Brukar slöjogga lite i närområdet och gjorde idag en trevande första utökning av helgpasset som så småningom ska förtjäna omämnandet långpass. 10% sägs ju vara rimlig ökning och jag brukar lufsa tre 5km rundor per vecka, således letade jag efter ca 6.5km och prickade ganska väl:
Distans 6,67Km
Tid 41:56 (6:17 min/km)
Medelpuls 168
Pullupövningar, typ en riktig + 3x2 negativa. Jag är inte svag, jag är stor.
Latsdrag 65kg x 10,8,8,7
Markvärming 60kg x 3, 80kg x 5 kändes inte opti för knät, avbröt.
Maskinroddapparat 50kg x 10,10,8
Skivstångscurl 25kg x 10,8,6
Magmaskin 52,5kg x 10,10,8
Börjar bli en löjligt joggfri joggjournal det här.
Då just joggandet var ämnet för tråden och syftet i stor utsträckning att ha en publikationsplats för sporttracksgrafer så har jag under mitt löpningsuppehåll utelämnat ett antal styrketräningspass ur rapporteringen.
Idag var det dock nypremiär för lunkandet. Knäet lagade jag i benpressen i förra veckan, så idag kunde den sedvanliga halvmilen avverkas i osedvanligt lugnt tempo. Uppenbarligen har uppehållet fått mig att tappa handlaget med min garmin så grafer uteblir.
Poserade iförd dyra löparkläder i närområdet. Gore windstopper är för varmt när temperaturen överstiger 0 grader. Jag hade sällskap som bidrog till ett behagligt lågt tempo.
Distans 6,80Km
Tid 42:12 (6:13 min/km)
Medelpuls 147
Sociallunk efter jobbet, trångt i spåret nu när alla och deras mostrar ska ut och "motionera" i det milda vädret. Med hypoglykemiinducerad illvilja sprang jag ifrån mitt sällskap sista kilometern, därav tempo- och pulshöjningen.
Distans 5,00Km
Tid 30:09 (6:02 min/km)
Medelpuls 154