2010-01-05, 22:48
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2005
|
Välgörenhet - pengarna går inte fram
Många som jobbar för välgörenhet idetta fall Postkodlotteriets V.D. tjänar miljoner!! Deras V.D. ligger på 5,7 milj. -08.
Svenska Postkodlotteriet står fullt bakom honom och anser attt "han är värd" denna summa. Skulle för övrigt räcka till 2375 fadderbarn.
http://www.aftonbladet.se/nojesblade...icle6381982.ab
Ex. tjänar Rädda Barnens generalsek. i Sverige 77oookr /mån.
Är sådana löner rimliga i välgörenhetsorganisationer?
|
|
|
2010-01-05, 22:51
|
|
Registered User
Reg.datum: Nov 2009
|
Tycker jag verkligen inte att det är. Välgörenhet handlar väl om att så mycket pengar som möjlighet ska gå till just välgörenhet och inte till en superfet jävla lön åt den som organiserar skiten. Menar ju inte att han ska leva på svältgränsen men 5,7 mille per år är ju inte småpotatis i Sverige direkt..
|
2010-01-05, 22:52
|
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2008
|
Finns väl ingen som kan ha trott att postkodlotteriet är välgörenhet?
|
|
|
2010-01-05, 22:53
|
|
resU deretsigeR
Reg.datum: Mar 2009
|
Vill man ha duktigt folk i får man betala för det. Folk får väl skita i att betala till organisationer med högt betalda chefer om dom nu tycker det är fel.
Ursprungligen postat av Sniggel
Brudarna var inte värt våldtäkten
|
|
|
|
2010-01-05, 22:56
|
|
Way of the ape
Reg.datum: Oct 2001
|
tyvärr är det likadant nästan äverallt, inklusive det vuxendagis som delar ut svenskt bistånd
det äcklar mig
|
|
|
2010-01-05, 22:59
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av kjell33
Finns väl ingen som kan ha trott att postkodlotteriet är välgörenhet?
|
Det finns folk som gått på detta;
http://www.postkodlotteriet.se/Vlgrenhet.htm
|
|
|
2010-01-05, 23:00
|
|
Reg.datum: Apr 2004
|
– Ersättningen belastar varken det svenska postkodlotteriets resultat eller vårt bidrag till svensk välgörenhet, vilket var ett krav från mig när jag klev på 2005, säger Niclas Kjellström-Matseke till Dagens industri.
|
|
|
2010-01-05, 23:01
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av David Brent
Vill man ha duktigt folk i får man betala för det. Folk får väl skita i att betala till organisationer med högt betalda chefer om dom nu tycker det är fel.
|
Självklart. Men handen på hjärtat så är det väl ingen som kollar upp detta innan? Man använder stackars svältande barn för att själva tjäna pengar, folks hjärtan brister när de ser ett tårögt barn med uppsvälld mage, och ger dem hundra kronor. Organisationen säger att bara 100 kr gör skillnad. Men om man ska vända kronor och ören, så kan vd sänka sin lön med några miljoner så skulle tiotusentals barn få gå skolan. Är inte detta hyckleri?
|
|
|
2010-01-05, 23:14
|
|
Registered User
Reg.datum: Aug 2002
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
– Ersättningen belastar varken det svenska postkodlotteriets resultat eller vårt bidrag till svensk välgörenhet, vilket var ett krav från mig när jag klev på 2005, säger Niclas Kjellström-Matseke till Dagens industri.
|
Nja, men postkodlotteriet i Sverige betalar ju någon form av ersättning till de som äger rättigheterna.
|
|
|
2010-01-05, 23:15
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2004
|
Citat:
Ursprungligen postat av Trance
|
Så hans lön står på ett annat papper? Jamen dåså!
Inte för att jag bryr mig om sakfrågan, men den där bortförklaringen kan väl knappast fungera på någon annan än insnöade ekonomer.
|
2010-01-06, 00:05
|
|
En påse med mos.
