Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-12-17, 19:42   #1
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
ComHems kundservice?

Hur fasen får man tag på en RIKTIG människa att prata med? Jag vill inte prata med nån jävla inspelad röst som inte fattar någonting. Men det är det enda man får göra när man ringer deras kundtjänst verkar det som?!

Har precis skaffat bredband från dem som inte vill fungera, har provat allt men den ansluter bara lokalt av någon anledning. Allt är ikopplat och installerat, brandväggen är urkopplad etc. etc...
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 19:45   #2
Pzorz
Registered User
 
Pzorzs avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Norrköping
Inlägg: 857
Det är bara att ge upp. Jag har försökt 4 ggr men varit tvungen att avbryta pga väntetid på flera timmar.

Edit: Har du deras modem?
Pzorz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 19:46   #3
Jens.Andersson
Registered User
 
Jens.Anderssons avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 136
Hade också problem som fan med ComHems kundtjänst. Det slutade med att jag skickade ett
mail till högste hönset och 2 dagar senare fick jag ett svar från hans sekreterare att allt
var löst.
Jens.Andersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 19:47   #4
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Ja jag har deras modem, Netgear. Datorn säger nåt om att det är fel med DNS blabla. Vad göra?
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 19:57   #5
Alexton
Registered User
 
Alextons avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Ort: Frankrike
Inlägg: 525
Byt till Telia så slipper ni alla problem, det gjorde jag
__________________
“If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.”

/ Desmond Tutu
Alexton är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 19:59   #6
Pzorz
Registered User
 
Pzorzs avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Norrköping
Inlägg: 857
Den säger att den inte kan ansluta till DNS-servern antar jag. Det var det meddelandet jag fick när jag hade fel modem. Bästa sättet att gå tillväga är förmodligen att göra som Jens gjorde, skicka ett mail.
Pzorz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 20:06   #7
tsp
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 2 333
Jag har ringt till comhem säkert 5-10 gånger de senaste tre månaderna utan några som helst problem med att komma fram till en människa eller lång kötid. Alltid gått på max 5 min att komma fram så jag fattar inte hur fan ni ringer.

Och vill du prata med en "riktig människa" så säg till datorrösten som vill veta vad ditt problem är "problem bredband" med tydlig stämma så kommer hon svara, "vill du komma till teknisk support för bredband?" då svarar du "ja" och sedan väntar du ett par minuter och belönas därefter med att få prata med supporten
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 20:13   #8
vicarious
Proteinbarskonnässör
 
vicariouss avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 15 775
Ansluter du trådlöst eller med nätverkskabel? Annars går det oftast att se på modemet (lamporna) om det har kontakt med ComHems servrar. Kika i manualen som hör till modemet.

Om modemet har kontakt med ComHem är det mellan Netgearen och din dator som felet ligger. Har modemet inte kontakt med ComHems servrar ligger felet troligtvis på deras sida.

Har själv ingen erfarenhet med just ComHem men har jobbat med bredbandssupport och det är faktiskt rätt ofta som felet ligger hos kunden (felkopplingar, inställningar i datorn osv.)

Så om man tar sig nån minut att kolla att allt är rätt hemma hos sig innan man ringer så hjälper det oftast supporten
__________________
Citat:
I'll see you in another life, brother.
vicarious är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 20:18   #9
jontet
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Göteborg
Inlägg: 435
jag ringde dem för nåt år sen när modemet höll på o koppla ner. då kom det en skäggig farbror dan därpå och mätte o skruvade o löste problemet. sen gav han mig en antennkabel till teven som gav sjukt mycket bättre bild trots att jag inte har någon digitaltvbox från comhem. så jag har bara bra o säga om deras support
__________________
Frank Nilsson, författare av boken Istället för doping:
Citat:
-Du hänvisar till studier, jag hänvisar till evolutionensargumentet. När det kommer studier (t.ex. den om att rött kött är cancerframkallande) så gör jag en bedömning av studien utifrån evolutionsargumentet.
jontet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 20:21   #10
Pzorz
Registered User
 
Pzorzs avatar
 
Reg.datum: May 2008
Ort: Norrköping
Inlägg: 857
Citat:
Ursprungligen postat av jontet Visa inlägg
jag ringde dem för nåt år sen när modemet höll på o koppla ner. då kom det en skäggig farbror dan därpå och mätte o skruvade o löste problemet. sen gav han mig en antennkabel till teven som gav sjukt mycket bättre bild trots att jag inte har någon digitaltvbox från comhem. så jag har bara bra o säga om deras support
Pzorz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 20:26   #11
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Men hur knäpp får en försäljare bli? Jag har uppenbarligen fått fel modem i butiken. På fakturan står det Cisco men det jag fick med mig hem heter Netgear. Great job...
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 20:35   #12
tsp
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 2 333
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Men hur knäpp får en försäljare bli? Jag har uppenbarligen fått fel modem i butiken. På fakturan står det Cisco men det jag fick med mig hem heter Netgear. Great job...
Vad för ab är det du beställt? Jag har jobbat för comhem så har rätt bra koll på vilka modem som ska till vilket ab
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 20:41   #13
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av tsp Visa inlägg
Vad för ab är det du beställt? Jag har jobbat för comhem så har rätt bra koll på vilka modem som ska till vilket ab
Har precis pratat med supporten (tack tsp för hjälpen med vad man skulle säga till den automatiska kärringen ) och tydligen så har butiken inte registrerat mig som kund än. Antingen har de glömt mig eller så har det blivit någon fördröjning, så det är bara att vänta till imorgon och se.

Jag har beställt L (25 mbit), och då skall jag egentligen ha ett Cisco-modem men jag fick ett Netgear. Trodde att det kanske var det som var problemet men enligt supporten gör det inget och det jag fick är ju bättre än det andra också
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 21:55   #14
tsp
Banned User
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 2 333
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Har precis pratat med supporten (tack tsp för hjälpen med vad man skulle säga till den automatiska kärringen ) och tydligen så har butiken inte registrerat mig som kund än. Antingen har de glömt mig eller så har det blivit någon fördröjning, så det är bara att vänta till imorgon och se.

Jag har beställt L (25 mbit), och då skall jag egentligen ha ett Cisco-modem men jag fick ett Netgear. Trodde att det kanske var det som var problemet men enligt supporten gör det inget och det jag fick är ju bättre än det andra också
Är det 3100 du fått så ska du ju bara va glad. Vad jag vet så brukar man skicka in avtalen typ en gång i veckan eller två. Så inte så konstigt om det inte registrerats än, ifall du tecknade det nyss?
tsp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-12-17, 22:34   #15
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av tsp Visa inlägg
Är det 3100 du fått så ska du ju bara va glad. Vad jag vet så brukar man skicka in avtalen typ en gång i veckan eller två. Så inte så konstigt om det inte registrerats än, ifall du tecknade det nyss?
Jaha ok, för jag frågade han i butiken hur lång tid det skulle ta och han sade att det skulle fungera direkt. Men med tanke på att han gav bort ett dyrare modem än jag skulle ha så har han nog inte alla hästar hemma Tack för hjälpen iaf!
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)