Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-05-17, 20:28   #1
slowjamz
Registered User

Reg.datum: Aug 2008
cardio vs promenad ?

tja jag har alltid valt att promenera när jag ska gå ner i vikt men jag känner inte en stor skillnad så jag ska köra cardio istället. så kan någon hjälpa mig lite här eftersom att jag aldrig har kört det hehe . vad är det exakt vanliga maskinen på gymmet eller hur ser dom bästa maskinerna ut, om nån har en länk som man kan skicka el nått,, hade vart tacksam för lite hjälp
slowjamz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 20:42   #2
aelgen
Registered User

aelgens avatar

Reg.datum: Nov 2008
Ehh, rörigaste inlägget hittils, grattis!

Du går ner i vikt genom att äta mindre än du förbrukar. Cardio spelar ingen roll i sammanhanget.

Springa/cykla/simma i högt tempo kommer bränna fler kalorier än en promenad, och däför kan du äta mer de dagarna du kör cardio än dagar du inte kör det därför att kroppen har förbrukat mer energi.

Jag fattar inte vad du menar med maskinerna. Löpband = springa, Cykel = cykla, Pool = simma?
Ställ dig på löpbandet och tryck på start sen spring. Annars kan du ju gå ut i vår fina natur och springa.

Hemligheten bakom synliga magrutor http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
aelgen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 20:43   #3
14K
Registered User

14Ks avatar

Reg.datum: Dec 2008
Cardio är ingen maskin, det är vilken maskin som helst, cardio är själva träningen så o säga. Bästa maskin... finns inte. Beror på vilket du gillar bäst.

Gillar du kanske cykla, crosstrainer, gåband, rodd, step... ja det finns en del och välja mellan
14K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-05-17, 20:59   #4
CVN
Banned User

Reg.datum: Nov 2007
Cardio = konditionsträning
CVN är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:50.