Citat:
Ursprungligen postat av Challenge
Hade väl tänkt mig en budget runt 1000-1500, eventuellt lite dyrare om man skulle få väsentligt mycket bättre grejer då. Främst ska reverb och delay, men det är väl rätt basic antar jag. Vet knappt vad en förstärkarsimulator är för något, som jag fattat det används det främst vid inspelning? Men förklara gärna
Ja det är ju pedalerna man saknar på den du länkade till. Inte för att jag spelar live på scen, men det kan vara skönt att kunna byta med foten och slippa ner och ratta mitt i en låt.
|
För 1000-1500kr får du något rätt bra faktiskt. En förstärkarsimulator... Simulerar olika förstärkare, enkelt sagt

Finns ju en massa olika förstärkare och det dom gör är att helt enkelt "härma" dom här på ett oftast rätt övertygande sätt.
Men du är ju ute efter reverb/delay, då kommer du antagligen vilja ha lite chorus, flanger, phaser och sånt... Mitt tips i såna här fall är att skita i att köpa i Sverige och beställa från Tyskland, typ
www.thomann.se,
www.musicstorekoeln.de,
www.musik-produktiv.de
Dom här har jag beställt ifrån och dom är grymma! Billigare (ofast) än i Sverige, schysst fraktpris och oftast mycket mer att välja mellan.
Ska du köpa den där V-Ampgrejen skulle jag nästan säga att du ska köpa en Line 6 PODII, dom hittar du för 1500 spänn nya idag, så max en tusing beggad, sen är det bara att köpa till någon billig fotomkopplare som fungerar. Den kan du också använda live om du så vill.