2010-06-05, 10:08
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2010
|
Behöver hjälp med Steam/Counterstrike
Tja!
Spelade en hel del CS i yngre dagar men la det sedan på hyllan. För nåt enstaka år sen så tankade jag hem CS för att kunna spela singelplayer med botar, funkade kanonbra. Kunde även spela på en hel del servrar.
Igår fixade jag steam och köpte CS, CS-condition zero och condition zero deletet scenes för runt 10 dollars, då några polare har börjat spela lite för skojs skull. Allt funkade bra med chatten, röstchatten och steam förövrigt (förutom att det är ett laggigt program) men när jag skulle hitta servrar i själva spelet så kommer det inte fram några, men i själva steam så hittar jag servrar. MEN det stora problemet är att jag inte kan connecta till någon server!! Det blir bara retrying och sen står det ungefär "couldnt connect to server", eller "failed to connect to server". Har testat flera olika och ingen funkar, fast mina polare är ju där inne och spelar.
Jag har ominstallerat steam och cs och har tagit bort mitt gamla cs 1.6 som jag hade på datorn. Jag har stängt ner alla mjukvaru-brandväggar även windowsbrandväggen. Dock vet jag inte hur det är med routern, den står inte hemma hos mig men eftersom att jag kunde spela cs 1.6 på nätet (även andra spel som wow t.ex.) så bör det väl inte ha med det att göra, eller??
Tacksam för svar....
|
|
|
2010-06-05, 10:14
|
|
Klädsamt knubbig
Reg.datum: Dec 2004
|
Det kan mycket väl vara routern. Kolla upp vilken port som används och öppna den i routern. Det är väl port 27005 till 27025?
|
|
2010-06-05, 10:16
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89
Det kan mycket väl vara routern. Kolla upp vilken port som används och öppna den i routern. Det är väl port 27005 till 27025?
|
Hur kollar man vilken port som används?
Hur öppnar man den i routern?
|
|
|
|
|
Kolozzeum Security
Reg.datum: Aug 2001
|
Du behöver antagligen öppna port 27015 i din router (standardport för cs) eller den port som servrarna använder om det nu skulle vara någon annan än den.
Edit: Yeye...puck-trea.
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av Körhårt
Hur kollar man vilken port som används?
Hur öppnar man den i routern?
|
Det är alltid samma port (eller portar).
Gå in på www.portforward.com och klicka dig vidare. Det beror på vilken router du har, men det är absolut inte svårt.
|
|
2010-06-05, 10:21
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2008
|
högerklicka på servern och välj server info. kopiera ipn till servern och gå in på consolen; connect <insert ip>
så va jag alltid tvungen att göra när jag lirade
|
|
|
2010-06-05, 10:46
|
|
Registered User
|
Testade /connect IP men funkade inte det heller.
Jag tankade hem PFPortchecker och testade om port 27015 var öppen men det var den ej tydligen, hur öppnar man den i routern då?
|
|
|
2010-06-05, 10:49
|
|
Klädsamt knubbig
|
Citat:
Ursprungligen postat av Körhårt
Testade /connect IP men funkade inte det heller.
Jag tankade hem PFPortchecker och testade om port 27015 var öppen men det var den ej tydligen, hur öppnar man den i routern då?
|
Tittade du på min länk?
www.portforward.com
Det innebär i alla fall att du går in i webläsaren och skriver in adressen till din router. Det brukar vara 192.168.1.1 eller liknande (kan även vara 192.168.0.1). Skriv in lösenord och logga in. Gå sedan till "games and apps" eller vad det nu kan heta. Där kan du välja att öppna vissa portar och/eller lägga till undantag för vissa program. Det beror som sagt på vilken router du har.
EDIT: Om du inte kan lösenord och användarnamn till din router, testa att lämna båda fälten tomma, eller att bara skriva in "guest" i användarnamn och lämna lösen tomt osv osv. Finns lite olika defaultlösningar.
|
|
2010-06-05, 10:50
|
|
Registered User
|
Citat:
Tittade du på min länk?
www.portforward.com
Det innebär i alla fall att du går in i webläsaren och skriver in adressen till din router. Det brukar vara 192.168.1.1 eller liknande (kan även vara 192.168.0.1). Skriv in lösenord och logga in. Gå sedan till "games and apps" eller vad det nu kan heta. Där kan du välja att öppna vissa portar och/eller lägga till undantag för vissa program. Det beror som sagt på vilken router du har.
|
Japp det var där jag hittade scannern, men såg inget annat.
Ska kolla på det där.
Glömde nämna att jag även testade från mitt mobila internet och det blev samma sak då.
|
|
|
2010-06-05, 10:50
|
|
Registered User
Reg.datum: Mar 2009
|
Inte ska man väl behöva öppna portar sålänge man inte ska hosta nått game? Går mot mina erfarenheter framför burken iaf :-)
Steam suger dock runkpung och har gjort det redan sen det skapades, var gång jag lägger in CS för att gejma en vecka eller två så hinner man bli less på alla buggar i server-connection området... Ledsen att jag inte bidrar med något, jag är bitter.
|
|
|
2010-06-05, 10:53
|
|
Registered User
|
Citat:
Tittade du på min länk?
www.portforward.com
EDIT: Om du inte kan lösenord och användarnamn till din router, testa att lämna båda fälten tomma, eller att bara skriva in "guest" i användarnamn och lämna lösen tomt osv osv. Finns lite olika defaultlösningar.
|
Hittar ingenstans man kan skriva in ipnumret...
|
|
|
2010-06-05, 10:54
|
|
Klädsamt knubbig
|
Vad har du för router?
Du har ju bara två alternativ att skriva in i webbläsaren. Har du testat båda?
|
|
2010-06-05, 10:55
|
|
Registered User
|
Citat:
Vad har du för router?
Du har ju bara två alternativ att skriva in i webbläsaren. Har du testat båda?
|
Jasså.. fattade det att man skulle gå via portforward.com men det är bara att skriva in det i webläsaren alltså?
Routern är Apple network eller nåt
|
|
|
2010-06-05, 11:01
|
|
Registered User
|
Blir så jävla trött på datorer...
Har skrivit in bägge ip'na men kommer man till yahoos söksida...
|
|
|
2010-06-05, 11:08
|
|
Klädsamt knubbig
|
Har du en mac? Då är jag lost.
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:41.
|

|