Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-02-05, 20:03   #1
Torwald
Registered User

Reg.datum: Jun 2007
TV-Avgift

Nu ringde den någon jepp från radiotjänst och försökte få mig betala tvavgift. Jag är dålig på att ljuga, så jag råkade väl erkänna att jag hade en tv men att licensen redan betalats av min sambo som dock inte är folkbokförd här. Jahapp, då skickar jag en faktura så får ni säga upp hennes för det ska vara på rätt hushåll.

Jag vill verkligen inte betala någon jävla tvavgift, för det enda jag någonsin använder min tv till är filmer har HYR! Bara i undantagsfall ser jag något nedladdat, och SÄLLAN ser jag på TV över huvud taget. OM jag mot förmodan ser på TV tittar jag på kanaler som jag redan BETALAR för. Jag tycker det är helt jävla sjukt att det ska behöva kosta 2000 spänn om året för lite public service som jag inte ens använder. Det är måste ju vara så ineffektiv verksamhet att det inte ens är sant.

Så min fråga är: Hur ska jag ljuga mig ur det här? Om jag vägrar betala fakturan och säger att jag inte använder TV-mottagaren blir det lite motsägelsefull eftersom jag har abonnemang hos comhem.
Torwald är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 20:04   #2
PowPow
Registered User

PowPows avatar

Reg.datum: Jan 2005
Släpp stridsyxan och ring och säg att du inte har kvar TV:n längre.
PowPow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 20:04   #3
coxie
Spare some change..?

coxies avatar

Reg.datum: Nov 2005
Säg att TV har gått sönder.
Gammal 2009-02-05, 20:05   #4
reinholdsson
Registered User

reinholdssons avatar

Reg.datum: Dec 2004
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald Visa inlägg
Nu ringde den någon jepp från radiotjänst och försökte få mig betala tvavgift. Jag är dålig på att ljuga, så jag råkade väl erkänna att jag hade en tv men att licensen redan betalats av min sambo som dock inte är folkbokförd här. Jahapp, då skickar jag en faktura så får ni säga upp hennes för det ska vara på rätt hushåll.

Jag vill verkligen inte betala någon jävla tvavgift, för det enda jag någonsin använder min tv till är filmer har HYR! Bara i undantagsfall ser jag något nedladdat, och SÄLLAN ser jag på TV över huvud taget. OM jag mot förmodan ser på TV tittar jag på kanaler som jag redan BETALAR för. Jag tycker det är helt jävla sjukt att det ska behöva kosta 2000 spänn om året för lite public service som jag inte ens använder. Det är måste ju vara så ineffektiv verksamhet att det inte ens är sant.

Så min fråga är: Hur ska jag ljuga mig ur det här? Om jag vägrar betala fakturan och säger att jag inte använder TV-mottagaren blir det lite motsägelsefull eftersom jag har abonnemang hos comhem.
Ring och säg att du inte längre har råd med en tv pga tv-licensen så att du sålde den.
reinholdsson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 20:32   #5
Torwald
Registered User

Tack för svaren. Inte läga att ringa idag (tänk om jag får prata med samma tjej ) men jag kan ringa imorgon eller på måndag.

Borde jag vänta tills fakturan kommer eller ringa och stoppa pressarna, så att säga?

EDIT: Vaddå släpp stridsyxan, kunde ni läsa mellan raderna att jag blev irriterad på stackarn som ringde?
Gammal 2009-02-05, 20:39   #6
Granatgiraffen
Registered User

Granatgiraffens avatar

Reg.datum: May 2006
Nog bra att du inte valde att jobba på enbart provision som säljare.
Granatgiraffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 20:39   #7
Torwald
Registered User

Kanske

EDIT: Men hon var asotrevlig och jag kände inte att jag fick något mervärde av att betala 2 papp för en tjänst jag inte använder!
Gammal 2009-02-05, 20:41   #8
shadowfire
Hillgoat Deluxe

shadowfires avatar

Reg.datum: Feb 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Granatgiraffen Visa inlägg
Nog bra att du inte valde att jobba på enbart provision som säljare.

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 20:48   #9
Cerberus
Adam e söt.

Cerberuss avatar

Reg.datum: Mar 2004
det e skoj att ljuga för dom säger alltid att jag heter typ Håkan(eller slumpmässigt namn jag kommer på) och ja bor ihop med Peter(jag säger vi) o han e inte hemma. Bra o improvisera! De kan inte göra mer liksom!
Cerberus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 21:05   #10
JMRA
Registered User

JMRAs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Fungerar ju att maila också, om du nu är dålig på att ljuga i telefon
JMRA är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 21:08   #11
strimman
smutsig entreprenör

strimmans avatar

Reg.datum: Sep 2008
Du lyssnar inte på någon P-kanal på radion heller hoppas jag?

Blev så trött här om dagen då nån tjej mejlade in till P3 och berättade om när hon smet undan från att betala till radiotjänst, och avslutar med att tacka med ett bra program... hur fan tänker man då? Suck!
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Det fulaste är i Tomb Raider, när tuttarna pekar åt varsitt håll. Det ser ut som ögonen på en hammarhaj.
strimman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 21:45   #12
Torwald
Registered User

Citat:
Ursprungligen postat av strimman Visa inlägg
Du lyssnar inte på någon P-kanal på radion heller hoppas jag?

Blev så trött här om dagen då nån tjej mejlade in till P3 och berättade om när hon smet undan från att betala till radiotjänst, och avslutar med att tacka med ett bra program... hur fan tänker man då? Suck!
Slutade lyssna på radio när jag fick min första cdskiva. Det måste ha varit i sexårsåldern.

Allvarigt talat, inte ens nyheterna på SVT är ju bra! Världens krig håller jag mig uppdaterad kring i internationell media, ekonominyheterna på SVT är ju skämt och sista halvan av sändningen handlar om allsvenskan. Nej for all I care kan de sluta pyssla med radio och TV och koncentrera sig på något annat de gör bättre. Typ bygga motorvägar.
Gammal 2009-02-05, 21:57   #13
strimman
smutsig entreprenör

strimmans avatar

Reg.datum: Sep 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Torwald Visa inlägg
Slutade lyssna på radio när jag fick min första cdskiva. Det måste ha varit i sexårsåldern.
Okaj, då förstår jag att du vill slippa.
Nyttjar man inte någon av tjänsterna öht någonsin så finns det ingen anledning till att dom ska kräva dig på dom där dryga 2.000(?) kronorna.

Du betalar säkert mer pengar till staten i något annat fall där jag snålar/smiter undan.
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Det fulaste är i Tomb Raider, när tuttarna pekar åt varsitt håll. Det ser ut som ögonen på en hammarhaj.
strimman är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 21:58   #14
Denstillasittande
Registered User

Ett mail in om att du har sålt/gett bort tven, räcker inte med säga den är trasig du måste gjort dig av med den.
Kommer de nån pejlare så släpp inte in människan, dem kan inte göra ett skvatt om de inte ser tvn.
Denstillasittande är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2009-02-05, 22:01   #15
Scratch89
Klädsamt knubbig

Scratch89s avatar

TV-licensen är ett jävla påfund. Det är helt omotiverat, och det är tamejfan stöld och utpressning. Enligt deras definitioner kommer ingen undan.

Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:10.