Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-23, 05:12   #1
Eonen
Registered User

Reg.datum: Oct 2010
Min ätstörning.

Jag är inne på vecka 14 av en härlig nästan helt ketogen diet nu och ligger på ett ganska stort energiunderskott.
Jag är 185 cm och väger 69 kg med kroppsfett på ca 6% (mätt med kaliper).

Ett litet problem jag haft dom senaste veckorna är att jag ibland blir så tokhungrig att jag oftast på jobbet går och väldgästar något oskyldigt skafferi och trycker i mig mycket av allt det onyttiga som finns i denna värld.

Detta skapar inga större problem för min viktnedgång då jag ligger så lågt i övrigt och tränar som ett djur. Problemet är att jag mår så fruktansvärt dåligt efter denna överkonsumtion av kolhydrater att jag blir andfådd för ingenting och svettas av att sitta typ :P.

Varför blir det så?

Kan detta bero på att jag på något sätt lyckats sabba min tolerans mot kolhydrater i allmänhet och aldrig kommer kunna bulka igen utan att må dåligt eller är det någon som har någon idé?

Senast redigerad av Eonen den 2010-11-23 klockan 05:17.
Eonen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 06:24   #2
1684_
Registered User

1684_s avatar

Reg.datum: Jul 2007
eh?
ja du måste va ätstörd, eller ha en jävligt skev kroppsuppfattning.
* varför ligger du ENS på kcal underskott??! Du behöver knappast det, usch!
* Varför ens hålla på med en diet om du får ångest?
* Tycker du ditt beteende e normalt? Svar nej=sök hjälp.
DM guld Diskuskastning 2005 * 5a av 25st 2005 Världsungdomsspelen F15 Diskus * DM guld Diskuskastning 2006 * DM guld Tyngdlyftning 2007 * U-SM guld Styrkelyft 2008 Kiruna * U-NM guld styrkelyft 2008 Norge

Sen försvann hon...
1684_ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 07:02   #3
Eonen
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av 1684_ Visa inlägg
eh?
ja du måste va ätstörd, eller ha en jävligt skev kroppsuppfattning.
* varför ligger du ENS på kcal underskott??! Du behöver knappast det, usch!
* Varför ens hålla på med en diet om du får ångest?
* Tycker du ditt beteende e normalt? Svar nej=sök hjälp.
Nja nu tror jag desvärre att morgonhjärnan ställer till det för dig.

Jag mår inte dåligt över att jag har ätit, det är skit samma eftersom jag ändå tappar i vikt. När jag ändå kör en diet kan jag lika gärna tappa så mycket som möjligt tycker jag så därför väljer jag att fortsätta på energiminus ett tag till så avslutar jag den lagom till julfesten .

Min fråga var varför min kropp svarar så dåligt på kolhydraterna, och sen är det ju för jävla gott med onyttig skit när man trycker i sig det så det kan man änna unna sig
Gammal 2010-11-23, 07:12   #4
bb X
Banned User

Reg.datum: Jun 2010
Jag kan _ingenting_ om ätstörningar, men du borda iaf söka någon form of professionell hjälp, just incase.

Ang din fråga om kolhydrater så tittar nog KING GRUB/Niklas in snart ! Men jag skulle inte tro att din kropp reagerar dåligt på kolhydrater, snarare du själv som stressar över det.
bb X är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 07:14   #5
1684_
Registered User

1684_s avatar

jag skiter blanka fan i din ångest, min största fråga e egentligen. VARFÖR vill du gå ner i vikt på den längden och kroppsvikten du redan har? En kille ska inte heller vara som en tandpetare i kroppen.

Jag tror seriöst de ebättre om Eddie Vedder eller Kingcrub(?), någon annan duktig svarar på detta.
DM guld Diskuskastning 2005 * 5a av 25st 2005 Världsungdomsspelen F15 Diskus * DM guld Diskuskastning 2006 * DM guld Tyngdlyftning 2007 * U-SM guld Styrkelyft 2008 Kiruna * U-NM guld styrkelyft 2008 Norge

Sen försvann hon...

Senast redigerad av 1684_ den 2010-11-23 klockan 07:15.
Gammal 2010-11-23, 07:23   #6
Benjila
30kg Marklyft

Benjilas avatar

Reg.datum: May 2010
Du bör ta och tagga ner lite 1684 och tänka på vad du skriver.
Gammal 2010-11-23, 07:24   #7
Eonen
Registered User

Citat:
jag skiter blanka fan i din ångest, min största fråga e egentligen. VARFÖR vill du gå ner i vikt på den längden och kroppsvikten du redan har? En kille ska inte heller vara som en tandpetare i kroppen.

Jag tror seriöst de ebättre om Eddie Vedder eller Kingcrub(?), någon annan duktig svarar på detta.
Citat:
Ursprungligen postat av bb X Visa inlägg
Jag kan _ingenting_ om ätstörningar, men du borda iaf söka någon form of professionell hjälp, just incase.

Ang din fråga om kolhydrater så tittar nog KING GRUB/Niklas in snart ! Men jag skulle inte tro att din kropp reagerar dåligt på kolhydrater, snarare du själv som stressar över det.
Vi kan starta en ny tråd om mitt psyke sen om ni vill.

Nu när det ska julgrisas e det lika bra att deffa ner lite extra så man har till godo.

Som sagt varför reagerar jag så dåligt på kolhydraterna helt plötsligt. Vill kunna överkonsnumera onyttig skit utan att må dåligt speciellt i dessa tider.

