Citat:
Ursprungligen postat av Lövbiffen
Den blonda tjejen i fråga är en vän till mig och grejen är den att hon inte bor där hos sin morsa, hennes morsa har nämligen vissa psykiska problem.
"Blondinen" va bara med o hjälpte sin gamla mor när programmet skulle spelas in.
Tror det är svårt att hitta personer som inte har några psykiska problem som samlat på sig så mycket skräp.
|
Ok, jo det förstod man nästan. Det är nog som du säger att det säkert finns problem hos de andra deltagarna också, men det är ju inte alltid de syns, och kommer det fram kanske det klipps bort. Även om det finns i övrigt rediga personer som inte ens kan slänga dagstidningen eller reklamen utan bara bygger travar i huset. Sedan kan man ju fråga sig om det är rätt att visa upp personer med psykiska problem i TV så att vi kan skratta och förfasas över hur det ser ut hemma hos dem. De får ju visserligen städat, men det ser nog snart likadant ut igen, och medverkan lär ju inte underlätta för dem senare i vardagslivet.
Men hur det kan se ut sådär i en lägenhet eller bostadsrätt utan att man blir vräkt? Hade det sett ut sådär hemma hos mig hade det ju räckt med att kvartersvärden skulle komma och fixa ett element och sett hur det ser ut så hade jag nog garanterat blivit anmäld och utkastad av HSB.