2009-03-11, 13:31
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Feb 2002
|
Fairing Gamer
Ledsen, men jag kan bara inte ta den här produkten seriöst. Är det folk som köper den? Ärligt talat så är det väl inget problem med produktens innehåll, men just hur och till vilka den marknadsförs känns lite dråpligt.
Det är lite som Gillette's Gamer rakhyvlar
http://www.gillette.com/FusionGamer/en-US/
här för en parodi på samma ämne
Varför detta plötsliga intresse i att marknadsföra sig mot den här målgruppen? Jag är ganska tvärsäker på att majoriteten av alla tonåringar som springer på LAN snarare skulle ta en Jolt Cola eller Red Bull snarare än att slänga i sig en massa piller.
Hade det inte varit lurigare att istället marknadsföra en energidryck eller pulverdryck? :/
edit: glömde ju länka till produkten http://www.kolozzeum.com/product_inf...roducts_id=218
Senast redigerad av Tomten den 2009-03-11 klockan 13:33.
|
|
|
2009-03-11, 13:33
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Vi gamers låter inte oss luras av sådana saker!
|
|
|
2009-03-11, 13:40
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Jun 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Tomten
Varför detta plötsliga intresse i att marknadsföra sig mot den här målgruppen? Jag är ganska tvärsäker på att majoriteten av alla tonåringar som springer på LAN snarare skulle ta en Jolt Cola eller Red Bull snarare än att slänga i sig en massa piller.
|
Tror inte det spelar så stor roll egentligen, speciellt inte eftersom att den här produkten kan faktiskt andra målgrupper också köpa. Nu har man bara fått in en fot i "gamer"-industrin också med exakt samma produkter som finns på marknaden.
Allt handlar om att sälja :/
|
|
|
2009-03-11, 13:51
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2007
|
Om ett par år ser vi en rakhyvel med namnet "Gillette Fusion Power Gamer Hyper Extra Super-Duper Pro Anti-Fusion Rage".
|
2009-03-11, 14:11
|
|
|
Registered User
Reg.datum: Sep 2008
|
Citat:
Ursprungligen postat av Exdiaq
Om ett par år ser vi en rakhyvel med namnet "Gillette Fusion Power Gamer Hyper Extra Super-Duper Pro Anti-Fusion Rage".
|
of Madness. Såklart.
Gåsen till Stensdalen, 16 km (1100 - 750 m ö h)
Stensdalen till Vålådalen, 13 km (780 - 590 m ö h)
|
|
|
2009-03-11, 14:21
|
|
|
Maaaaaaat!
Reg.datum: Feb 2006
|
Tycker också det är löjligt, vem fan kallar sig för en gamer frivilligt? Gamer-skärm, gamer-hörlurar, gamer-dator och nu gamer-kosttillskott.
"Ingen"
"Vadå ingen? Säg vem det fucking var"
"Ta det lugnt, vi sa att vi ska curla i squat racket, ni sa okej..."
"Vad ska jag göra med min fucking böjdräkt?"
|
|
|
|
2009-03-11, 14:38
|
|
|
å nej, måste man komma på en ny text igen
Reg.datum: Oct 2007
|
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Tycker också det är löjligt, vem fan kallar sig för en gamer frivilligt? Gamer-skärm, gamer-hörlurar, gamer-dator och nu gamer-kosttillskott.
|
Negativt med o vara gamer?
|
|
|
2009-03-11, 14:40
|
|
|
Dwarfar bulkig Axon varje dag i veckan.
|
Citat:
|
Du har nog inte varit på dreamhack!
Jag kastar i mig en gamer när jag är trött nu på dieten. Funkar kanon som uppiggande.
|
|
|
2009-03-11, 14:42
|
|
|
Maaaaaaat!
|
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay
Negativt med o vara gamer?
|
Men vem definerar som själv som en gamer?
"Måste ha gamerhörlurar" då ett par vanliga rejäla hörlurar funkar bättre, tycker det hela har ballat ur totalt. Bara de sätter ordet gamer på något så kan de ta ut 200 spänn extra av personer som på något sätt definerar sig själva som "gamers".
Vad är en gamer ens?
Citat:
Ursprungligen postat av Baboom
Du har nog inte varit på dreamhack!
Jag kastar i mig en gamer när jag är trött nu på dieten. Funkar kanon som uppiggande.
|
HAHA! Du tror inte koffein eller liknande hade funkat lika bra? Nej, då är det bättre att lägga ut några 100 extra för det flashiga ordet gamer...
