Aaah, är du diabetiker blir det genast en annan sak! Det skrev du inget om i första inlägget.
Din "lägsta nivå" anpassar sig lite utefter hur du ligger under längre tid. Högt HbA1c och du känner av det låga blodsockret tidigare och vice versa.
Diabetiker rekommenderas att äta lite oftare just för att lättare balansera blodsockret, dock är detta generella rekommendationer och känner du din kropp bra så visst bör du kunna fasta längre tider. Du tar ju (antar jag) ett långtidsverkande insulin (Lantus?) som alltid cirkulerar i blodet just för att hålla blodsockret under kontroll mellan måltiderna.
Prata först och främst med din läkare då han/hon ska vara den som har bäst koll (ihop med dig) på din diabetes!
Kan själv flika in att jag oftast går 7-8h utan mat och mitt blodsocker håller sig stabilt ändå! Det är snarare en fråga om vad du äter. Jag rekommenderar att dra ner på kolhydraterna i kosten då det genast blir såå mycket lättare att kontrollera blodsockret!
PS: Dina fettreserver spelar ingen roll såvida du inte har en egen insulinproduktion och därmed kan utnyttja energin från fettreserverna!