Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kosttillskott

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-01, 19:18   #1
macsacre
Banned User

macsacres avatar

Reg.datum: May 2009
BCAA vs BCAA

Jag undrar ifall någon vet varför en del BCAA innehåller Vitamin B6 och en del inte som t.ex. BCAA FX Powder är ju bara BCAA utan något annat men Xtends BCAA har ju tom Glutamin i.

Har jag mer fördel av en BCAA produkt som har annat i eller kan jag ta vanlig BCAA utan något annat i?

Alltså jag är grymt förvirrad här. Tänkte köpa BCAA FX då den är billig men nu vet jag inte...
macsacre är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 19:39   #2
WHITEFOLKS
Registered User

WHITEFOLKSs avatar

Reg.datum: Sep 2003
Hela FXlinjen är ju menad som "billiga produkter" (utan för att den skull vara dålig kvalitet).

BCAA FX är inte smaksatt utan är bara rent BCAA. Du får nog lika bra "effekt" med det som med Xtends produkt.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 19:41   #3
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Reg.datum: Oct 2005
bodyscience har smaksatt BCAA om du vill ha billigt och bra

vitamin B6 är absolut inget du behöver i detta tillskott även om det antagligen inte är negativt
Gammal 2010-06-01, 19:47   #4
Sverker
Symmetrisk moderator

Sverkers avatar

Reg.datum: Aug 2001
B6 deltar när aminosyror ombildas till energi, sk transanimering. Visst ökar behovet av B6 med ökat proteinintag men vi pratar fortfarande några få mg varje dag.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 19:56   #5
macsacre
Banned User

macsacres avatar

ok, så då kan jag alltså köpa BCAA FX och få samma effekt som med vilken annan BCAA som helst alltså?
Gammal 2010-06-01, 20:00   #6
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av macsacre Visa inlägg
ok, så då kan jag alltså köpa BCAA FX och få samma effekt som med vilken annan BCAA som helst alltså?
garanterat
Gammal 2010-06-01, 20:07   #7
hejhopp79
Banned User

Reg.datum: Apr 2010
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
B6 deltar när aminosyror ombildas till energi, sk transanimering. Visst ökar behovet av B6 med ökat proteinintag men vi pratar fortfarande några få mg varje dag.
Exakt. Att kalla vitaminer för onödiga som någon ovan tyder på okunskap alternativt ignorans. Men det är inga enorma mängder vi pratar om. Att B6 också hjälper till att syntetisera serotonin och andra godsaker är en bonus. Det skadar aldrig att fylla på med lite B-vitaminer inom rimliga gränser och särskilt B6 och B12 motverkar dessutom homocystein tillsammans med folsyra.
hejhopp79 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 20:08   #8
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp79 Visa inlägg
Exakt. Att kalla vitaminer för onödiga som någon ovan tyder på okunskap alternativt ignorans..
antar att du menar mig.
läs igen vad jag skrev
Gammal 2010-06-01, 20:10   #9
hejhopp79
Banned User

Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
antar att du menar mig.
läs igen vad jag skrev
Jag såg vad du skrev. Läs också vad Sverker skrev och vad jag skrev om B6 positiva effekter oavsett varifrån intaget kommer.

Att det sedan inte nödvändigtvis behövs i just BCAA-produkten är en annan femma.
Gammal 2010-06-01, 20:14   #10
Pepz
Uggla

Pepzs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av hejhopp79 Visa inlägg
Jag såg vad du skrev. Läs också vad Sverker skrev och vad jag skrev om B6 positiva effekter oavsett varifrån intaget kommer.

Att det sedan inte nödvändigtvis behövs i just BCAA-produkten är en annan femma.
och det var ju det jag påstod.

Citat:

vitamin B6 är absolut inget du behöver i detta tillskott även om det antagligen inte är negativt
förstår inte hur du får det här till att jag tycker att vitamin b6 är onödigt...
Gammal 2010-06-01, 20:17   #11
macsacre
Banned User

macsacres avatar

ok, jag tar multivitamin tabletter och där ser jag att jag har Vitamin B6 1.4mg per tablett och B12 2ug vad det nu betyder. Är det ok eller ska jag köpa BCAA med B6 ändå för att få full effekt?

EDIT* Glömde fråga om jag då ska ta multivitamin tabletten tsm med BCAA eller spelar de någon roll när jag tar min multivitamin? Jag har iaf tänkt att ta 5g innan träning 5g under och 5g efter.
Gammal 2010-06-01, 20:20   #12
hejhopp79
Banned User

Citat:
och det var ju det jag påstod.

förstår inte hur du får det här till att jag tycker att vitamin b6 är onödigt...

Då så, tänkte bara förklara lite.
Gammal 2010-06-01, 20:25   #13
Anders The Peak
Registered User

Anders The Peaks avatar

Reg.datum: Jan 2005
Citat:
Jag undrar ifall någon vet varför en del BCAA innehåller Vitamin B6 och en del inte som t.ex. BCAA FX Powder är ju bara BCAA utan något annat men Xtends BCAA har ju tom Glutamin i.

Har jag mer fördel av en BCAA produkt som har annat i eller kan jag ta vanlig BCAA utan något annat i?

Alltså jag är grymt förvirrad här. Tänkte köpa BCAA FX då den är billig men nu vet jag inte...
Köp BCAA FX, Citrulline Fx, AAKG FX, CREA FX samt någon form av B-vitamin tex B-50 så har du vad du behöver.
Om du vill ta i ordentligt så kan du även köpa Whey FX som du kan ta mellan måltiderna.
Bara ett förslag på ett ekonomiskt koncept.

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-01, 20:42   #14
macsacre
Banned User

macsacres avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Köp BCAA FX, Citrulline Fx, AAKG FX, CREA FX samt någon form av B-vitamin tex B-50 så har du vad du behöver.
Om du vill ta i ordentligt så kan du även köpa Whey FX som du kan ta mellan måltiderna.
Bara ett förslag på ett ekonomiskt koncept.
Hade gärna köpt Whey FX men är laktos intolerant så det går inte. Men AAKG FX? Vad gör det?

EDIT* Men jäklar!!!! Jag viste inte att det fanns grejer så man kunde blanda en egen "före träning" drink! Frågan är om det blir billigare att göra egen eller om man nu hellre ska fortsätta köpa NO Xplode.

Senast redigerad av macsacre den 2010-06-01 klockan 20:49.
Gammal 2010-06-02, 12:50   #15
Sniggel
Registered User

Sniggels avatar

Reg.datum: May 2005
Citat:
Hade gärna köpt Whey FX men är laktos intolerant så det går inte. Men AAKG FX? Vad gör det?

EDIT* Men jäklar!!!! Jag viste inte att det fanns grejer så man kunde blanda en egen "före träning" drink! Frågan är om det blir billigare att göra egen eller om man nu hellre ska fortsätta köpa NO Xplode.
Det brukar nästan alltid bli billigare att blanda själv om man vet vilka ingredienser man kan ha nytta av.

Företagen som säljer preworkouts tar självklart betalt för att blanda åt dig, samt lägger på en slant för den coola designen på burken, en slant för marknadsföring, samt ytterligare en slant för att öka profiten.
C4L
Sniggel är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:54.