"Ingen"
|
|
|
|
2009-03-11, 14:42
|
|
|
clean & sober
|
Haha ja, den där produkten har blivit något av ett internt skämt bland mina polare. Nog för att marknadsföringen av kosttillskott alltid varit over-the-top och löjlig, men det där tar fan priset
|
|
|
2009-03-11, 14:45
|
|
|
Banned
Reg.datum: Jan 2008
|
Citat:
Men vem definerar som själv som en gamer?
"Måste ha gamerhörlurar" då ett par vanliga rejäla hörlurar funkar bättre, tycker det hela har ballat ur totalt. Bara de sätter ordet gamer på något så kan de ta ut 200 spänn extra av personer som på något sätt definerar sig själva som "gamers".
Vad är en gamer ens?
|
Du frågade ovan varför man skulle vilja kalla sig själv gamer, men du kan inte definera det?
|
|
|
2009-03-11, 14:48
|
|
|
Maaaaaaat!
|
Citat:
Ursprungligen postat av hasic
Du frågade ovan varför man skulle vilja kalla sig själv gamer, men du kan inte definera det?
|
Har sett folk som spelar 10 timmar i veckan kalla sig gamers. Sett folk som spelar 50 timmar i veckan kalla sig gamers, sett folk som spelar 80timmar i veckan säga att de absolut inte är gamers.
Tror ingen har den exakta definitionen av vad en gamer är, utan det är deras egen syn på vad en gamer är. Är det tillbehören du äger kanske? Timmarna du tillbringar framför datorn med spel? Alla har olika åsikter.
"Ingen"
|
|
|
|
2009-03-11, 14:53
|
|
|
Dwarfar bulkig Axon varje dag i veckan.
|
Citat:
HAHA! Du tror inte koffein eller liknande hade funkat lika bra? Nej, då är det bättre att lägga ut några 100 extra för det flashiga ordet gamer...
|
Absolut, det är bla koffein i gamer, vilket gör mig pigg.
Det är ju inte gamer du kritiserar, utan alla uppiggande kostilskott på marknaden. Spela roll vad den kallas, den fyller sin funktion.
Är det bättre att kalla den hardcore?! För det passar bättre en annan smal målgrupp?
|
|
|
2009-03-11, 14:58
|
|
|
Maaaaaaat!
|
Citat:
Ursprungligen postat av Baboom
Absolut, det är bla koffein i gamer, vilket gör mig pigg.
Det är ju inte gamer du kritiserar, utan alla uppiggande kostilskott på marknaden. Spela roll vad den kallas, den fyller sin funktion.
Är det bättre att kalla den hardcore?! För det passar bättre en annan smal målgrupp?
|
Jo det är ordet gamer jag kritiserar, för det hela är så löjligt. Folk har spelat datorer i 10år minst utan problem. Koffein,rosenrot och andra ämnen som finns i produkten har funnits länge, men först när de slänger på namnet gamer så börjar endel köpa det.
Sen har jag frågat, vem kallar sig frivilligt en gamer, och vad ska definera en sådan?
"Ingen"
|
|
|
|
2009-03-11, 15:07
|
|
|
Curl til you hurl!
Reg.datum: Apr 2001
|
Citat:
Jo det är ordet gamer jag kritiserar, för det hela är så löjligt. Folk har spelat datorer i 10år minst utan problem. Koffein,rosenrot och andra ämnen som finns i produkten har funnits länge, men först när de slänger på namnet gamer så börjar endel köpa det.
Sen har jag frågat, vem kallar sig frivilligt en gamer, och vad ska definera en sådan?
|
Citat:
Har sett folk som spelar 10 timmar i veckan kalla sig gamers. Sett folk som spelar 50 timmar i veckan kalla sig gamers, sett folk som spelar 80timmar i veckan säga att de absolut inte är gamers.
Tror ingen har den exakta definitionen av vad en gamer är, utan det är deras egen syn på vad en gamer är. Är det tillbehören du äger kanske? Timmarna du tillbringar framför datorn med spel? Alla har olika åsikter.
|
Du svarar på din egen fråga.
Citat:
|
I min ungdom, ja - nu överdriver jag lite, så var alla antingen hårdrockare eller synthare.
Varför envisas det med att utveckla subkulturer och vad är det för fasoner att vilja kategorisera och sätta etikett på dessa subkulturer/grupperingar från alla håll och kanter? Waz up med grindcore, metalhead, indiepoppare, emo etc etc.. ?
Nu bara fantiserar jag här..men - kan det vara så att det är ett relativt grundläggande mänskligt beteende att inordna sig själv i grupper samt förenkla och strukturera relationer och beteenden efter denna gruppindelning?
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:19.
|

|