2010-09-28, 19:08
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2008
|
Hjälp mig överleva som maskinoperatör! (Saker man kan lyssna på när man jobbartråden)
Rubriken säger väl det mesta, jag arbetar som maskinoperatör på industri just nu och det är väl ett okej arbete, om man bortser från ett par saker: det är extremt repetitivt, enkelt och outvecklande. Långtråkigt, helt enkelt. Så för att överleva brukar jag lyssna på radio och ljudböcker osv.
Jag börjar dock få slut på intressanta saker och lyssna på nu, tips? Kan vara allt från intressant föreläsningar till debatter till böcker till språkkurser osv. Rädda Hampfuz livsglädje, snälla? =)
|
|
|
2010-09-28, 19:14
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2005
|
P1 har sommarprat, jag tror att det är tillbaka till 2005, att ladda ner.
Kanske kan du hitta något intressant där.
|
|
|
2010-09-28, 19:17
|
|
|
Legimtimerad flaggstång
Reg.datum: Aug 2008
|
Bodyradio? Finns att ladda ner på deras forum!
Annars som üsten skrev, sommar!
|
|
|
|
2010-09-28, 19:30
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Samtliga podcast med Ricky Gervais/Stephen Merchant/Karl Pilkington. Finns åtminstone 100 timmar, och det är helt sinnessjukt roligt.
Sommar i P1 med personer du tycker om, som någon skrev.
Om du gillar bodybuilding så finns det rätt många podcasts varje/varannan vecka. Pro bodybuilding weekly, Heavy Muscle Radio, Off-Topic Radio, After Hours Radio etc etc
|
Senast redigerad av tp_88 den 2010-09-28 klockan 19:32.
|
|
|
2010-09-28, 19:32
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Ricky Gervais - Guide to .....
10 "episoder"ca 40 min långa var, om diverse saker så som guide to law and order, guide to medicine...iaf i programmet är det en rolig kille med Karl Pelkington(stavning?) som gör det hörvärt. Om du nu gillar den typen av humor
|
|
|
2010-09-28, 19:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av tp_88
Samtliga podcast med Ricky Gervais/Stephen Merchant/Karl Pilkington. Finns åtminstone 100 timmar, och det är helt sinnessjukt roligt.
Sommar i P1 med personer du tycker om, som någon skrev.
Om du gillar bodybuilding så finns det rätt många podcasts varje/varannan vecka. Pro bodybuilding weekly, Heavy Muscle Radio, Off-Topic Radio, After Hours Radio etc etc
|
Haha samtidigt :P finns d mer podcasts med dom d måste jag fanimej höra på
|
|
|
2010-09-28, 19:49
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Pinturicchio
Ricky Gervais - Guide to .....
10 "episoder"ca 40 min långa var, om diverse saker så som guide to law and order, guide to medicine...iaf i programmet är det en rolig kille med Karl Pelkington(stavning?) som gör det hörvärt. Om du nu gillar den typen av humor 
|
Det finns MYCKET mer.
Programmen från XFM, "Ricky Gervais Show" samt lite olika podcasts, inför Fotbolls-VM t.ex. Mycket finns nog på iTunes, annars hittar du garanterat allt om du söker på google...
|
Senast redigerad av tp_88 den 2010-09-28 klockan 19:52.
|
|
|
2010-09-28, 19:53
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Liftarens Guide till Galaxen!
|
2010-09-28, 19:57
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2003
|
Rekommenderar starkt p3 dokumentär. Har själv lyssnat igenom varenda en under liknande arbeten. Finns att ladda ner gratis.
|
|
|
2010-09-29, 08:26
|
|
|
Mr.KlopFis
Reg.datum: Jan 2007
|
Storytel.se
eller p3 dokumentär.
|
|
|
|
2010-09-29, 08:46
|
|
|
Space explorer
Reg.datum: Feb 2005
|
|
|
|
2010-09-29, 08:47
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av hampfuz
Rubriken säger väl det mesta, jag arbetar som maskinoperatör på industri just nu och det är väl ett okej arbete, om man bortser från ett par saker: det är extremt repetitivt, enkelt och outvecklande. Långtråkigt, helt enkelt. Så för att överleva brukar jag lyssna på radio och ljudböcker osv.
Jag börjar dock få slut på intressanta saker och lyssna på nu, tips? Kan vara allt från intressant föreläsningar till debatter till böcker till språkkurser osv. Rädda Hampfuz livsglädje, snälla? =)
|
Pallar du engelska så finns det helt ofattbart många ljudböcker att lyssna på.
|
|
|
2010-09-29, 08:54
|
|
|
Raidar MC
Reg.datum: Sep 2009
|
P3 Christer Måndag till torsdag.
ragga brudar e skoj, kanke inte om man e bög, men om man gilar brudar som du o jag e det skoj hhehe
|
Min träningsjournal! <------------------------- is da shizznit!
|
|
|
2010-09-29, 08:58
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2010
|
Citat:
Ursprungligen postat av Billy
Rekommenderar starkt p3 dokumentär. Har själv lyssnat igenom varenda en under liknande arbeten. Finns att ladda ner gratis.
|
P3 dokumentär rekommenderas starkt!
Andra podcaster jag kör:
This week in photography - fotopodcast
Martini Hour - Digital bildbehandling
Macradion - svensk podcast om Apples produkter
Lyssnade tidigare också på Lugradio, men den har tyvärr lagts ner. Fruktansvärt rolig podcast om linux och open source.
Rent allmänt rekommenderar jag dig att ta en titt i itunes store när det gäller podcasts. Det är lätt att hitta något intressant inom de mest varierande ämnen.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:34.
|

|