Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-11-16, 11:10   #1
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Reg.datum: Aug 2006
Sexualitet och samhällets normer

En intressant sak jag tänkt på senaste tiden då vi hemma diskuterat lite..

Sex som sådant är ganska äckligt och vidrigt om man egentligen tänker efter, det är smutsigt och innebär kroppsvätskor med mera, om vi applicerar detta på andra saker så tycker vi det är äckligt, folk är i regel ganska pryda över "äckliga saker", men när det gäller sex så är det okej, på grund av den sexuella driften. Så långt är vi överens, eller jag är överens med mig själv..

Men vid äckligare saker som anses tabu, så är ju vissa saker ändå lagliga, djursex, bajssex, träd med sex.. men barnporr är det inte. Här är det ju samhällets normer som kommer in och styr; barnen är utsatta etc. Det köper jag.

Men det är ju inte vidrigt att tycka 14-15-16 åringar är snygga och sexuellt laddade, jämfört med allt annat! Ändå så är det inte bara olagligt att tycka så, det är den värsta synden i dagens samhälle. Att fantisera om det är hemskt, att ha bilder på det är hemskt, att utföra gärningar är hemskt.

Men dessa människor, är de onormala? Jämfört med andra sexuella handlingar så tycker jag inte det. Det blir precis som om barnen i fråga är så utsatta att det på grund av det är .. så hemskt. Men hur är det med djur exempelvis, de kan knappast säga vad de tycker om saken. Det finns ju faktiskt 15 åringar som vill ha sex med exempelvis 25-30 åringar.

Enligt dagens samhälle så är det mer normalt att slicka någon jämngammal i anuset än att ha bilder på 14-15 åringar i datorn. Det är inte människan som sådan som anser det, det är samhället.

Vad vill jag ha sagt med detta? Vet inte, mest konstaterar.. håller ni med?
shut teh face är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 11:12   #2
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Haha har aldrig tänkt på detta alt sett detta från ditt perspektiv Shutty

Vad är du mest konfunderad över? Att folk kan attraheras av 16-åringar eller att djur kan göra det?
Gammal 2010-11-16, 11:12   #3
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Anledningen till att vi diskuterade detta är för en bekant familj råkade ut för en händelse. Frun hittade barnporr i faderns dator och ringde polisen. Barnporr i det här fallet är 15-16 åringar som gör strip-teaser typ. Hon tog barnen och slängde ut han ur hans hus.

Jag kan förstå hennes handlingar, men det är samhället som format hennes åsikter och agerande. Eller?
Gammal 2010-11-16, 11:19   #4
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Luktar overreaction på frun, hur vet hon att de inte var 18+ som bara såg lite yngre ut?

Jag har träffat många tjejer som är 20+ men som ser många år yngre ut.

Frågan är också om hon kastade ut honom pga åldern i sig än att han faktiskt hade bilder på andra lättklädda damer än hon själv på burken

Hon trodde säkert han var otrogen
Gammal 2010-11-16, 11:20   #5
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Nja.

Barnporrgränsen är flytande. Om man har bilder på en fjortonåring som ser ut som 19 är det inte nödvändigtvis barnporr. Att ligga med en sextonåring är inte olagligt. Att titta på porr som kallas teen är inte ovanligt. Någonstans måste gränsen dras. 16-åringar som strippar är väl inte olagligt dock? Blev han dömd?

Vad två vuxna gör med varandra i samtycke är en sak.
Vad en vuxen gör med ett barn är en annan.
Tycker du annorlunda shut teh face?
Gammal 2010-11-16, 11:22   #6
Krampus
Jag kan en rolig historia.....

Krampuss avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Enligt dagens samhälle så är det mer normalt att slicka någon jämngammal i anuset än att ha bilder på 14-15 åringar i datorn.
Haha, lite så är det ju. Pedofiljakten är 2000-talets häxjakt. Människor med riktiga pedofila intressen, alltså när sexuellt intresse riktas mot individer som inte nått puberteten måste absolut förhindras att utföra sina handlingar och dessa människor måste få riktig hjälp.
Men den ålder du pratar om 14-16 vet jag faktiskt inte hur man ska bemöta. Det är ju långt ifrån barnporr, men man var ju själv som mest sexuellt driven i den åldern. Gubbsjuka känns dock lite olustigt, men inte alls på samma sätt som när det riktas mot små barn. Det är två helt skilda världar i mitt huvud.
Krampus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 11:26   #7
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Sex som sådant är ganska äckligt och vidrigt om man egentligen tänker efter,
Nej.

