Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-09, 20:32   #1
Cronie
Registered User

Reg.datum: Aug 2009
Deff kontra Bulk

Jag har sökt runt men inte hittat några tillfredställande svar. Just nu börjar min def lida mot sitt slut. Har gått kanon och har gått ner 6 kg på 7 veckor utan att det har vart "jobbigt". Vill ner ett par kilo till, räknar med att landa på - 9 kg på mina 10 veckors def.

MEN nu till frågan, jag vill "bulka", lägga på mig så mycket muskler som möjligt så snabbt som möjligt utan att gå upp för mycket fett..

1. Ska man köra på samma sätt som under def fast tvärt om? Det vill säga ex 750 kcal plus om dagen samt köra 5-6 pass i veckan vilket jag även gjort under deffen

2. Hur ska man i såfall ligga på fördelningen gällande fett, protein och kolhydrater?

3. Några tips på tillskott, jag vill dock inte bli bondgrov med mycket muskler men samtidigt mycket fett

4. Ni fattar säkert frågan, gärna konstruktiva svar, har jag missat trådar där detta avhandlas trots mina sökningar är det bara hänvisa.

5. Jag kör Rage 5 ggr i veckan och har funderat på att börja köra Kreatin, jag kör Ragex2 samt ltd edition, men det står ju inte hur många gram man kommer upp i per portion, är det de 5 gram man "ska" ha om dagen?

Mvh C
Cronie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 20:40   #2
koffein_beroende
Forever Alone

Reg.datum: Aug 2008
Rent spontant så tycker jag att det verkar lite mkt med 750kcal överskott, skulle snarare försöka ligga på 250 kanske.
koffein_beroende är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 20:41   #3
chrilledude
Registered User

chrilledudes avatar

Reg.datum: Sep 2009
Överskott är det som gäller ja, men INTE 750kcal, då lär du lägga på dig en hel del fett. Kanske 200-300 är bra?
Gammal 2010-03-09, 20:44   #4
Cronie
Registered User

Ok, men ska det bara vara proteiner på de extra 200-300 eller hur ska fördelningen vara? Under def kör jag enligt guiden 2 gr protein/kg och 1 gr fett/kilo.
Gammal 2010-03-09, 20:47   #5
koffein_beroende
Forever Alone

Citat:
Ursprungligen postat av Cronie Visa inlägg
Ok, men ska det bara vara proteiner på de extra 200-300 eller hur ska fördelningen vara? Under def kör jag enligt guiden 2 gr protein/kg och 1 gr fett/kilo.
Det låter bra, jag skulle dock höja proteinintaget till 3g/kg sen bara fylla ut med kolhydrater.

Det enda tillskottet jag skulle rekommendera är möjligtvis protein, eaa före och efter träning.

Senast redigerad av koffein_beroende den 2010-03-09 klockan 20:53.
Gammal 2010-03-09, 21:03   #6
Cronie
Registered User

Jag kör Whey-80 idag, tack för svaren. Måste tyvärr ställa en korkad fråga, vad är eaa?

Inte börja med Gainer eller?
Gammal 2010-03-09, 21:12   #7
koffein_beroende
Forever Alone

Okej, http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561

Gainer låter onödigt om du kan få i dig tillräckligt med energi från mat. Är oftast massor med socker i gainers.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:20.