Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-09-07, 09:16   #1
JJ
Värmdökungen

JJs avatar

Reg.datum: Aug 2001
IP-telefoni

Det är dags att göra sig av med Telias fasta avgifter. Jag har en fiber indragen, så IP-telefoni känns ju givet. Jag behåller gärna mitt gamla nummer. Jag ringer nästan aldrig från den fasta linan utan det är bara våra föräldrar som ringer in på den, så samtalskostnaden är inte så viktig faktiskt. Det ska bara fungera.
Tips?

Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-07, 09:19   #2
Schylander
Registered User

Schylanders avatar

Reg.datum: Sep 2008
Jag jobbar själv på Telia på supporten, och vill väl inte tala illa om dem men jag tycker bredbandstelefonin fungerar till 50%, fast eftersom du har fiber är det oftast stabilare, har du fiberkonverter, inteno eller kör du bara med zyxel modem?
Gammal 2009-09-07, 09:20   #3
mangs
I´m just kidding. Or am I?

mangss avatar

Reg.datum: Oct 2001
Har inga direkta tips men jag tror att det är många som är i din sits. Ringer själv väldigt sällan och så gott som enbart kortare samtal. Hemtelefon känns mer som en service till vänner men framför allt släktingar. SKulle vara skönt att göra av med de fasta kostnaderna.
Gammal 2009-09-07, 09:24   #4
mikaelj
Vrickad & älskvard

mikaeljs avatar

Reg.datum: Oct 2008
MySecretary.net / CellIP.com

29 kr/mån, du får ringa för allt. Koppla in valfri IP-telefonidosa för att ringa med en vanlig telefon, eller ring via datorn. Dosan kan du använda från valfri Internetanslutning. Jag har en Linksys PAP2, väldigt liten & smidig, som jag skulle kunna ta med mig utomlands och ringa lokalsamtal i Sverige med.
Scratch89: Du verkar tro att vi alla blir lite hårda i byxan av att dränka oss i sockerlösning. | stevebc: 85 kg extra i dips? Nu är du skäggstark på riktigt! Karlos: Ditt sista marklyft var något av det coolaste jag sett i styrkelyftsväg live. | camilla: du är en extrem teoretiker och totalt känslokall.
mikaelj är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-09-07, 09:26   #5
JJ
Värmdökungen

JJs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Schylander Visa inlägg
Jag jobbar själv på Telia på supporten, och vill väl inte tala illa om dem men jag tycker bredbandstelefonin fungerar till 50%, fast eftersom du har fiber är det oftast stabilare, har du fiberkonverter, inteno eller kör du bara med zyxel modem?
Fiberkonverter.

Citat:
Ursprungligen postat av mangs Visa inlägg
Har inga direkta tips men jag tror att det är många som är i din sits. Ringer själv väldigt sällan och så gott som enbart kortare samtal. Hemtelefon känns mer som en service till vänner men framför allt släktingar. SKulle vara skönt att göra av med de fasta kostnaderna.
Japp. Ska köra tv, telefoni och bredband via fibern, räknar med att räkna hem investeringen på 3 år. Och då blir kvalitén på allt bättre än det jag har idag, utom möjligtvis telefonin.

En annan dum fråga, har en Siemens S450 DECT telefon. Den är väl några år. Om jag köper en annan DECT telefon och en laddstation till den borde den väl kunna kopplas upp mot min basstation? Eller kan det strula?

Gammal 2009-09-07, 09:31   #6
JJ
Värmdökungen

JJs avatar

Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg

29 kr/mån, du får ringa för allt. Koppla in valfri IP-telefonidosa för att ringa med en vanlig telefon, eller ring via datorn. Dosan kan du använda från valfri Internetanslutning. Jag har en Linksys PAP2, väldigt liten & smidig, som jag skulle kunna ta med mig utomlands och ringa lokalsamtal i Sverige med.
Tack. Dret där med att kunna ringa från utlandet är däremot riktigt intressant eftersom jag tänkte dra till Brasilien en månad i vinter. Någon gång bör man ju höra av sig.

Gammal 2009-09-07, 10:56   #7
Alone_in_the_dark
Registered User

Alone_in_the_darks avatar

Reg.datum: Jan 2009
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg

Använder dem själv funkar klockrent, testat även ringa från Cypern och Grekland (SIP klient i mobilen) funkar lika bra, och att ringa hem från utlandet till svensk taxa är inte helt fel (att jmf vad det kostar att ringa med mobilen)

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Alone_in_the_dark är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:11.