Anledningen till att jag ens nämner energiunderskottet är att det kanske har något med saken att göra
Gammal 2010-11-23, 07:26   #8
sp123ltd1
Registered User

sp123ltd1s avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Benjila Visa inlägg
Du bör ta och tagga ner lite 1684 och tänka på vad du skriver.
Varför? hon har ju rätt varför vill han tappa vikt om man har 6% bf om han inte har ätstörningar?
sp123ltd1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 07:30   #9
Benjila
30kg Marklyft

Benjilas avatar

Reg.datum: May 2010
Citat:
Ursprungligen postat av sp123ltd1 Visa inlägg
Varför? hon har ju rätt varför vill han tappa vikt om man har 6% bf om han inte har ätstörningar?
Ja det har hon. Men hon behöver inte ha den attityden för att få fram det. Sen vet även trådskaparen om detta antar jag då rubriken till och med heter "Min ätstörning"
Gammal 2010-11-23, 07:35   #10
1684_
Registered User

1684_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Benjila Visa inlägg
Ja det har hon. Men hon behöver inte ha den attityden för att få fram det. Sen vet även trådskaparen om detta antar jag då rubriken till och med heter "Min ätstörning"
"Nu när det ska julgrisas e det lika bra att deffa ner lite extra så man har till godo. "

Om grabben e medveten om det, varför vill han fortsätta på 6% kroppsfett ?
Varför ska man behölva banta ner sig ännu mera, riskera ev ohäsla pga jul? Å vf ska man ens behöva julgrisa överhuvudataget? De e som en buliminiker eller va de heter, "Åh jag ska svälta 6dagar i veckan och öööveräta den 7e dagen"

Sen försvann hon...
Gammal 2010-11-23, 07:51   #11
Eonen
Registered User

Citat:
"Nu när det ska julgrisas e det lika bra att deffa ner lite extra så man har till godo. "

Varför ska man behölva banta ner sig ännu mera, riskera ev ohäsla pga jul? Å vf ska man ens behöva julgrisa överhuvudataget? De e som en buliminiker eller va de heter, "Åh jag ska svälta 6dagar i veckan och öööveräta den 7e dagen"
Men kära nån.
Jag har redan vart på diet i 14 veckor så varför inte gå lågt när jag ändå är igång och det e inte hälsofarligt att ligga på mitt kroppsfett. Tvärtom har det massa hälsofördelar som du får söka fram själv och dessutom betyder det bättre och längre bulk sedan.

Nu håller vi oss till frågan tycker jag
Gammal 2010-11-23, 08:49   #12
karlingen
Registered User

karlingens avatar

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Eonen Visa inlägg
Men kära nån.
Jag har redan vart på diet i 14 veckor så varför inte gå lågt när jag ändå är igång och det e inte hälsofarligt att ligga på mitt kroppsfett. Tvärtom har det massa hälsofördelar som du får söka fram själv och dessutom betyder det bättre och längre bulk sedan.

Nu håller vi oss till frågan tycker jag
Tanken är inte att du ska dieta ner dig till 2-3% kroppsfett om du har en ätstörning.

Men ONT: Dricker du mycket vatten när du tillför dessa kolhydrater? Tror att du lider utav vätskebrist då kolhydrater binder vätska och när man har varit utan dessa ett tag och sedan öser i sig en massa kan det bli svårt för kroppen att "ställa om" sig. Så funkar det åtminstone för mig.
Gammal 2010-11-23, 08:49   #13
Pzorz
Registered User

Pzorzs avatar

Reg.datum: May 2008
Citat:

Nu lägger jag in en off topic -kommentar till trots trådskaparens vädjan om on topic.

Det känns som att du har fel approach. Du har fortfarande på dig dina leriga kängor när du klampar in i det nystädade huset.

Istället för att sätta dig in i det eventuella problemet så börjar du med att säga att killen har ätstörningar och förväntar dig direkt respons i form med att han ska säga: "Ja, det är klart jag har ätstörningar. Jag ska genast sluta med det och börja äta normalt."

Med detta så säger jag inte att jag inte håller med dig. Men du ska nog ta det lite lugnare.
Pzorz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-23, 09:30   #14
1684_
Registered User

1684_s avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Pzorz Visa inlägg
Nu lägger jag in en off topic -kommentar till trots trådskaparens vädjan om on topic.

Det känns som att du har fel approach. Du har fortfarande på dig dina leriga kängor när du klampar in i det nystädade huset.

Istället för att sätta dig in i det eventuella problemet så börjar du med att säga att killen har ätstörningar och förväntar dig direkt respons i form med att han ska säga: "Ja, det är klart jag har ätstörningar. Jag ska genast sluta med det och börja äta normalt."

Med detta så säger jag inte att jag inte håller med dig. Men du ska nog ta det lite lugnare.
Okej jag ska ta de lugnare, jag ber alla om ursäkt.
Jag blir så känslig när de gäller sånt här, för i mina ögon har killen problem. Punkt slut, min åsikt. Jag vet hur det är och jag vet hur tankarna är, jag vet att jag nte hjälper honom det minsta och hoppas någon annan gör det. Kanske lyssnar han på killar bättre än en liten fjantig tjej ändå. Go jul.

Sen försvann hon...
Gammal 2010-11-23, 09:34   #15
karlingen
Registered User

karlingens avatar

Reg.datum: Jun 2009
Citat:
Kanske lyssnar han på killar bättre än en liten fjantig tjej ändå. Go jul.
Correction: En biffig fjantig tjej

Nej men, visst, det låter helt absurt att man dietar trots lågt BF och har ätstörningar men det är som sagt TS val och vi kan inte göra något annat än att uppmuntra honom till en bättre väg.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:14.