Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-11, 14:57   #1
Pqman
Banned User

Reg.datum: Feb 2009
Börjar jag bli narkoleptisk? *hjälp*

Har lidit av sömnproblem under flera år men nu i samband med att jag ätit roaccutan i ca 3månader har det börjat bli riktigt illa.

Sover i genomsnitt ca 2-3timmar/natt och är totalt död på dagarna. Brukar kompensera nattsömnen med ca 1.5-2timmars sömn på eftermiddagarna.

På lediga dagar sover jag ca 12-14timmar och är ändå trött hela dagen. Brukar avbryta alla aktiviteter som utförs i hemmet för korta vilostunder hela tiden.

Förhoppningsvis blir allt bättre när jag slutat med roaccutanet för det finns väl förhoppningsvis ingen risk för att det blir permanent????
Pqman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 15:08   #2
Luttis
SL gudinna

Luttiss avatar

Reg.datum: Sep 2007
Om du kan sova 12-14 h när du är ledig men inte annars är det nog inte roaccutanet som är problemet. Hur som helst kan du kontakta din läkare för att höra vad denne har att säga..

Citat:
Ursprungligen postat av Meister Visa inlägg
Jobbar ens magen i marklyft?
Luttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 15:11   #3
stybb
Registered User

stybbs avatar

Reg.datum: Mar 2002
Narkolepsi är det inte.. Det är mer ett tillstånd där du faller i sömn okontrollerat. Mycket ovanlig sjukdom och inget jag tror kan uppstå av roa.

Jag tycker däremot att du ska kontakta din läkare och berätta om dina problem. Jag tror inte det kommer bli något bestående men roacuttan är inget snällt preparat och jag tycker du ska kontakta din läkare om din livssituation är såpass jobbig som den verkar vara nu.

TIMMY!
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 15:33   #4
Nitrometan
Mjäll & SL

Nitrometans avatar

Reg.datum: Mar 2003
Kl 21:00 på TV4 idag är det en dokumentär om narkolepsi.

För klén för Frälsningsarmén.

TK Trossö
Nitrometan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 15:37   #5
kaysim
Registered User

kaysims avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Pqman Visa inlägg
Har lidit av sömnproblem under flera år men nu i samband med att jag ätit roaccutan i ca 3månader har det börjat bli riktigt illa.

Sover i genomsnitt ca 2-3timmar/natt och är totalt död på dagarna. Brukar kompensera nattsömnen med ca 1.5-2timmars sömn på eftermiddagarna.

På lediga dagar sover jag ca 12-14timmar och är ändå trött hela dagen. Brukar avbryta alla aktiviteter som utförs i hemmet för korta vilostunder hela tiden.

Förhoppningsvis blir allt bättre när jag slutat med roaccutanet för det finns väl förhoppningsvis ingen risk för att det blir permanent????

Att du är trött efter att ha sovit 12-14 timmar är inte ovanligt. Jag vet många (inkluderat mig själv) som blir mer trötta ifall man sover mer än 8-9 timmar. Hoppas det löser sig för dig!
kaysim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-11, 16:33   #6
olwe
Registered User

olwes avatar

Reg.datum: Sep 2004
Det är som sagt ej narcolepsi. Snarare är det insomnia, vår vanligaste form av sömnproblem. Det finns en mängd knep man kan använda sig av om man lider av insomnia, men du bör kanske ta reda på om det är rouccatan som är problemet. Jag vet ingenting om det preparatet och kan ej sia om effekter. Däremot påverkar många mediciner vår sömn och kan orsaka insomnia. Stress o.dyl. kan också vara orsaken.
olwe är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:11.