Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-02-06, 03:00   #1
Jägermeister
Registered User

Jägermeisters avatar

Reg.datum: Aug 2004
kombinerande av måltider under IF....

Jag kör enligt IF-upplägg och äter ung. samma saker varje dag. De stora grejerna är:

Ägg, Mjölk, Kyckling, Grönsaker( Brocolli, Morötter, Paprika, Lök), Frukt (Apelsin, Kiwi, Banan), Nötter (oftast jordnötter), Kvarg

Min fråga är nu hur man ska försöka kombinera dessa på ett smart sätt i ung. tre måltider (behöver absolut inte vara superoptimalt, men om det är nått spec. man bör tänka på så att man inte får brist på något).

Såsom det ser ut idag äter jag en äggmåltid som består av omelett eller "äggpannkakor" samt någon frukt eller grönsaker. Sedan kycklingwok bestående av ovannämnda grönsaker, kycklingen samt jordnötterna. Sedan ätes ytterliggare ett mål bestående av kvarg och resterande frukt.

P.S äter även omega3-kapslar varje dag, men är detta nog för att inte behöva äta fisk (eftersom jag är student och lax och annan fet fisk är dyr )?
Jägermeister är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 10:25   #2
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
Du behöver inte tänka på något med dina måltider om de ingredienserna är det enda du äter. Proteinet är fullvärdigt, och om du faktiskt saknar något i den maten (ev. järn?) spelar det ingen roll hur du kombinerar dem.

(strömming/sill är billigt, förresten)
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:11.