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Barnporrgränsen är flytande. Om man har bilder på en fjortonåring som ser ut som 19 är det inte nödvändigtvis barnporr. Att ligga med en sextonåring är inte olagligt.
I lagens mening är det barnporr om rättens ledamöter tycker att personerna på bilderna ser ut som barn (under 15). Deras faktiska ålder spelar ingen roll i en svensk domstol. Det är upp till rätten att döma i varje enskilt fall.

Det känns inte helt rättssäkert men så är praxis i Sverige.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 11:27   #8
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

När jag var 20 så var jag Lärarassistent på en skola

Och jag säger då det, det fanns tjejer som var 15-16 år som var RIKTIGT välutvecklade på den tiden (såg lätt ut som 19-20)

Ännu jobbigare är det när dom försöker med en, men jag körde hårt med Lärare-Elev = No No. Jag hade mina principer!

Men efter att dimman lagt sig så insåg jag ju också att de som flörtade var in actuality 15-16 år, inte 19, men hade man inte varit deras lärare så hade man lätt blivit lurad att de var äldre.

Vissa mognar snabbt som sagt.
Gammal 2010-11-16, 11:32   #9
agazza
Registered User

agazzas avatar

Reg.datum: Jan 2007
Vad jag har uppmärksammat är att många tjejer peakar på välutvecklingen runt 14-17 år, och sedan faller det tillbaka senare, toppigheten försvinner liksom, ska vi andra straffas för det? Det är ju bara naturens gång.

Tänker genast på welcome to sweden bilden, men den kanske inte direkt passar in under forumreglerna.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 11:36   #10
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

De såg väl ut som 14-15 åringar, tjejerna på bilderna, alltså inte välutvecklade. De skulle lika gärna kunnat vara 12 år kanske. Jag vet inte mer ingående!
Gammal 2010-11-16, 11:38   #11
shut teh face
Mother love bone

shut teh faces avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Nja.

Barnporrgränsen är flytande. Om man har bilder på en fjortonåring som ser ut som 19 är det inte nödvändigtvis barnporr. Att ligga med en sextonåring är inte olagligt. Att titta på porr som kallas teen är inte ovanligt. Någonstans måste gränsen dras. 16-åringar som strippar är väl inte olagligt dock? Blev han dömd?

Vad två vuxna gör med varandra i samtycke är en sak.
Vad en vuxen gör med ett barn är en annan.
Tycker du annorlunda shut teh face?
Nej jag tycker inte annorlunda. Men när det gäller exempelvis djur så blir det en annan situation.

Jag menar inte så mycket på vad jag tycker, eller du, eller vi tycker. Det är vad samhället skapat för normer på något som är väldigt flytande, sexuell drift är flytande, man kan tända på vad som helst!
Gammal 2010-11-16, 11:38   #12
prOtotype
Wants brinner!

prOtotypes avatar

Reg.datum: Jan 2009
Pratade mycket med en tjej som jag träffade på en resa, hon var allmänbildad, talade engelska, franska, spanska och tyska och hoppade utan problem mellan allihopa beroende på vem i sällskapet hon pratade med. Hon var ute och reste solo och hälsade på sin moster i barcelona (kom från kanada). Första gången jag hängde med henne så var vi ett gäng som var ute och avslutade festkvällen med att titta på soluppgången, så inga tidiga kvällar här inte.
Hade även en kvinnlig kropp med ordentliga höfter.
Visade sig några dagar senare att hon var 17.

Hur fan ska man gardera sig mot sånt utan att fråga efter ålder direkt?
prOtotype är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-16, 11:41   #13
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Ja, sånt där är galet Prototype

Händer mer än ofta att man tror dom är äldre än vad dom är.

Speciellt i Spanien tycker jag de utvecklas/mognar extra fort.

Bästa är ju att försöka linda in åldersfråga relativt tidigt om man är ens en gnutta osäker på åldern.

Nuförtiden så attraheras jag av lite äldre damer (minst 27 oftast), så detta problem man hade som ung slipper man nu.
Gammal 2010-11-16, 11:42   #14
mini
Svensk mästarinna 2011.

minis avatar

Reg.datum: Sep 2003
Citat:
Jag menar inte så mycket på vad jag tycker, eller du, eller vi tycker. Det är vad samhället skapat för normer på något som är väldigt flytande, sexuell drift är flytande, man kan tända på vad som helst!
Men det är lagligt att tända på vad som helst.
Gammal 2010-11-16, 11:48   #15
stridis
stridis- avatartextmästare

stridiss avatar

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
En intressant sak jag tänkt på senaste tiden då vi hemma diskuterat lite..

Sex som sådant är ganska äckligt och vidrigt om man egentligen tänker efter, det är smutsigt och innebär kroppsvätskor med mera, om vi applicerar detta på andra saker så tycker vi det är äckligt
Det är ok att komma ut som asexuell.

✮✮I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it. ✮✮⠀⠀
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:16.