2009-10-28, 00:29
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Oct 2007
|
Dags att rannsaka sig!
Eftersom att flera nu på forumet verkar tycka att jag uppför mig väldigt illa och har en dålig attityd tänkte jag i denna tråd be om konkreta tips för att råda bot på det hela då jag inte har för avsikt att uppfattas som en sådan person (är inte en sådan person överhuvudtaget i det verkligen livet).
Jag har alltid trott att jag varit en hjälpsam och ödmjuk medlem som alltid försökt vara till lags för forumets medlemmar genom att skriva adekvata svar, svara på PM och skriva intressanta trådar.
Självklart har det ibland slunkit ur en och annan svordom och dum kommentar men jag trodde inte att jag uppfattades såhär och då är det dags att agera och rannsaka sig själv.
Citat:
|
Ursprungligen postat av burre
Du kanske inte märker det själv men det mesta du skriver har en rätt dryg och allvetande underton. Av samma anledning är det du som får flest mothugg på forumet.
|
Tacksam för "hjälp"
Med vänliga hälsningar Martin
|
|
|
2009-10-28, 00:33
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2009
|
Citat:
Ursprungligen postat av Martin Löwgren
Eftersom att flera nu på forumet verkar tycka att jag uppför mig väldigt illa och har en dålig attityd tänkte jag i denna tråd be om konkreta tips för att råda bot på det hela då jag inte har för avsikt att uppfattas som en sådan person (är inte en sådan person överhuvudtaget i det verkligen livet).
Jag har alltid trott att jag varit en hjälpsam och ödmjuk medlem som alltid försökt vara till lags för forumets medlemmar genom att skriva adekvata svar, svara på PM och skriva intressanta trådar.
Självklart har det ibland slunkit ur en och annan svordom och dum kommentar men jag trodde inte att jag uppfattades såhär och då är det dags att agera och rannsaka sig själv.
Tacksam för "hjälp"
Med vänliga hälsningar Martin
|
Ett tips är väl att läsa igenom texten du skrivit och kolla objektivt på den. Hur hade du uppfattat den om någon skrivit den till dig?
Sen så skriver väl alla något "negativt" någon gång - och då ska man inte vara sen att be om ursäkt.
Det är väl mitt tips.
|
Citat:
Ursprungligen postat av xodd
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
|
|
|
|
2009-10-28, 00:34
|
|
|
Amiga forever
Reg.datum: Feb 2003
|
ska jag vara ärlig så är det här första gången jag har sett nånting utav dej på det här forumet:P,så jag kan inte säga att du har varit otrevlig.
sen såg jag 5000+ post...missat dej rejält:P
|
"Stora tänkare har alltid mött kraftig opposition från mediokra tänkare"
Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information
|
|
|
2009-10-28, 00:35
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel174
Ett tips är väl att läsa igenom texten du skrivit och kolla objektivt på den. Hur hade du uppfattat den om någon skrivit den till dig?
Sen så skriver väl alla något "negativt" någon gång - och då ska man inte vara sen att be om ursäkt.
Det är väl mitt tips. 
|
Klockrent, tack mannen
|
|
|
2009-10-28, 00:38
|
|
|
DC disciple
Reg.datum: Sep 2003
|
löwgren, gå och lägg dig för helvete...
jag har för det mesta tyckt att du varit en riktig fjolla, sedan började jag gilla dig bättre, och nu på senaste tiden så är vi nästan riktigt tjenis med varandra.. så postar du detta... vad i helv...
nu ska jag  mig till sömns... fan ta dig..
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
|
|
|
2009-10-28, 00:40
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Klockrent, tack mannen 
|
Sen så måste jag bara skriva att jag faktiskt aldrig uppfattat dig som negativ, men det är väl bra att man alltid strävar efter att vara schysstare? 
|
Citat:
Från att inte förstå vad remissgivande läkare skrev till att sitta och anklaga större delen av Sveriges läkare för att vara okunniga inom loppet av 48 timmar måste vara någon form av rekord i utveckling.
|
|
|
|
2009-10-28, 00:42
|
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Jag tycker inte du har en dryg inställning, visst, dina inlägg vid 2007 och 2008 kunde i perioder kännas lite hetska och allvetande, inget jag stör mig på. Men de som postar lite oftare och får/fick mothugg ifrån dig kanske tycker annat. Det var väl just under de där perioderna du var stensäker på din sak även om mer eller mindre hela trådar sa emot dig, även grejorna med Arne tänker nog folk på, ja, det var då, inget en annan bryr sig om.
Sen är det väl inte alla som är härdade i de djupaste eldarna av Flasback heller, man får lite högre tröskel av att hänga där, men jag tycker då vi haft bra vettiga diskussioner både här och på Flashb, du har alltid varit hjälpsam mot en annan.
Har inte fått fingrarna ur för att ringa runt än, men det kommer ske så fort tentan är avklarad
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2009-10-28, 00:43
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa
löwgren, gå och lägg dig för helvete...
jag har för det mesta tyckt att du varit en riktig fjolla, sedan började jag gilla dig bättre, och nu på senaste tiden så är vi nästan riktigt tjenis med varandra.. så postar du detta... vad i helv...
nu ska jag  mig till sömns... fan ta dig..
|
Haha jag är påväg att lägga mig.
Skapade inte denna tråd för att få sympati, klapp på axeln eller liknande utan för att få konkreta tips så att jag inte uppfattas som en dryg översittare, vilket jag inte är. Du får tycka jag är en fjolla eller älska mig mannen men jag vill inte uppfattas för något jag inte är.
Är det något jag omedvetet gör så vill jag ju såklart veta det.
