Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-04, 19:07   #1
Snubben_92
Registered User

Reg.datum: Nov 2008
Sommaren 2010

Tja tja!

jag försöker få till en större o finare kropp till sommaren. Jag är kort och ganska smal men har ändå lite muskler som jag vill träna upp o få lite form.
Jag har en chin-up stång som man kan sätta i dörröppningen och så har jag tänkt att köpa en skivstång. Någon som kan hjälpa mig med vad för övningar jag kan köra för att få till större bröst o rygg framförallt men även allt annat?
Dricker också gainer pro och kreatin.

tack på förhand!

ps. Z-stång eller rak skivstång? vilken är bäst att ha för mig.
Snubben_92 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-04, 19:22   #2
Onigiri
Registered User

Onigiris avatar

Reg.datum: Aug 2008
Rak stång.

För att få större rygg och bröst: Marklyft, stångrodd, bänkpress, militärpress, mat, repetera.
Gammal 2010-05-04, 19:33   #3
L Johnsson
Välkänd nöt

L Johnssons avatar

Reg.datum: Oct 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben_92 Visa inlägg
Tja tja!

jag försöker få till en större o finare kropp till sommaren. Jag är kort och ganska smal men har ändå lite muskler som jag vill träna upp o få lite form.
Jag har en chin-up stång som man kan sätta i dörröppningen och så har jag tänkt att köpa en skivstång. Någon som kan hjälpa mig med vad för övningar jag kan köra för att få till större bröst o rygg framförallt men även allt annat?
Dricker också gainer pro och kreatin.

tack på förhand!

ps. Z-stång eller rak skivstång? vilken är bäst att ha för mig.
glöm sommaren '10 om du vill bli "stor". Det tar tid att blir stor och stark, vilket du inte kommer hinna tills beach säsongen börjar.
Dock är det verkligen inte fel att du tränar, missförstå mig inte. Det är ju givetvis bra, men tro inte att du kommer att hinna få enorma mängder massa redan tills sommaren.

Vad kör du för schema?

Det är helt klart bäst om du skippar discogymmandet utan kör hela kroppen istället, både ur hälsoperspektiv, träningsperspektiv och för att det ser förbannat löjligt ut om man är feldimensionerad
L Johnsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-04, 19:40   #4
Grelle-
Registered User

Grelle-s avatar

Reg.datum: Aug 2008
Tränar du på gym? Det låter mer som du tänkt träna hemma.

Sen känns det som du vill ha mycket resultat, på kort tid och med relativt liten insats.

Det är lätt att bli besviken med dom förutsättningarna.
Grelle- är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-04, 20:15   #5
Christyle
Registered User

Christyles avatar

Reg.datum: Mar 2009
Du kanske borde träna på gym istället o satsa på Beach 11?

What doesn,t kills you only makes you stronger
Christyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 09:16   #6
Snubben_92
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av L Johnsson Visa inlägg
glöm sommaren '10 om du vill bli "stor". Det tar tid att blir stor och stark, vilket du inte kommer hinna tills beach säsongen börjar.
Dock är det verkligen inte fel att du tränar, missförstå mig inte. Det är ju givetvis bra, men tro inte att du kommer att hinna få enorma mängder massa redan tills sommaren.

Vad kör du för schema?

Det är helt klart bäst om du skippar discogymmandet utan kör hela kroppen istället, både ur hälsoperspektiv, träningsperspektiv och för att det ser förbannat löjligt ut om man är feldimensionerad

Jag hade försökt att klara mig hemma eftersom gymmen i närheten av mig är oftast fullproppade och jag har inte mycket tid över. Några bra övningar eller något speciellt jag ska tänka på?
Gammal 2010-05-08, 09:20   #7
siimon89
Registered User

Reg.datum: May 2009
Glöm inte benen, gör inte samma misstag som många andra nyblivna gymmare/discobyggare gör.

Basövningar såsom Knäböj, marklyft, militärpress, stående rodd, bänkpress och chins/pull-ups kommer du längst med. Gör det inte mer avancerat än det behövs.

Rekommenderar starkt att du skaffar ett PowerRack också. Det kommer du glädjas av när vikterna börjar bli tyngre om du nu hade tänkt fortsätta gymma hemifrån.

Starting Strength eller Stronglifts 5x5 bör vara din destination mot sommarkroppen. Men räkna inte med att se ut som Cristiano Ronaldo på 1-2månader, det tar tid att bygga muskler så ha tålamod och kämpa på hårt.
siimon89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 09:31   #8
Sjoba
Banned User

Reg.datum: Jan 2010
Med bara en skivstång och ett chins-räcke kan man troligtvis träna hela kroppen effektivt (med undantag för kuffar och möjligtvis något mer.)

