|
Visa resultat för omröstning: Bibel på hotellrum?
|
|
Jättebra, sådant glädjer mig, borde vara lag på att alla hotell skulle ha bibel
|

|
8 |
4.79% |
|
Är väl helt upp till hotellet
|

|
82 |
49.10% |
|
Skitsamma
|

|
46 |
27.54% |
|
Jag blir lite lätt stött av detta
|

|
8 |
4.79% |
|
Avskyvärt! pracka på folk religion sådär! rasism!
|

|
23 |
13.77% |
2010-07-19, 23:59
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Feb 2010
|
Bibel på hotellrum, är det ok?
Då jag nyligen bodde på hotell utomlands reflekterade jag över detta fenomen, att det fanns en bibel på mitt hotellrum, faktiskt flera biblar. En på Italienska och en på Engelska.
Då porr på hotelrum diskuterades flitigt för något år sedan, kanske detta med Bibel på hotellrummet skulle vara något att bli hysterisk över? Det har säkert debatterats i media tidigare, men vad tycker kollozeum i frågan?
Då jag i vanlig ordning inte kan tycka något alls om någonting utan att skapa en poll om det, måste jag bara göra det idag med, så håll till godo:
|
|
|
2010-07-20, 00:01
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Hur då ok? Du menar att om det finns en bibel borde det också finnas koranen eller hur menar du?
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2010-07-20, 00:02
|
|
|
Jag ber om det.
Reg.datum: Sep 2004
|
Hm, undrar om man kan be receptionen om en Book of the Dead...
|
|
|
2010-07-20, 00:03
|
|
|
Väsby EPA raggare
Reg.datum: Dec 2006
|
Vilket land var du i förresten?
Förövrigt så förstår jag mig inte på människor som följer Zyzz, Jersey Shore mm, jag skapade intressantare personer och situationer när jag lekte med lego som liten.
|
|
|
|
2010-07-20, 00:03
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricce
Hur då ok? Du menar att om det finns en bibel borde det också finnas koranen eller hur menar du?
|
vad jag avser är att få reda på din åsikt i frågan. jag var i Italien.
|
|
|
2010-07-20, 00:04
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2005
|
Självklart, ser inte problemet. Uppenbarligen är det något som efterfrågas av gästerna. Det är lite som om de ska erbjuda frukost eller ej. De flesta hotell erbjuder frukost eftersom många gillar att äta det.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
Senast redigerad av stevebc den 2010-07-20 klockan 00:06.
|
|
|
2010-07-20, 00:05
|
|
|
Banned User
Reg.datum: Jun 2010
|
Kolozzeum*
Varför ska det inte vara ok? Ingen som tvingar dig att läsa den liksom, helt meningslös tråd, varför inte börja klaga på att det fanns 2 lampor i ett rum istället för 1?
Senast redigerad av bb X den 2010-07-20 klockan 00:06.
|
|
|
2010-07-20, 00:06
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2008
|
Jag känner mig kränkt av flera av alternativen.
|
|
|
2010-07-20, 00:08
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av bb X
Kolozzeum*
Varför ska det inte vara ok? Ingen som tvingar dig att läsa den liksom, helt meningslös tråd, varför inte börja klaga på att det fanns 2 lampor i ett rum istället för 1?
|
Det är heller ingen som tvingar mig att titta på porr, trots att hotell har porrkanaler. Detta med porr på hotell upprör tydligen många. Du är av en åsikt att en bibel på hotelrummet inte spelar någon roll, fint så, men alla delar nog inte din syn på saken.
|
|
|
2010-07-20, 00:11
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Det är heller ingen som tvingar mig att titta på porr, trots att hotell har porrkanaler. Detta med porr på hotell upprör tydligen många. Du är av en åsikt att en bibel på hotelrummet inte spelar någon roll, fint så, men alla delar nog inte din syn på saken.
|
Slår vad om att det inte fanns någon man som blev upprörd över det!
Skämtåsido, familjer kanske reagerar över att det finns porrkanaler när man flyttar in i ett hotellrum med barn.
|
|
|
2010-07-20, 00:14
|
|
|
Svensk mästarinna 2011.
Reg.datum: Sep 2003
|
Vad är skillnaden mellan alternativ två och tre?
|
|
|
2010-07-20, 00:16
|
|
|
Banned User
|
Citat:
Ursprungligen postat av mini
|
2 = hotellet bestämmer om de vill ha biblar eller inte på rummen
3 = "I don't give a shit"
|
|
|
2010-07-20, 00:21
|
|
|
Registered User
|
Vad skulle argumentet vara för att få bort bibeln, för att inte säga porren, från svenska hotell? De är båda delar av Sverige och används flitigt av folk här. Det är väl bara att låta bli att läsa/titta om man tar illa upp av det? Eller handlar det ännu en gång om en människa med egenupphöjd moral som vill agera förmyndare åt andra? Det välkomnar jag verkligen med öppna armar.
Citat:
|
Ser heller ingen skillnad. edit: okej nu gör jag.
Vuxna människor slänger sig på marken och håller sig över smalbenet som de bögigaste av italienska fotbollsspelare över att en halvfull dansk rispat lite blyerts i en tidning.
|
Citat:
Du kan likna "det moderna samhället" vid "the Borg" och att alla kommer att bli assimilerade
|
|
|
|
2010-07-20, 00:22
|
|
|
Banned User
|
Citat:
|
Alternativ 2 är att man anser att det är upp till hotellet att avgöra (tänk en kapital-liberal kristdemokratisk syn, flirtande med USA-mentalitet om att låta lärare undervisa om kreationism som fakta och evolution som en trosriktning. Man anser att hotellet gör rätt som erhåller Biblar, men rättfärdigar det med att hänvisa till demokrati)
alternativ 3 Är att man är för lat, lite för dum och förmodligen även rätt tjock och ger inte frågan chansen att tänkas på som någonting man behöver eller har lust att ta ställning till, man skiter i det och ägnar tankarna åtnågot annat iställlet, tex vad man skall beställa på McDonalds imorgon.
|
|
|
2010-07-20, 00:27
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av filmjölk
Alternativ 2 är att man anser att det är upp till hotellet att avgöra (tänk en kapital-liberal kristdemokratisk syn, flirtande med USA-mentalitet om att låta lärare undervisa om kreationism som fakta och evolution som en trosriktning. Man anser att hotellet gör rätt som erhåller Biblar, men rättfärdigar det med att hänvisa till demokrati)
|
Nu fick vi äntligen igång en diskussion och en ståndpunkt emot biblar på hotell.
På vilket sätt har en bibel på ett hotellrum med spridandet av kreationismen i USA:s skolor att göra? Kommer barn läsa bibeln och per automatik bli kreationister? Hur fungerar det, ungefär som när barn läser Harry Potter och tror på magi till de blir gamla nog att inse det enfaldiga i att tro på något det inte finns bevis för?
|
Citat:
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:28.
|

|