Reg.datum: Feb 2006
|
Jag har fadderbarn via en stor organisation nu, men jag planerar att börja betala till en nära väns mor som startat ett barnhem i afrika istället, då vet jag att verkligen 100% av pengarna kommer dit de ska.
Kul att se foton med henne tillsammans med barn som bär de kläder jag redan skänkt också
|
|
|
|
2010-01-06, 00:09
|
|
Banned User
Reg.datum: Aug 2006
|
Citat:
Ursprungligen postat av G_lund
Jag har fadderbarn via en stor organisation nu, men jag planerar att börja betala till en nära väns mor som startat ett barnhem i afrika istället, då vet jag att verkligen 100% av pengarna kommer dit de ska.
Kul att se foton med henne tillsammans med barn som bär de kläder jag redan skänkt också 
|
Jag hade en fadderschimpans när jag var typ 10.Jag fick hem foton med jämna mellanrum.Förövrigt är det så mycket bs med all välgörenhe...
|
|
|
2010-01-06, 00:28
|
|
<Walking Apocalypse>
Reg.datum: Jun 2003
|
Någon som kört Postkodslotteriet?
Detta har hänt
22 november Aftonbladet avslöjar kuppen mot tittartävlingen. Samma personer vinner 20 000 kronor vecka efter vecka. Två män i Stockholm har vunnit tio gånger vardera. TV 4 mörkar detta genom att bara publicera en vinnare i taget. Tidigare låg vinnarlistor för hela året ute på nätet.
23 november Full läsar- och tittarstorm efter Aftonbladets avslöjande. TV 4 publicerar veckans två vinnare på sin hemsida. En av dessa är 49-åringen från Stockholm som vinner för femte gången på fem veckor. Vecka 43 vann han både fredag och lördag.
24 november Efter krismöte beslutar TV 4 och Postkodlotteriet att ändra reglerna. Det ska bara gå att ringa in och tävla under programtiden.
– Vi måste återvinna trovärdigheten, säger TV 4:s programchef Fredrik Arefalk.
26 november TV 4 och Postkodlotteriet inför en vinnarjury som ska hindra kupper mot tävlingen.
När förra helgens vinnare publicerades två dagar efter Aftonbladets avslöjande visade det sig att 49-åringen som vunnit tio gånger – vunnit igen.
Det var femte gången han vann 20 000 kronor på fem veckor.
|
|
|
2010-01-06, 00:37
|
|
Starlight Destroyer
Reg.datum: Apr 2006
|
Ett gäng bildar ett företag/program som ska jobba för att pengar ska gå till välgörenhet, företaget/programmet går bra, de i toppen tjänar hyfsat stora pengar på det. Pengar går till välgörenhet.
Jag ser inte problemet, faktiskt.
|
|
|
2010-01-06, 00:55
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Kwon
Någon som kört Postkodslotteriet?
Detta har hänt
22 november Aftonbladet avslöjar kuppen mot tittartävlingen. Samma personer vinner 20 000 kronor vecka efter vecka. Två män i Stockholm har vunnit tio gånger vardera. TV 4 mörkar detta genom att bara publicera en vinnare i taget. Tidigare låg vinnarlistor för hela året ute på nätet.
23 november Full läsar- och tittarstorm efter Aftonbladets avslöjande. TV 4 publicerar veckans två vinnare på sin hemsida. En av dessa är 49-åringen från Stockholm som vinner för femte gången på fem veckor. Vecka 43 vann han både fredag och lördag.
24 november Efter krismöte beslutar TV 4 och Postkodlotteriet att ändra reglerna. Det ska bara gå att ringa in och tävla under programtiden.
– Vi måste återvinna trovärdigheten, säger TV 4:s programchef Fredrik Arefalk.
26 november TV 4 och Postkodlotteriet inför en vinnarjury som ska hindra kupper mot tävlingen.
När förra helgens vinnare publicerades två dagar efter Aftonbladets avslöjande visade det sig att 49-åringen som vunnit tio gånger – vunnit igen.
Det var femte gången han vann 20 000 kronor på fem veckor.
|
Wtf
|
Citat:
Ursprungligen postat av xodd
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:16.
|

|