Uppenbarligen har några här varit i Brasilien, är ute efter roliga tips, roliga historier, tråkiga historier, något om den brasilianska portugisiskan, och åsikter.
Jämför gärna med den här artikeln. Den übertrevliga Tilde de Paula gör reklam för Rio får man väl säga. Jag skulle vilja ha kommentarer på den artikeln. Den är väldigt informativ. Rent av jävligt köttig om man räknar in alla länkar.
http://www.resor.nu/tildes-rio-de-janeiro/
Annars har jag läst på en del om Brasilien, funderar alltså på att åka dit själv. Redogör inte i inlägget nu för exakt vad jag vet och vad jag behöver veta. Nybörjarkunskaper är säkert välkommet även det i tråden då de flesta säkert inte varit där.
Quotar in det jag tyckte var intressant ur tidigare trådar om Brasilien. Skulle vara intressant med uppföljning på dom tipsen.
Citat:
Ursprungligen postat av Karvig
Jag har varit där tre gånger och det är inte så farligt. Lite sunt förnuft och hålla sig borta från de sämre områdena bara. Kommer man utanför storstäderna är det en helt annan värld. Rekommenderar varmt de mindre orterna. Brasilia är rätt fint och Rio är ett måste men när man väl sett de mer kända landmärkena etc har de inte mycket att ge. Karnevalen i Salvador är dock klockren. Bahia är bra.
De grejerna som jag kommer på så där på rak arm.
Pluggar du in några enklare fraser portugisiska blir folk bra mycket mer välvilligt inställda, kan vara bra att veta.
|
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
|
Citat:
Ursprungligen postat av MacLeod
Rio är bättre än Natal.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Ape3
ilha grande håller jag inte riktigt med om. Eller ok man får vara ifred på riktigt fina stränder men det finns ju inget att göra.
Rio är ju helt ok men det finns en hel del att tänka på. Bestäm taxipriset innan ni åker och lämna taxin om det är två förare. Copacabana är inget att ha, ipanema däremot på andra sidan stan där badar det fina folket i Rio.
|