Hos många grönsaker, exvis morötter, ökar biotillgängligheten av näringsämnen och vitaminer. Hos morötter blir Beta-karotenet mer tillgängligt för upptag.
Tror detta har diskuterats tidigare...
EDIT: Biotillgängligheten ökar alltså vid kokning, glömde några ord där...
Senast redigerad av Ozz den 2003-09-17 klockan 22:26.
Originally posted by kharon Ju snabbare du får grönsakerna uppvärmda desto mer vitaminer&stuff finns kvar.
Edit: Att använda vattnet från kokta grönsaker till protteshaken skulle nog få mig att spy. Lite i samma klass som rymdrattans kattmatsfunderingar...
höhö så illa skulle det nog inte smaka.... jag har haft funderingar runt hundmat o så... du vet torrfoder om det kan va nåt o köra i en mixer och sen blanda med lite mjölk o så
Haha, som i den där reklamen som gick för länge sen.. ngt i stil med: "Ni tjejer tror det är jobbigt att ha mens.. då skulle ni bara veta hur det är för oss killar att vara riktigt jävla förkylda" o så sitter en snubbe o luktar i nån skål med en handduk över huvudet
Originally posted by perarvid Haha, som i den där reklamen som gick för länge sen.. ngt i stil med: "Ni tjejer tror det är jobbigt att ha mens.. då skulle ni bara veta hur det är för oss killar att vara riktigt jävla förkylda" o så sitter en snubbe o luktar i nån skål med en handduk över huvudet
Den reklamen är kung! Fy tusan vad jag skrattade första gången jag såg den. Han såg ut som om han menade det också. Och så den där fjolliga nysningen.