Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-08, 18:06   #1
DataM
Registered User

Reg.datum: Jan 2008
Snälla Hjälp en förvirrad 18 årig grabb. [Inkl. bilder]

Hej alla. Nu e det så att jag behöver seriös hjälp med min träning/deff/bulk. Det förekommer sig så att jag har tränat styrketräning i 2 år. Dock ser jag inga resultat och jag vet varför... jag äter inte. Jag får ångest av att äta (bulka). Men innan jag kommer med vidare frågeställning vill jag bara berätta kort hur min träing har sett ut.

I början var jag en knubbig kille på 16 år. Jag bestämde mig då för att bli smal och frågade min far. Jag vägde då 90 kg på mina 183 cm. Han sa börja träna så kan du äta hur mycket du vill. Detta lät som en sång i mina öron, så jag började träna på gym.

Träningspassen såg då ut att jag gjorde 10 reps på varje övning för varje muskelgrupp, alltså 10x reps på biceps, 10x reps på triceps etc etc tills hela kroppen var klar. Så höll det på i ett halvår. Då åt jag och märkte små resultat och mina muskler växte.

Men fettet försvann inte, så jag gick till min mor och frågade henne om hjälp. Hon introducerade mig till atkins diet (som hon konstigt nog kallade diamondernas diet ). Jag sket totalt i kolhydrater och åt grönsaker och kött. All form av läsk och snabbmat sket jag i totalt. Jag drack även en massa citronvatten. Detta ledde till att jag gick ner i vikt från 90kg till 70 kg på ca ett halvår.

Nu hade jag alltså tränat i ett år. Nu kom den stora förändrigen i mitt liv. Jag tog med min bäste vän till gymmet för att ha någon att träna med. Han tyckte det var jättekul att träna och han började forksa här på kollo och flashback. Det var han som lärde mig begreppen deff,bulk, kcal räkning, input output, all grundläggande näringslära. Jag började träna med min vän och de har vi gjort nu i ett år tillsammans.

Kosten under denna period har då varit mycket svajig. När jag såg en antydan till en fettvalk på magen så fick jag en STOR ångest och började deffa (-500 kcal om dan, ibland mer). Sen när jag gick till gymmet och märkte av att efter en tids deff så pallade jag ej lyfta och mina att mina muskler började förtvina så bulkade jag. När fettet återkom så kom ångesten som gav en deff. Upp och ner gick de alltså, skiftade från bulk till deff på 2 veckor.

Och så höll det på till dagsläget, just nu är jag inne på en ganska lång deffperiod som började janurai 2009 och håller på ända tills nu. Då vägde jag 77 kg och är nere på 71 kg nu. Min aktuella fett% är 16,8% enligt min våg jag har här hemma. När jag "deffar" så äter jag för 1500 kcal en vanlig skoldag, och 2000 på en gymdag. Jag tränar varranan dag och kör ett splitschema som ser ut såhär:

Dag 1: Bröst, Axlar, Triceps
Dag 2: Vila
Dag 3: Rygg, Biceps, Mage
Dag 4: Vila
Dag 5: Ben + vader
Dag 6: Vila

Repetera om och om igen.

Så nu kommer vi till min fråga, vad fan ska jag göra? Jag lägger upp bilder för att ni ska se hur jag ser ut atm, efter dagens biceps, rygg, mag pass.

Alternativen är då:

1. Fortsätta deffa tills fettet är nere runt 12%, sen bulka
2. Fucka denna deffen och bulka (hoppas ångesten ej infinner sig)
3. Skita i att träna totalt
4. Eget alternativ?

Bilder på mig, vissa där jag spänner.

http://i61.photobucket.com/albums/h7...M/IMG_0510.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h7...M/IMG_0512.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h7...M/IMG_0513.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h7...M/IMG_0514.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h7...M/IMG_0516.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h7...M/IMG_0517.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h7...M/IMG_0518.jpg
http://i61.photobucket.com/albums/h7...M/IMG_0520.jpg
DataM är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 18:26   #2
Mind-Games
Registered User

Mind-Gamess avatar

Reg.datum: Feb 2009
Nice jobbat med att gå ner i vikt från 90 till 70.

vad är det du vill deffa bort? Det ser inte ut som om du har så mycket fett att få bort. Du måste ju bulka ganska mycket innan du ska börja deffa. Det är ju klart att du kommer gå upp i vikt och magen kommer bli större men sen deffar du och behåller muskler medan fettet försvinner. Om du har ett för lågt kalorie intag så kommer ju musklerna försvinna ganska snabbt dom också.

Du borde bulka upp nu ett tag och sen deffa långsamt.
Gammal 2009-02-08, 18:28   #3
DataM
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Mind-Games Visa inlägg
Nice jobbat med att gå ner i vikt från 90 till 70.

vad är det du vill deffa bort? Det ser inte ut som om du har så mycket fett att få bort. Du måste ju bulka ganska mycket innan du ska börja deffa. Det är ju klart att du kommer gå upp i vikt och magen kommer bli större men sen deffar du och behåller muskler medan fettet försvinner. Om du har ett för lågt kalorie intag så kommer ju musklerna försvinna ganska snabbt dom också.

