Nu är det såhär att jag krockade här om dagen på en parkeringsplats.
Är medveten om att det mitt fel till en del.
Men jag tycker själv att det inte bara var mitt fel! Och undrar om det är någon som håller med mig? Sen också vad det kan bli för följder, då jag är inne på prövotiden fortfarande..
Så här gick det iaf till:
klockan vart runt 21:30. Jag, tjejen och en polare hade varit inne på affären och handlat lite. Vi går ut sätter oss i bilen. Vi små pratar lite medan jag startar bilen och noga kollar så det inte finns någon inkommande bil till höger om mig. ( Och det gör det inte så vitt jag kan se! inte ens på långt håll!! ) Så vrider jag huvudet åt vänster och kollar så det är fritt att åka, och samtidigt som jag petar i ettans växel och sakta börjar glida i körriktningen (Som är fullt rattutslag åt höger ginandes över parkeringsrutan då det inte är någon parkerad bil där) Ungefär precis när jag kommer med blicken rakt fram så smäller vi!!
Jag halft chokad över vafan han gör framför mig, så kliver jag ur bilen medans han gapar och skriker klättrande genom bilen för att ta sig ut genom passagerar dörren. Han börjar gapa och skrika på mig och uppträder hotfullt (trodde jag skulle få en smäll) vilket resulterar i att jag blir förbannad och sliter och slänger för att hitta skadepapperna han skrek och fråga om jag hade.. Han uppmärksammar nog att jag blir förbannad och tjejen som står och säger att jag ska lugna mig. och på så vis så lugnar han ner sig en aning och föröker vara lite trevlig ist..
När jag väl fått fram dom och han lugnat sig och jag är sur satan så vill han att vi backar undan för att han ska kunna parkera, springa in och handla innan affären stänger. och sedan vill han att vi åker hem till han eftersom han bor i närheten för att fylla i papperna. Jag som är halft ovetande om hur man ska reda ut såna här situationer åker med hem till han där vi fyller i papper osv.. När vi fyller i papperna tar han kommandot och fyller i! Det fanns två vittnen i min bil vilket han är väl medveten om men när jag kommer hem så ser jag att han inte fyllt i där! Och inte heller påpekat att jag ska göra det! Jag har fan aldrig sett ett sådant papper! Och jag var förvirrad,stressad, upp jagad (u name it) över hans beteende och situationen. Inte nog med det så kommer ju hans fru ut och gormar och har sig om att jag förstört hennes dröm bil osv (det var en gammal skit bil!) min bil är också förstörd, ser det ut som jag bryr mig mer om deras? NEJ
aja iaf så tyckte han att det var helt var mitt fel! Jag ställde lite frågor angående hans hastighet osv, Han uppgav att det gått runt en 20Km/h. Tror dock den var högre än så, då han kom så fort! och att han sa att hans framvagn blivit sned, och det var minst en meter bucklor och repor på hans bil. Själv var jag knappt uppe i 5km/h och han bromsa och lägga i friläge i kollisions ögonblicket!
Slänger upp en bild för att visa ungefär hur det såg ut:
dom två personerna i min bil är överrens om att han kom sneddades över parkeringen i en ganska hög fart, färdandes på vänster sida ist för höger halva av vägen!
Beklagar om det är lite stav fel och konstigt formulerade meningar i texten