Synpunkter på kostschema
Sitter och filar på ett kostschema och skulle behöva något råd eller två från någon mer erfaren lirare än mig själv. Har tränat i över ett år och fått resultat styrkemässigt och även fått mycket mer definierade muskler. Problemet är dock att målet alltid varit att stadigt öka i vikt (ingen bulk), vilket jag verkligen inte lyckats med. Är runt 175 och väger 61 kg, min idealvikt ligger väl runt 68-72. Har självklart bara mig själv att skylla, då jag aldrig haft något direkt schema för min kost och ofta fuskat. Tränar 5 dagar i veckan och kör mestadels basövningar, som jag kompletterar med andra övningar vid behov.
Sitter alltså nu med ett kostschema, som jag väldigt gärna skulle vilja få lite hjälp på traven med. Nedan följer en ledig dag, när jag är på jobbet blir det aningen mer komplicerat då jag oftast jobbar 8-10 h med en lunch efter ungefär halva passet.
Frukost 11.00:
1 dl vassle, 1,5 dl fiberhavregryn (1 omega-3-tablett)
Mellanmål: ?
Träning runt 13.00-14-00, 10 g aminosyror innan samt efter.
Lunch så fort jag kan efter träning (säg 15.00): Kyckling/ägg, oftast fullkornsmakaroner, 2 hårda mackor.
Mellanmål 16.00: Kesella (som jag blandar med en hel banan och vatten).
Middag ganska tidigt, runt 17.30: Oftast det som bjuds på hemma, oftast något kött med potatis.
Mellanmål 19.00: Kesella, igen med banan och vatten. Enda blandningen jag hittat som passar mig. Alternativt ägg?
Kvällsmål 23.00: Just nu äter jag i stort sett alltid två mackor och yoghurt med fiberhavregryn (gott!) + funderar på att börja med en proteinshake (kasein)
Målet är alltså att gå upp i vikt utan att göra den klassiska bulkningen. Mata mig med er kunskap och jag är evigt tacksam!
|