Du borde bulka upp nu ett tag och sen deffa långsamt.
Jo, dock vill jag inte vara svag och vika mig inför fettets krafter... jag måste vinna mot detta jävla fett...
Gammal 2009-02-08, 18:29   #4
Fatcan
Registered User

Fatcans avatar

Reg.datum: Dec 2004
Börja bulka långsamt är mitt tips, du ser väldigt smal ut på bilderna, inte tjock alls.
Fatcan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 18:33   #5
Mind-Games
Registered User

Mind-Gamess avatar

Citat:
Ursprungligen postat av DataM Visa inlägg
Jo, dock vill jag inte vara svag och vika mig inför fettets krafter... jag måste vinna mot detta jävla fett...
Du kan ju inte vara seriös? vad är det för fett du vill ta bort?!
Du ser ju verkligen smal ut, inte tjock alls. Fortsätter du gå ner i vikt kommer du inte se normal ut och du kommer bara att bli svagare, förlora de muskler du har kvar.

Bulka ett tag, tills du tycker att du har gått upp ganska mycket i vikt. Sen börjar du deffa. Du får se, det fixar sig, det tar sin tid men det fixar sig.
Gammal 2009-02-08, 18:36   #6
young_george
Registered User

Reg.datum: Jun 2008
Du kommer inte se bättre ut på lägre fettvikt, det kommer bara se sjukligt ut.

Långsam viktuppgång är receptet
young_george är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 18:53   #7
DataM
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av young_george Visa inlägg
Du kommer inte se bättre ut på lägre fettvikt, det kommer bara se sjukligt ut.

Långsam viktuppgång är receptet
Jo men jag känner ju fettvalkarna när jag sitter ner... känner jag knottriga små fettkulor... dom ska bort.

Min vän uppmanar mig till att deffa, han säger att jag inte ska vara svag och vika mig. Jag ligger som sagt på 17% fett... det är ändå relativt mycket.
Gammal 2009-02-08, 18:55   #8
young_george
Registered User

Du har en hemmavåg som mäter BF%? Du kan lika gärna slå 5 tärningar och ta resultatet som kommer där. Så exakta är dom

Jag vill inte vara elak, men du kommer se ut som du suttit i koncentrationsläger om du går ner fler kilon.
Gammal 2009-02-08, 18:58   #9
kaysim
Registered User

kaysims avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av DataM Visa inlägg
Jo men jag känner ju fettvalkarna när jag sitter ner... känner jag knottriga små fettkulor... dom ska bort.

Min vän uppmanar mig till att deffa, han säger att jag inte ska vara svag och vika mig. Jag ligger som sagt på 17% fett... det är ändå relativt mycket.
enligt din våg????

vad jämför du med när du säger att det är relativt mycket?

Jag tycker du ser nästan spinkig ut, speciellt runt axlarna. ingen deff!
kaysim är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 19:47   #10
Henke58
Registered User

Henke58s avatar

Reg.datum: Jan 2007
Sluta titta på bf på någon sån där skrot våg ! verkligen inget att lita på ! , tykker som flera andra säger att bulka långsamt ska du ner fler kilon kommer du se smallare ut än vad jag gör :S
Henke58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 20:03   #11
mattilainen
Registered User

mattilainens avatar

Reg.datum: May 2007
jag håller med resten av folket, deffa inte mer utan bygg upp dig. Bulka långsamt och träna hårt. Deffar du mer kommer du bara se sjuk ut, inget snyggt i att ha 6 pack på magen utan resten av kroppen finns. Du har bra grund och hoppas inte du deffar ner dig mer
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 20:03   #12
Aftonbladet
Banned

Reg.datum: Dec 2008
Saken är den att flera personer på flashback har bekräftat att TS har 18-16% i bodyfat. Tror även att vissa här på kolo har gjort det.

Saken är ju den att ni tänker er en deffad muskelknute. Men om man inte har muskler får man inte deffa då? Visst det kommer inte bli arnold men om nu TS vill ner till 10%.
Aftonbladet är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-08, 20:12   #13
young_george
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet Visa inlägg
Saken är den att flera personer på flashback har bekräftat att TS har 18-16% i bodyfat. Tror även att vissa här på kolo har gjort det.

Saken är ju den att ni tänker er en deffad muskelknute. Men om man inte har muskler får man inte deffa då? Visst det kommer inte bli arnold men om nu TS vill ner till 10%.
Jaså, har dom gjort en kalipermätning på honom?

Man får deffa om man vill, ingen kommer fysiskt hindra honom, men vi ger våra åsikter, vilka var de han efterfrågade.
Gammal 2009-02-08, 20:14   #14
Mind-Games
Registered User

Mind-Gamess avatar

Om man inte har muskler så deffar man inte. Man deffar ju så att musklerna syns mer, alltså man definerar. VARFÖR ska man deffa om man har varken muskler eller synligt fett. Man ska inte alltid gå efter siffrorna speciellt inte från en extremt opålitlig våg som kan räkna BF.
Snubben fortsätter så här och ser snart ut som ett skelett, jag trodde du ville se bra ut?

Hela poängen med att bulka och deffa är att får stora muskler och synliga muskler.
Gammal 2009-02-08, 20:39   #15
BigBaby
Registered User

BigBabys avatar

Reg.datum: Dec 2008
Du är sjukt smal! Jag tycker du ska sikta på en långsam bulk och gå upp till 80kg innan sommaren det tror jag kommer vara mycket snyggare!
BigBaby är inte uppkopplad   Svara med citat

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:47.