Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-21, 18:36   #1
mpersson
-105kg Svensk sisu

mperssons avatar

Reg.datum: Nov 2009
Från Styrkelyft till Bänkpress. När?

Hej ! Som topic lyder så undrar jag när man kan börja gå över till att satsa på bara bänkpress från vanlig styrkelyft? Om man måste åstadkomma nåt vidare i böj eller mark innan, eller bara köra på ?

Är 93a (17 år) och har tränat i ca 2 år, och SL inriktat i 10 månader. Har ökat mina stats i alla grenar men framförallt i bänkpress. Och det enda jag känner mig redigt taggad till (utan att känna som att man måste göra det) innan ett pass så är de just bänkpress. Anledningen till det kan vara att jag tränar 6 mil ifrån min klubb och har ingen kunnig nånstans där jag tränar som kan kolla teknik eller hjälpa till med knälindor (vilket jag lindar upp och lindar sj). Sen ska jag börja med dräkter snart så småningom vilket kmr fucka upp det ännu mer.

Stats:

Tävling:

Böj med lindor: 170
Bänkpress: 125
Marklyft: 210

Träning:

Böj med lindor:3x160
Bänkpress: 5x120
Marklyft: 3x200

Nu har jag nog gnällt färdigt Och undrar som sagt om hur länge man bör träna innan man börjar satsa på bara bänkpress? Om man bör köra SL i några år eller om de funkar för mig redan nu?
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-21, 18:46   #2
Sidén
Art Vandelay

Reg.datum: Apr 2008
Om det är bänkpress du vill satsa på är det väl bara att du bygger dina pass efter just bänk, och att du tränar böj och mark efter behag och utan utrustning.
Sidén är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-09-21, 19:15   #3
mpersson
-105kg Svensk sisu

mperssons avatar

Reg.datum: Nov 2009
Pratade precis med min "tränare " eller vad man kan kalla det. Ska upp imon och prata lite om detta.

Lite dumt att göra denna tråd då kanske
mpersson är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:33.