. Tanken är att man ska kunna fråga vad olika filmer som man sett ngn gång heter. Exempel: Någon såg "James and the giant Peach" för några år sedan och vill nu se den igen. Tyvärr minns inte personen filmens namn och kan fråga här.
Jag kan börja: Jag såg när jag var liten en film som handlade om en pojke (tror han var lite udda och inte hade några vänner), starkt i minnet sitter att han i början inte vågade hoppa över ett hål i vägen med sin cykel eller något sådant, men vågar i slutet. Under filmens gång så kommer han till ett bibliotek där det finns en massa levande böcker som suger in honom i sina parallella verkligheter. Någon som vet vad den här filmen heter?
En kille hamnar i koma och vaknar efter några år och ser att hans flickvän börjat vika ut sig i playboy, så han och hans polare åker för att vinna tillbaka/konfrontera henne. Det är en svart snubbe också med 2 sugrör istället för ett könsorgan!
En kille hamnar i koma och vaknar efter några år och ser att hans flickvän börjat vika ut sig i playboy, så han och hans polare åker för att vinna tillbaka/konfrontera henne. Det är en svart snubbe också med 2 sugrör istället för ett könsorgan!
kommer inte ihåg mycket, eller knappt något. Såg den när jag var skitliten.
En grön, möglig tant i ett badkar och sen har jag för mig att det var några gungor som gungade av sig själva, snö på marken i den scenen sen får farsan en spade i huvudet eller någonting. Haha!
__________________ 1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Senast redigerad av Grazzafukkinrazzi den 2010-12-19 klockan 21:41.
Känns som att det finns ett behov av en sådan här tråd. Tanken är att man ska kunna fråga vad olika filmer som man sett ngn gång heter. Exempel: Någon såg "James and the giant Peach" för några år sedan och vill nu se den igen. Tyvärr minns inte personen filmens namn och kan fråga här.
Jag kan börja: Jag såg när jag var liten en film som handlade om en pojke (tror han var lite udda och inte hade några vänner), starkt i minnet sitter att han i början inte vågade hoppa över ett hål i vägen med sin cykel eller något sådant, men vågar i slutet. Under filmens gång så kommer han till ett bibliotek där det finns en massa levande böcker som suger in honom i sina parallella verkligheter. Någon som vet vad den här filmen heter?
kommer inte ihåg mycket, eller knappt något. Såg den när jag var skitliten.
En grön, möglig tant i ett badkar och sen har jag för mig att det var några gungor som gungade av sig själva, snö på marken i den scenen sen får farsan en spade i huvudet eller någonting. Haha!
Haha, jag trodde att det var the shining tills något år sedan då jag kollade på den och den hade ju den gröna, mögliga bruden men det är inte den jag söker! tror jag i alla fall
__________________ 1:a U -82,5kg SM Bänkpress 2010
Citat:
Ursprungligen postat av svennebanan
Skulle kännas som en liten seger.
Citat:
Ursprungligen postat av Langster
Hur vågar ni ifrågasätta det faktum att jag är mer värd än en neger?
Citat:
Ursprungligen postat av PanikenAttacken
jag kommer lämna mina föräldrar här på jorden medan jag dör, allt tack vare monster energy.
Haha, jag trodde att det var the shining tills något år sedan då jag kollade på den och den hade ju den gröna, mögliga bruden men det är inte den jag söker! tror jag i alla fall
Kanske en annan version? - The Shining finns, förutom som den überkända filmversionen, även i tv-serieformat där Stephen King själv bestämmer saker och ting. Grymt underskattad tycker jag:
Kanske en annan version? - The Shining finns, förutom som den überkända filmversionen, även i tv-serieformat där Stephen King själv bestämmer saker och ting. Grymt underskattad tycker jag:
Letar efter en film, troligtvis från tidigt 90-tal. Trodde den heter "Route 66" eller något liknande men hittar den ej på IMDB. Kommer inte ihåg så mycket förutom att det är en kille som ska leverera ett paket, och det är någon väg som inte finns på kartan. På vägen stannar han i någon stad där typ alla jobbar som advokater och stämmer varandra.. Haha.
Sen åker han även in i fängelse och träffar någon tjej där tror jag. Det är ungefär vad jag kommer ihåg men vet att hela filmen var väldigt rörig med många konstiga händelser.
Letar efter en film den är thriller/skräckis.
Delar jag minns är:
De är i ett hus, en mindre grupp människor. Och utanför(mycket skog), är det en mystiskt dimma. Och där finns det gör som ser saker som rör sig, men inte när man står still. Typ något zombie-liknande. Någon som känner igen, eller måste jag förklara bättre?
Nej, det är inte the mist.