Börja med basövningar som marklyft, benböj och bänkpress och fyll på med militärpress, stångcurl, stångrodd, chins (och andra övningar liknande chins), shrugs, någon form av triceps-extension eller smalbänk, underarmscurl, m.m. Du kan göra det mesta med en skivstång, Siimon89 har (som vanligt) en bra poäng, ett powerrack av något slag kan vara att föredra när du går på lite tyngre böjar.

Att komma "i form" till beach '10 är kanske inte något att satsa på, här på kolo finns otaliga människor som vigt sitt liv åt träning men anser ändå att dom inte har uppnått sina mål. Att bygga muskler tar tid, och att du "tar kreatin och gainer" är väldigt irrelevant. Träna ordentligt, vila, och ät så kommer resultaten komma.

Kika gärna igenom alla stickies på forumet, där kan du lära dig oerhört mycket. Lycka till!
Sjoba är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 09:53   #9
rickardptrsn
Registered User

rickardptrsns avatar

Reg.datum: Mar 2010
Citat:
Ursprungligen postat av christyle Visa inlägg
du kanske borde träna på gym istället o satsa på beach 11?
+1
Gammal 2010-05-08, 11:18   #10
Snubben_92
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Sjoba Visa inlägg
Med bara en skivstång och ett chins-räcke kan man troligtvis träna hela kroppen effektivt (med undantag för kuffar och möjligtvis något mer.)

Börja med basövningar som marklyft, benböj och bänkpress och fyll på med militärpress, stångcurl, stångrodd, chins (och andra övningar liknande chins), shrugs, någon form av triceps-extension eller smalbänk, underarmscurl, m.m. Du kan göra det mesta med en skivstång, Siimon89 har (som vanligt) en bra poäng, ett powerrack av något slag kan vara att föredra när du går på lite tyngre böjar.

Att komma "i form" till beach '10 är kanske inte något att satsa på, här på kolo finns otaliga människor som vigt sitt liv åt träning men anser ändå att dom inte har uppnått sina mål. Att bygga muskler tar tid, och att du "tar kreatin och gainer" är väldigt irrelevant. Träna ordentligt, vila, och ät så kommer resultaten komma.

Kika gärna igenom alla stickies på forumet, där kan du lära dig oerhört mycket. Lycka till!

okej okej. tack så mycket. har inte hunnit köpa en bra bänk till hemmet än men finns det möjlighet att köra t.ex bänkpress utan en träningsbänk? något annat bra i hemmet man kan använda.
Dom här övningarna du skriver är det övningar som man kan göra i hemmet med en skivstång utan t.ex. gummiband och allt annat som behövs för vissa övningar
Gammal 2010-05-08, 11:21   #11
Fredrik_S
Registered User

Fredrik_Ss avatar

Reg.datum: Nov 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Christyle Visa inlägg
Du kanske borde träna på gym istället o satsa på Beach 11?
Lite väl snart även det, Beach 2014-15 nånting, den muskulära mognaden tar tid och att få fin massa över hela kroppen. Destuom tar det ofta lång tid innan man lyckas få till bra träningsupplägg och lär sig träna på ett bra sätt. Men det beror ju lite på vad man anser är optimal beachform också...
Gammal 2010-05-08, 11:52   #12
Christyle
Registered User

Christyles avatar

Reg.datum: Mar 2009
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik_S Visa inlägg
Lite väl snart även det, Beach 2014-15 nånting, den muskulära mognaden tar tid och att få fin massa över hela kroppen. Destuom tar det ofta lång tid innan man lyckas få till bra träningsupplägg och lär sig träna på ett bra sätt. Men det beror ju lite på vad man anser är optimal beachform också...
Som TS förklarade så lät det mer som att han redan hade lite muskler men fortfarande smal & ville bli större till sommaren vilket inte han nu kommer att hinna med. Däremot hinner han bulka upp sig & deffa ner sig till en bra beach form sommaren 2011.

inte behöver han vänta tills beach 2014 men jag förstår vad du menade med det

What doesn,t kills you only makes you stronger
Christyle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 12:39   #13
EkarN
Registered User

EkarNs avatar

Reg.datum: Jan 2008
Du hinner inte ens ur startgroparna tills sommarn börjar Satsa mot kommande år ist

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Helt ren, använder inga kosttillskott annat än sprit varje lördag.
EkarN är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 12:40   #14
HulkH
Registered User

HulkHs avatar

Reg.datum: Apr 2010
Satsa på basövningarn om du ska köra hemma
HulkH är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 13:27   #15
toto2009
Registered User

Reg.datum: Sep 2009
Kul och träna marklyft hemma och ba släppa skiten på golvet
toto2009 är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:04.