2010-01-29, 16:32
|
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2010
|
Hur mycket/lite fett?
Hej på Er
Jag har tränat på gym i 4 månader minst två pass i veckan och lirar bandy minst ett pass i veckan. I första hand vill jag bli av med mitt "hull" sen är det givetvis kul att det börjar ge resultat på musklerna. Min fråga är hur pass man skall utesluta fett eller ej i sin kost när man i första hand vill gå ner i vikt?
Jag käkar så här:
7,00 Protein drink Whey-80
9,00 Havregrynsgröt med bär
12,00 Lunch med "protein" & "kolhydrater" och sallad (ej sås)
15,00 Protein drink Whey-80
18,00 Middag med "protein" & "kolhydrater" och sallad (ej sås)
PLUS Protein drink Whey-80 & banan efter varje träningstillfälle. (tränar alltid efter 20,00)
Tacksam för lite vägledning!
|
|
|
2010-01-29, 16:35
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2006
|
Nej det ska man verkligen inte. Du blir givetvis inte fet av fett.
Att skära ner på fettet som ett led i att reducera det totala kaloriintaget är ju EN väg att gå men att försöka UTESLUTA fett är direkt ohälsosamt. Och inte sällan leder det till en okontrollerbar aptit dessutom.
Din kost förefaller horribel tyvärr.
|
|
|
2010-01-29, 16:44
|
|
Registered User
|
Har ni ett enkelt exempel på hur jag kan komplettera min "meny"?
|
|
|
2010-01-29, 18:27
|
|
Registered User
Reg.datum: Apr 2008
|
Börja med att inkludera livsmedel med större delen av näringsbasen:
Ägg, mjölk, fisk (gärna fet), kött/fågel, grönsaker.
Du behöver inte utesluta någonting men det kan vara en god idé att basera sitt intag på oraffinerade livsmedel.
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew
Jag har haft internet i 15år, mina krav för onanerande går upp avsevärt för varje år. Jag har passerat den ålder då jag kunde onanera till Mtv och inkorrekt fakta.
|
|
|
|
2010-01-29, 19:40
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av holme74
Har ni ett enkelt exempel på hur jag kan komplettera min "meny"?
|
Kolla veckomatsedlarna för din lokala grundskola.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-01-29, 20:06
|
|
Hottie!
Reg.datum: Feb 2006
|
Jag förstår inte varför ni är så oerhört kritiska till TS kost utan att ens fråga vad "kolhydrater", "Protein" och "sallad" innebär. Är det typ råris, kyckling, broccoli och morötter så har iallafall jag inte nån större kritik.
Över lag tycker jag att du ska fokusera på att äta mycket grönsaker och frukt, utesluta skräpmat som godis, chips osv. Fett är väldigt energitätt och därför kan det vara en bra ide att inte inta några större mängder av detta, själv äter jag hellre nötter, avocado och om jag ätit fisk hade jag gärna ätit fet fisk, hellre än smör, olja och grädde typ.
Sen är det rätt avgörande hur mycket man äter. Om du vill gå ner i vikt tycker jag det brukar klokt att göra ett litet "ryck" och väga och registrera sin kost (tex på dumbbell.se) under en period, samt försöka få in så mycket vardagsmotion som möjligt. Långpromenader är inte att underskatta.
|
|
|
2010-01-29, 20:26
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Fed up
Jag förstår inte varför ni är så oerhört kritiska till TS kost utan att ens fråga vad "kolhydrater", "Protein" och "sallad" innebär.
|
För att det är en dålig kost oavsett om den är närmast fettfri. Om det t.ex. är torsk och potatis och spenat så är ju det bra livsmedel men är kosten närmast fettfri är den så extremt obalanserad att den är dålig helt enkelt.
Valet av en mager diet är en sak men att eftersträva så lite fett som bara möjligt är något helt annat.
|
|
|
2010-01-29, 22:13
|
|
Registered User
|
Som ganska ny i ämnet inser jag att min miss i att bara skriva "proteiner" & "kolhydrater", när jag skrivit protein så menar jag allt från lax till fläskkotletter och proteiner är allt från potatis till fullkornsris. I min sallad är det allt från avokado till tomat. Är detta mer OK?
|
|
|
2010-01-29, 22:26
|
|
Registered User
|
Missade att det blir mycket broccoli, blomkol och morötter.
|
|
|
2010-01-29, 23:02
|
|
Registered User
Reg.datum: May 2005
|
Citat:
Som ganska ny i ämnet inser jag att min miss i att bara skriva "proteiner" & "kolhydrater", när jag skrivit protein så menar jag allt från lax till fläskkotletter och proteiner är allt från potatis till fullkornsris. I min sallad är det allt från avokado till tomat. Är detta mer OK?
|
Ja det låter bättre med den nya informationen eftersom det dök upp en del källor till fett där.
1 ägg till på det så kompletterar det nog upp fettprofilen rätt bra.
|
C4L
|
|
|
2010-01-30, 08:52
|
|
Registered User
|
Citat:
|
Citat:
Missade att det blir mycket broccoli, blomkol och morötter.
|
Plötsligt blir det en helt annan sak, en helt ny kost i princip.
Fettkällor:
http://traningslara.se/blogg/om-matt...ttet-i-kosten/
Grönsaker:
http://traningslara.se/blogg/tips-fo...-av-gronsaker/
|
|
|
2010-01-30, 11:18
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2008
|
Sluta med kolhydraterna och öka på fettet
|
2010-01-30, 17:31
|
|
Banned User
Reg.datum: May 2003
|
Maten är bra. Så bra faktiskt att du kanske skulle fundera på att öka träningsmängden.
|
|
|
2010-02-01, 01:17
|
|
Hottie!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie Vedder
|
Ja, alltså, skillnaden vi gjorde var nog att jag adderade det där i migg huvud. De flesta människor steker sitt "protein" (aka kött för de flesta) i nån form av fett och mkt kött/fisk innehåller fett också. Jag bara utgick från att det fanns en del fett där, även om personen i fråga försökte begränsa det.
|
|
|
2010-02-01, 01:50
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2009
|
"bandy", menar innebandy?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:14.
|

|