2010-01-06, 14:34
|
|
Sponsored by OLW
Reg.datum: Oct 2009
|
Googles Nexus one
nå va tror ni om googles nya mobiltelefon som kommer ut till våren. Kommer den att vara bättre än iphone? sälja bättre? vara snabbare? ha bilder på jensefisken? koka kaffe? känna igen kwon på stan?
någon som kommer skaffa en?
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...on_4042177.svd
obs: BAM BABY
|
2010-01-06, 14:43
|
|
Vrickad & älskvard
Reg.datum: Oct 2008
|
Det är en schysst Android-lur, men jag vet inte om den är värd pengarna. Å andra sidan är det en anledning att börja hacka.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-01-06, 14:43
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Den har ju Android, så spela på den lär man inte kunna göra i så stor utsträckning. Sen är det ju samma telefon som HTC Bravo/Passion, en av dom.
1ghz snapdragon och Android 2.1 (2.0?) lär flyta på bra iaf. Bättre än Iphone, det går inte att jämföra, två olika operativsystem och det finns mycket mer grejor till Iphonen.
Jag funderar på en Nexus, eller HTCn som är samma eller Acer Liquid. Det som kommer skilja HTCn och Nexus är väl medföljande program antar jag.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2010-01-06, 14:47
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2009
|
Google lär väl inte släpa med att uppdatera sina telefoner till senaste Android versionen som HTC gör.
|
|
|
2010-01-06, 14:47
|
|
Vrickad & älskvard
|
Skillnaden är att Android verkar öppnare.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
|
|
|
2010-01-06, 15:01
|
|
Tränar inga zoner!
Reg.datum: Jan 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Den har ju Android, så spela på den lär man inte kunna göra i så stor utsträckning. Sen är det ju samma telefon som HTC Bravo/Passion, en av dom.
1ghz snapdragon och Android 2.1 (2.0?) lär flyta på bra iaf. Bättre än Iphone, det går inte att jämföra, två olika operativsystem och det finns mycket mer grejor till Iphonen.
Jag funderar på en Nexus, eller HTCn som är samma eller Acer Liquid. Det som kommer skilja HTCn och Nexus är väl medföljande program antar jag.
|
Såg en video igår, vill minnas att det var engadget, som visade när de öppnade en hemsida på de 2 enheterna sida vid sida. Iphonen var ungefär dubbelt så snabb, det var löjlig skillnad. Även när de scrollade i hemsidan så gick det inte att jämföra, nexusen hackade så det stod härliga till.
2010-01-06, 15:08
|
|
Maaaaaaat!
|
Citat:
Ursprungligen postat av ante
Såg en video igår, vill minnas att det var engadget, som visade när de öppnade en hemsida på de 2 enheterna sida vid sida. Iphonen var ungefär dubbelt så snabb, det var löjlig skillnad. Även när de scrollade i hemsidan så gick det inte att jämföra, nexusen hackade så det stod härliga till.
|
Tror det kan vara så i början, kollar du Liquiden och Iphonen så ser det ut att flyta på ganska likvärdigt. Det finns ju en annan webbläsare än "standard" till Android som tydligen ska vara the shit också, frågan är ifall de använde den.
"Ingen"
|
|
|
|
2010-01-06, 15:18
|
|
Absolutist
Reg.datum: Jun 2006
|
Vad kommer den kosta då?
|
|
|
2010-01-06, 15:21
|
|
man vänjer sig
Reg.datum: Aug 2005
|
Citat:
Ursprungligen postat av ante
|
Det är inte så konstigt när de öppnar en sida med massa flash på. Flash KAN inte ens en iphone ladda men det gör de andra två android telefonerna.. Det är varför iphonen laddade snabbare.. Samma sak med scrollningen tror jag, flash är krävande. Om de ska jämföra laddningstider bör de göra det på lika villkor och det gjorde inte engadget..
|
|
|
2010-01-06, 15:54
|
|
Maaaaaaat!
|
Låt mig gissa, killen som gör recensionen har en Iphone! Snacka om oengagerad. Dock hackar det lite för mycket för min smak, men har hört att man ska kunna slå av endel saker för bättre flyt.
"Ingen"
|
|
|
|
2010-01-17, 19:41
|
|
Maaaaaaat!
|
"Ingen"
|
|
|
|
2010-02-27, 22:20
|
|
Maaaaaaat!
|
Den här tråden förtjänar en bump!
Har nu skaffat en, grym mobil. Google har lite kvar att göra, uppdateringar skall vara påväg.
Vilka här på brädan sitter på en Nexus one? Har iaf sett två eller tre.
"Ingen"
|
|
|
|
2010-02-27, 22:21
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson81
nå va tror ni om googles nya mobiltelefon som kommer ut till våren. Kommer den att vara bättre än iphone? sälja bättre? vara snabbare? ha bilder på jensefisken? koka kaffe? känna igen kwon på stan?
någon som kommer skaffa en?
|
Om alla dessa funktioner du beskriver ingår så blir det nog ett inköp!
BAM BABY!
|
|
|
2010-02-27, 22:33
|
|
Vrickad & älskvard
|
Dreas, varifrån skaffade du den?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:45.
|

|