Mvh
|
|
|
2009-10-28, 00:48
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Jag tycker inte du har en dryg inställning, visst, dina inlägg vid 2007 och 2008 kunde i perioder kännas lite hetska och allvetande, inget jag stör mig på. Men de som postar lite oftare och får/fick mothugg ifrån dig kanske tycker annat. Det var väl just under de där perioderna du var stensäker på din sak även om mer eller mindre hela trådar sa emot dig, även grejorna med Arne tänker nog folk på, ja, det var då, inget en annan bryr sig om.
|
Nej men jag har bara märkt att i dag t ex har jag fått påhopp från 2st moderatorer samt 3st medlemmar och då tyckte jag att det var dags att rannsaka sig själv då jag inte har några problem med sånt.
Sen om det är rätt eller fel att göra sånt i en tråd har jag ingen aning om men jag har inget att dölja och kommer säkert få många värdefulla tips som jag kan dra lärdom av.
Jag vill ju uppfattas på internet som jag uppfattas i det verkligen livet och i det verkliga livet skulle nog ingen känns igen mig på den beskrivningen som jag ger i min trådstart.
Mvh
|
|
|
2009-10-28, 00:55
|
|
|
DC disciple
Reg.datum: Sep 2003
|
Citat:
Nej men jag har bara märkt att i dag t ex har jag fått påhopp från 2st moderatorer samt 3st medlemmar och då tyckte jag att det var dags att rannsaka sig själv då jag inte har några problem med sånt.
Sen om det är rätt eller fel att göra sånt i en tråd har jag ingen aning om men jag har inget att dölja och kommer säkert få många värdefulla tips som jag kan dra lärdom av.
Jag vill ju uppfattas på internet som jag uppfattas i det verkligen livet och i det verkliga livet skulle nog ingen känns igen mig på den beskrivningen som jag ger i min trådstart.
Mvh
|
äh.. seriöst jag tycker du är ok och schysst axon.. så om 2 mods och några medlemmar säger något, varför bryr du dig..?.. alla modsen är inte direkt några som jag gillar... och känslan är förmodligen ömsesidig så what.. så är det... sen medlemmar... påhopp liksom, de flesta är ju knappast lika kunniga som dig så klart de blir lite griniga.. förstår inte varför du bryr dig öht... sortera in sådana människor i idiotfacket så slipper du tänka på dem.. effektivt och enkelt...
summa summarum.. häng inte upp dig på oväsen...
"Fuck you skinny-ass little sissy-boys. I'm huge and brutally strong. I love it, chicks love it, other guys love it. I could effortlessly kill you with one punch.." - Sammich "It's almost like there's more to life than covering yourself in Pam and turpentine and parading in your underwear, isn't there?" - Sammich
|
|
|
2009-10-28, 00:55
|
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Citat:
Mvh
|
Ödmjukhet när man märker att folk säger emot en kanske, i magtråden såg jag inte direkt att du gjorde något fel dock. Men när styrkelyftare börjar säga emot en om ryggen i knäböj och det är en majoritet som säger något, ja då kan man ta sig en tankeställare och kanske fundera lite extra. Men det känns som om detta är saker som du redan tänkt på...
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2009-10-28, 01:00
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Medusa
äh.. seriöst jag tycker du är ok och schysst axon.. så om 2 mods och några medlemmar säger något, varför bryr du dig..?.. alla modsen är inte direkt några som jag gillar... och känslan är förmodligen ömsesidig så what.. så är det... sen medlemmar... påhopp liksom, de flesta är ju knappast lika kunniga som dig så klart de blir lite griniga.. förstår inte varför du bryr dig öht... sortera in sådana människor i idiotfacket så slipper du tänka på dem.. effektivt och enkelt...
summa summarum.. häng inte upp dig på oväsen...
|
Fast det är inte bara 2 moderator och någon enstaka medlem utan faktiskt ganska många och säkert många därtill som inte sagt något men som tycker samma sak som dem så därför tyckte jag det var dags att rannsaka mig själv då jag inte vill upplevas som en dryg, översittande besserwisser.
Det är inget jag kan stå för.
Jag bryr mig att flertalet medlemmar tycker jag har en väldigt dålig attityd då jag inte själv upplever mig ha den och då anser jag det vara bra att få det i konkreta tips vilket jag nu fått.
|
|
|
2009-10-28, 01:01
|
|
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
|
Att vara objektiv när du ger råd, och när dina råd kritiseras, är det bästa rådet jag kan ge dig. Att ha bra med bevis och stor grund för det man säger, så att det inte blir känslo/det-är-rätt-för-att-jag-säger-så- konflikter. Nu vet jag inte om du redan är objektiv, jag har inte läst särskilt mycket av det du har skrivit (sorry ;P) men om du inte är det så är det nog bra ifall du strävar efter att bli så objektiv du kan. Är man inte objektiv hamnar man ofta i näst intill oändliga konflikter.
|
|
|
2009-10-28, 01:02
|
|
|
Registered User
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ödmjukhet när man märker att folk säger emot en kanske, i magtråden såg jag inte direkt att du gjorde något fel dock. Men när styrkelyftare börjar säga emot en om ryggen i knäböj och det är en majoritet som säger något, ja då kan man ta sig en tankeställare och kanske fundera lite extra. Men det känns som om detta är saker som du redan tänkt på...
|
Ska läsa igenom vad jag postar innan jag postar det lite noggranre och granska det lite längre tid
|
|
|
2009-10-28, 01:03
|
|
|
Registered User
|
Att leva efter devisen "Behandla folk som du själv vill bli behandlad" räcker gott och väl. Kommentarer överflödiga.
|
Citat:
|
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:28.
|

|