Du äter för sällan och för lite skulle jag säga.
Ät oftare och mindre portioner. Kan bli svårt om du går skola åtta timmar om dagen, men ha med dig lite vassle-protein och en shaker så kan du dra i dig en shake lite då och då. Jag jobbar själv nio timmar om dagen, men jag får det att fungera.
Jag var exakt i dina mått för någon månad sedan. 178 cm lång, 93 kilo tung. Lagt av med fotbollen osv. Väger nu 86 kilo och kör en väldigt långsam viktminskning med något kilo i månaden (jag ligger dvs på väldigt marginellt kaloriunderskott på dagarna) för att jag vill få en så jämn och skonsam viktminskning som möjligt.
Jag kan bara dela med mig av mitt kostschema som jag följer slaviskt på vardagar och ofta även helgerna. Jag jobbar dock konstiga tider, därav blir mina ättillfällen lite annorlunda.
Frukost (09:00):
1 dl Havregryn, samt 75 gram kesella 1% fett vid sidan om. En halv liter mjölk som dryck, gärna hög fetthalt.
Mellanmål (10:10):
En shake 100% vassle-protein.
Lunch (12:15):
Kycklingfilé samt sallad.
Mellanmål (14:35):
Middag (16:45):
Oftast en caesarsallad med extra kyckling nere på en resturang bredvid jobbet. Ibland blir det lax, ris och sparris, eller en köttbit med sparris. Jag varierar från vecka till vecka mellan dessa tre. Dricker en halvliter mjölk, gärna hög fetthalt.
Mellanmål (19:00):
75 gram kesella 1% fetthalt.
Kvällsmat (22:30):
(shakearna är 25 gram protein per styck).
Sen får folk gärna ha synpunkter om det är ett bra eller dåligt upplägg, men det fungerar för mig och det är det viktigaste för mig. Kcal hit och dit behöver du inte fundera så mycket på. Så länge du ligger på ett underskott så kommer du att gå ned i vikt. Sen gäller det bara att vara diciplinerad. Alla vet hur man ska äta för att minska i vikt, skillnaden är bara de som inte gör det och de som verkligen gör det.
Jag vill tro att bulkning och deffning är överskattat egentligen. Äter man nyttigt och tränar hårt så kommer man förr eller senare att se resultat. Det finns inga genvängar.
Senast redigerad av bleiz den 2010-08-23 klockan 14:46.
|