Citat:
Vad är syftet med deffen? Jag kan förstå om den ligger innan en tävling eller liknande men är det värt att deffa ett par månader för att sedan direkt lägga på sig vikt igen? Är målet att maximera muskeltillväxten och öka i vikt borde valet istället bli ett moderat överskott hela tiden. Iaf fram till dess att en "nödvändig" deff blir aktuell.
|
För min del så ville jag precis som Eddie säger i punkt 1 se till så jag inte blev för fet. Jag var absolut inte överviktig men kände att jag hade lagt på mig mer än vad jag tyckte va acceptabelt och ville börja om med en mer kontrollerad "bulk" där jag har en bättre översikt på det jag stoppar i mig. Innan deffen så drack jag tex 2 gainers om dagen, åt hur mycket godis som helst osv.
Jämför man bilder på mig från 8 månader sedan och idag så är det stor skillnad. Jag har lägre andel kroppsfett (om man kan lita på tjejens kaliper mättningar) och väger över 10kg mer. Hur lägger man upp bilder? Det går inte att välja från datorn.
Jag har alltid varit väldigt smal och efter att jag komprimerade tre kotor förra året började jag styrketräna och märkte att ryggen blev bättre. Jag märkte att min vikt ökade och började äta så mycket jag kunde och satt ett mål att jag skulle försöka bli av med mitt smala utseende. Främst är styrketräning en må bra grej för mig, men allt runt om kring skapar motivation för att försätta i det långa loppet.