Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-12, 10:15   #1
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Reg.datum: Jun 2003
Observe and Report

Observe and Report, nothing else is in our contract.

vad tycker ni?
Gammal 2010-02-12, 10:23   #2
joko
Registered User

Reg.datum: Aug 2005
Min spontana reaktion är att man måste ha nån typ av störning om man kan stå så nära och inte reagera alls. (jag har inga hörlurar så jag hör tyvärr inte vad de säger, jag går bara på vad jag ser)
joko är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 10:26   #3
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Hon gick till säkerhetsvakterna med hopp om lite säkerhet men icke.
Gammal 2010-02-12, 10:28   #4
Bite
Endast Bite på kolo

Reg.datum: Aug 2004
Så jävla ryggradslöst att inte ingripa. Men det är väl av rädsla för en cap in they ass och kanske i viss mån även för juridisk efterspel om de överträder sina befogenheter i jobbet. Man frågar sig, som de också gör i klippet, vad fan som är vitsen med att ha dem där om de inte får ingripa alls. Det finns ju kameror som ser det mesta ändå, och normalt funtade människor behöver knappast någon "vakt" i reflexväst för att avhålla sig från att spöa skiten ur sina medmänniskor.
Bite är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 10:56   #5
Menigar
Registered User

Menigars avatar

Tycker det är minst lika pissigt av kvinnan i grön tröja i videon som står och gnäller att inte att göra något. Aw, buhu. Jag är kvinna.
Men visst skrämmande att ingen gör något.

Som de säger i klippet, de får inte betalt för att ingripa, alltså är de lika ansvariga som de "civila" i närheten. Fast det är väl fel av bussbolaget att utge sig för att ha säkerhetsvakter när de uppenbarligen inte har det.
Gammal 2010-02-12, 11:07   #6
spoonchest
Registered User

spoonchests avatar

Reg.datum: Jun 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Menigar Visa inlägg
Tycker det är minst lika pissigt av kvinnan i grön tröja i videon som står och gnäller att inte att göra något. Aw, buhu. Jag är kvinna.
+1.
"Jag stod där och såg på och tänkte: varför är det ingen som gör något?!"
spoonchest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 11:12   #7
Loke
Registered User

Lokes avatar

Reg.datum: Jun 2004
Tja, jag vet ju av erfarenhet både att jag skulle reagerat annorlunda än vakterna, OCH att de flesta inte skulle ha gjort det. Vakterna agerade ju precis som dom blivit tillsagda dessutom.

Jag älskar speciellt hur det hycklande vittnet säger "I was just thinking 'do something, do something!'". Hon, till skillnad från vakterna, riskerade ju inte att bli av med jobbet.

Om ett slagsmål pågår och de närmsta personerna inte dyker in så kommer ingen annan heller göra det. Det är lite som om man kommer till en dörr där många väntar, risken är att man själv börjar vänta utan att ens känna på dörren. Flockinstinkter krockar med modern civilisation. Så det är inte våldet i sig man är rädd för, utan det sociala brottet att gå emot gruppen.
Gammal 2010-02-12, 11:14   #8
Kischen
Äger Strikt!

Kischens avatar

Reg.datum: Jun 2007
Så oerhört fegt att sparka någon som ligger ner, jävla kräk.
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 11:17   #9
davve
Registered User

Reg.datum: Aug 2002
Citat:
Ursprungligen postat av Menigar Visa inlägg
Satt inte hon på en buss dock? Tyckte det lät som det.

Oavsett så är det ju ett jävla skämt att ha "vakter" som beordrade att inte ingripa.
davve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 11:21   #10
Menigar
Registered User

Menigars avatar

Ah, ja. Det gjorde hon. Missade det.

Iofs hört att det finns dörrar på bussar nu för tiden om man vill gå av eller på. Fast jäkligt jobbigt att behöva vänta på en ny förstås.
Gammal 2010-02-12, 11:24   #11
Kwon
<Walking Apocalypse>

Kwons avatar

Oavsett titel/befattning (security/gatusopare/it-admin/försäljare/lärare/kassapersonal etc), så skulle det kännas svårt för mig att kunna se någon attackera någon liggande (speciellt en tjej) så nära en. (Precis bredvid en!).

Jobbigt, jobbigt.
Gammal 2010-02-12, 11:29   #12
Jens.Andersson
Registered User

Jens.Anderssons avatar

Reg.datum: Aug 2008
Man får ju tänka med på att dem var 10 stycken. 8 av dem killar, så man kan ju förstå med om vakterna blev lite passiva med att börja hålla fast och ingripa. Det är jävligt lätt att vara hjälte på internet men helt annorlunda när man står 3 st framför 10 pers. Men samtidigt så kan man ju tycka att de ska kolla hur tjejen mår. Verkar helt oberörda när hon ligger där medvetslös.
Jens.Andersson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-12, 11:29   #13
spoonchest
Registered User

spoonchests avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Loke Visa inlägg
Om ett slagsmål pågår och de närmsta personerna inte dyker in så kommer ingen annan heller göra det. Det är lite som om man kommer till en dörr där många väntar, risken är att man själv börjar vänta utan att ens känna på dörren. Flockinstinkter krockar med modern civilisation. Så det är inte våldet i sig man är rädd för, utan det sociala brottet att gå emot gruppen.
Jepp. de flesta i en sån situation kollar av vad alla andra gör innan de ingriper.
Rätt intressant, egentligen. Har de ingen självbevarelsedrift öht?
Gammal 2010-02-12, 11:31   #14
spoonchest
Registered User

spoonchests avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Jens.Andersson Visa inlägg
Man får ju tänka med på att dem var 10 stycken. 8 av dem killar, så man kan ju förstå med om vakterna blev lite passiva med att börja hålla fast och ingripa. Det är jävligt lätt att vara hjälte på internet men helt annorlunda när man står 3 st framför 10 pers. Men samtidigt så kan man ju tycka att de ska kolla hur tjejen mår. Verkar helt oberörda när hon ligger där medvetslös.
Ett gäng femtonåringar. Riv i ordentligt, så behöver man inte ens gå till våldsanvändning.
Gammal 2010-02-12, 11:49   #15
Tonto
Banned User

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av spoonchest Visa inlägg
Ett gäng femtonåringar. Riv i ordentligt, så behöver man inte ens gå till våldsanvändning.
som nämnt i inlägget du citera, lätt att vara stor på internet. Dom kan alla be packin' heat for all I know. Eller kanske dina biceps och pecs stoppar pistolkulor?
Tonto är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:14.